Bugetul pentru alimente

Categoria de cheltuieli cu un potential foarte mare de economisire este cea alimentara si stiu ca nu ma credeti, nici eu nu m-as fi crezut in urma cu ceva (multa!) vreme cand cumparam in functie de pofte si de chef.

Intre timp am gasit formula care functioneaza foarte bine pentru mine, si care consta in:

  1. analizarea cheltuielilor
  2. alocarea unei sume de bani pe saptamana (EUR 50,00)
  3. planificarea meselor

Intrevad insa posibilitati si mai mari de a economisi prin reducerea risipei si nu prin privarea de vreun aliment!! asa ca octombrie este luna marilor mici schimbari. Cum procedez?

  1. fac analiza defalcata a cheltuielor. Am privit mai cu atentie chitantele rezultate dupa efectuarea cumparaturilor si am constatat ca produsele alimentare cele mai scumpe sunt carnea si cafeaua! In felul acesta am inteles de unde mai pot reduce.
  2. suma alocata saptamanal ramane aceeasi, EUR 50,00, din care voi extrage EUR 10,00 pentru „urgente” alimentare si deci voi merge la cumparaturi cu EUR 80,00 in buzunar pentru 2 saptamani. Urgentele alimentare nu stiu in ce ar putea consta pentru ca painea o facem in casa, nu consumam lapte, primim 4 oua/saptamana si acuma in sezonul toamna/iarna legumele sunt de genul celor care se pastreza timp indelungat in frigider sau camara, ca de exemplu varza, dovleacul, prazul etc. Pe langa asta, rucola am in gradinita proprie si unele legume le primim de la vecinii ce impart cu noi din abundenta gradinilor lor.
  3. planificarea meselor voi continua sa o fac saptamanal, ca pana acuma, in functie in primul rand de ceea ce am deja la dispozitie in camara/frigider/congelator nu de ofertele magazinelor alimentare sau de poftele personale. Care pofte exista si ele insa nu li se raspunde imediat ca in trecut ci sunt amanate si planificate pentru saptamana urmatoare. In felul acesta ne exersam si rabdarea🙂

Sambata am fost la cumparaturi si am cheltuit:

  • EUR 29,00 pentru un sac de crochete pentru caini. Pentru ca in ultima vreme gatesc mancarea cainilor acasa, din carne si oase ce le primesc gratuit de la macelarie, ma astept ca sacul asta sa ma tina cateva luni de zile.
  • EUR 64,50 pentru alimente, din care:
    • EUR 22,50 pentru carne si produse din carne (foarte mult!!)
    • EUR 6,00 pentru peste

Defalcand cheltuielile alimentare voi putea sa fac la sfarsitul lunii o analiza foarte exacta a obiceiurilor noastre alimentare si sa iau masuri corective acolo unde e cazul (de exemplu sa reduc procentajul de carne si sa-l maresc eventual pe cel de peste sau mai vad eu ce idei imi vin…).

PS Cum am economisit si simplificat lista de cumparaturi: am primit cateva kg de praz si am renuntat sa cumpar ceapa, acolo unde reteta cere ceapa pun praz si sunt foarte multumita de rezultate!

One thought on “Bugetul pentru alimente

  1. Si la mine carnea a ocupat mult din buget pana … am inceput sa urmaresc mici tips and tricks: iau o gaina intreaga si o transhez; iau oase pt supe; iau pulpa de porc netransata (bucata de cateva kg) si impart eu; combin legume cu carne astfel ca nu ‘se remarca’ faptul ca am redus portia de carne😀 .

    Ce ramane la mine mult: lactatele. Mancam branzeturi smechere si asta costa.

    Apreciază

Lasă un răspuns

