Popricas de ghebe

Sub geamul de la bucatarie, imediat langa trunchiul corcodusului, am zarit ieri niste creaturi interesante…

1896880_10204931151302567_4027678821557085613_n

Dupa o conferinta ad-hoc cu vecinul, peste gard, am avut confirmarea ca sunt ghebe si ca sunt comestibile, asa ca le-am cules

12193574_10204931152182589_8418112929464628732_n

Eu de fapt am mare respect pentru ciuperci si nu m-as avanta sa le mananc fara sa fiu 100% certa ca sunt ceea ce par a fi… adica ne-otravitoare! De fapt imi amintesc o singura data ca am iesit la cules de ciuperci in viata, nu mai stiu insa de care…

Oricum iubesc ciupercile si astept in fiecare an, toamna, sa apara pe piata galbiorii (bureti se numesc prin partile mele de Romania) ca sa gatesc o delicatesa ce o iubesc din inima – schwammerlgulasch mit semmelknödel. Cu champignons gatesc aproape orice, de la salate de uns pe paine la supe-creme si tocanite (popricasuri🙂 ) si cu pleurotus la fel.

Cu ghebele de sub geam am facut un popricas tare bun, ieftin si sanatos. Am tocat o ceapa si am calit-o in ulei, am adaugat ghebele curatate bine (cam 800 g am cules eu), am amestecat scurt si am acoperit cu capacul oalei. Dupa cateva minute am ridicat capacul si am constatat ca ghebele au facut exact ceea ce m-am bizuit pe ele c-o sa faca: am lasat apa. Am adaugat 2 catei de usturoi maruntiti cu cutitul, 1/2 lingurita de boia de ardei dulce si o canuta de apa. Am pus iar capacul si le-am mai lasat pana cand au fost gata. Am adaugat sare, piper si patrunjel tocat.

Ca si garnitura i se potriveste orice: galuste de paine, galuste de faina (spätzle/nocherli), mamaliga, macaroane, orez…

Si, daca as fi pusa sa aleg intre popricasul de ciuperci si o mancare cu carne, primul il aleg in mod absolut 100% sigur!

One thought on “Popricas de ghebe

Lasă un răspuns

