Tocanita de gogonele

In traducere, pentru ardeleni: gogonele scazute🙂

Inspirata de AICI si de o discutie cu o doamna ce-mi spunea ca a facut sos de gogonele si ca e foarte bun, am decis sa purced la treaba si, pentru ca maine lucrez toata ziua, cu o pauza de pranz de o ora, in care am si oaspeti, am schimbat meniul pe maine.

Ce am facut?

Am tocat o ceapa mare de tot si un morcov mijlociu. Le-am calit in cateva linguri de ulei, impreuna cu doua cozi de telina taiate cubulete. Cand s-au relaxat toate impreuna, am adaugat cam un kil de gogonele taiate cubulete si am pus capacul oalei, amestecand din cand in cand, mai rarut ca-i mai dragut. Cand s-au inmuiat gogonelele am adaugat doi catei de usturoi tocati, 2 linguri de concentrat de rosii si le-am lasat si pe ele cateva minute sa se „distoleasca” (in traducere pentru ne-ardeleni: sa se gateasca la aburii lasati de legume, fara adaos de apa) si ele.

Apoi!

Apoi am adaugat 300 ml de SOS DE ROSII natur, o jumatate de lingurita de sare, doua crengute de cimbru si ingredientele mele secrete pentru preparatele cu sos de rosii: 1/2 lingurita zahar si un varf de cutit de scortisoara! Nu mai mult de atat. Si nici un fir mai putin!

Am mai lasat la fiert incet de tot, cu capacul pus pe jumatate ca si clopul unui taran ce se intoarce de la coasa si, cand mi-a placut consistenta tocanitei, am stins focul. Si atat!

Maine o sa fierb spaghetele si-o sa incalzesc tocanita asta si auf Wiedersehen my dear!

Deocamdata am gustat creatia asta cu niste PAINE facuta in casa

11988392_10204888226989486_3927840944332412407_n

Delicious, baby, garantez!

8 thoughts on “Tocanita de gogonele

  1. Zahar adaug si eu in sosul de rosii, ca sa-i mai iau din aciditate. Dar scortisoara nu am adaugat pana acum. Pe ea de ce o pui? Pentru gust sau are si alt rol in sosul de rosii🙂 ?

    Apreciază

      1. Am facut si eu ieri pizza, iar in sosul de rosii pe care il pregatesc de obicei pt. pizza (o conservă de rosii +sare+piper+2 catei de usturoi+3 frunze de busuioc +1 lingurita de zahar +1 lingura de uei de masline) am adaugat si un vf. de lingurita de scortisoara. A iesit foarte bun, scortisoara i-a dat o aroma discreta. Multu!!!!

        Apreciază

  2. Scortisoara e potentiator de aroma, in cantitati mici. In plus e recomandata la digestie.
    Zaharul acopera aciditatea, nu o taie… pentru mine cand aveam probleme cu stomacul ma deranja la fel.

    O sa fac si eu! am 3 gogonele pe balcon, din rosii crescute spontan (curat permacultura nenicule) si nicio sansa sa se coaca la 5-10 gr… Cel mai tare e ca aici gogonelele sunt ieftine, sub 1 euro kg – nu stiu ei ce vand🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

