Octombrie din punct de vedere financiar si planuri pentru noiembrie

Scriam la inceputul lunii ca intentionam ca, incepand cu octombrie, sa aduc unele modificari comportamentului consumerist, adica sa nu mai merg la cumparaturi o data pe saptamana ci o singura data la doua saptamani si sa notez cheltuielile alimentare defalcate pe grup de produse, de exemplu: „carne”, „peste” etc. Ceea ce am si facut si azi, facand inchiderea de luna, am avut surprize foarte placute.

Ce am facut mai exact?

  • in octombrie am mers la cumparaturi de 2 ori, de mana cu BFF (Best Friends Forever)
  • legumele ce le-am cumparat s-au conservat pentru aproape doua saptamani in frigider si camara (varza, ceapa, cartofi, morcovi) si au fost suplimentate cu legume primite de la prieteni si vecini sau cu cele din gradinuta proprie
  • cand m-am intors de la cumparaturi am pus chitantele pe birou si, mai tarziu, cand am avut vreme si liniste, am defalcat cheltuielile, pentru a avea o idee de ansamblu mai corecta

Ce a rezultat?

  • m-am mentinut cu mult sub bugetul propus (EUR 200,00/luna pentru alimente si produse de igiena corporala si a casei pentru un batalion compus din 2 adulti si 2 caini). Mergand la cumparaturi o singura data la 2 saptamani am facut, fara nici un fel de sacrificiu, o economie de EUR 39,00! Ceea ce mi-a permis sa-mi ofer luxul de a-mi cumpara un tratament pentru fata recomandat de doctorita mea (testat dermatologic in vitro, pe un campion de celule de piele, nu pe animale!!) si care a costat EUR 31,00 = economia facuta in octombrie, FARA  A FACE VREUN SACRIFICIU ci chiar PERMITANDU-MI UN TRATAMENT SCUMP, este de EUR 8,00! Pe care ii adaug ca bonus bugetului de alimente si igiena pe luna noiembrie
  • defalcand am constat ca, din totalul de EUR 192,00 cheltuiti pe mancare/igiena in octombrie, am cumparat carne in valoare de EUR 35,00, peste in valoare de EUR 6,00, mancare pentru caini in valoare de EUR 29,00 (o sa ma tina mult si bine pentru ca am inceput sa completez cu carne si oase primite gratis de la macelaria din sat), igiena si cosmetica ne-a costat EUR 37,00 (tot asa, tratamentul cumparat o sa ma tina o perioada mai lunga, circa 6 luni)
  • am economisit o gramada de timp. Pe langa cele doua cumparaturi pe luna, am mai mancat cate o inghetata si am intrat de doua ori in brutarie sa luam paine (de obicei painea o facem in casa) dar au fost intrari scurte, fara sa rezulte si alte cheltuieli
  • tot in bugetul de mai sus a intrat si o pizza cumparata de gata (EUR 12,00) ceea ce inseamna ca se poate chiar comanda mancare cand esti pe buget redus daca IMI DRAMUIESC BINE BANII si le poruncesc eu lor, nu ei mie!
  • in toate celelalte departamente m-am incadrat in buget, in afara de benzina dar era si normal sa fie asa de vreme ce am avut un job la 6 km de sat si faceam aproape zilnic dus-intors

Ce planuri am pentru noiembrie?

# In noiembrie voi continua in aceasta directie, concentrandu-mi atentia pe a economisi in vederea atingerii scopului de a plati pana in octombrie 2016 masina integral si a renova acoperisul grajdului.

# Ceea ce vom economisi in noiembrie vom adauga bugetului pe decembrie care va trebui sa fie unul mai strong datorita sarbatorilor de iarna

# Obiceiul lunii pentru cei ce urmeaza programul FlyLady este acela de a planifica meniul, obicei ce mie mi-a schimbat viata. O retrospectiva a tuturor lunilor si obiceiurilor de pe FlyLady o gasiti facand click AICI

# In noiembrei imi voi face analizele anuale de sanatate pe care le mentionez aici pentru ca, in Italia, se platesc si imi voi face programare pentru controlul ginecologic anual pe care eu il fac in decembrie

# In noiembrie voi face multe pregatiri pentru sarbatorile de iarna: voi compune meniul si voi cumpara unele alimente ce se pot congela si voi termina de pregatit cadourile ajutandu-ma de lista aceasta

# la inceputul lunii voi participa la un seminar (gratuit) oferit de o institutie de invatamant locala

# voi finaliza calendarul LuxulSimplitatii pentru anul 2016

# ma voi bucura de fiecare zi cu soare si de fiecare frunza aurie❤

Va doresc un noiembrie scandalos de frumos!

2 thoughts on “Octombrie din punct de vedere financiar si planuri pentru noiembrie

  1. super bun raportul! Decembrie si la noi se anunta furtunos🙂
    Si sa iti fie de bine jobul! E temporar?

    La cosmetice, am descoperit o vecina ce vinde testere si produse in recipiente de calatorii( lucreaza in domeniu) de firme scumpe. Asa ca imi cumpar produse Clinique si Valmont (astea din urma mi se potrivesc f. fain, dar la 250 euro cat e un recipient, nu imi permit).

    Apreciază

Lasă un răspuns

