Meet My BFF – Lista de cumparaturi

Demult nu mai merg la cumparaturi fara o lista. Compusul acestei liste a fost unul din obiceiurile care, o data create si implementate, au devenit my BFF.

Pe la inceputurile procesului de organizare a propriei vieti, faceam lista de cumparaturi cu putin timp inainte sa ies din casa. Asa ca uneori uitam sa scriu ba una ba alta, implicit nu le cumparam, ajungeam acasa si constatam ca-mi lipsesc X alimente sau produse si declaram sus si tare ca a face o lista de cumparaturi e o prostie si o pierdere de vreme ca oricum pe cand te intorci ai uitat si aia si ailalta.

Pana cand am priceput ca ea, lista, nu avea nici o sfanta vina pentru ca eu o foloseam incorect.

Asa mi-a venit ideea, de pe net ca de unde de altundeva? sa tin o lista de cumparaturi

D E S C H I S A

12108183_10204828955027724_8659307630966128174_n

Adica sa am o bucata de hartie si-un pix undeva pe birou si, de cate ori constat ca s-a terminat una sau alta sa le trec automat pe lista. In felul acesta, cand vine ora de iesit din casa si de mers la cumparaturi, sa am o lista completa.

Se intampla sa  deraiez de la lista si sa cumpar si altceva decat ce scrie pe ea. La intoarcerea acasa ajunge sa compar lista de cumparaturi cu chitanta primita de la magazin ca sa-mi vad „punctele slabe”. Care puncte nu sunt altceva decat niste gauri si gaurele pe unde se scurg pe aproape nevazute banii din contul personal in contul magazinului de produse alimentare.

Foarte important este sa scriu data pe lista de cumparaturi. In caz ca-mi ramane prin buzunar/portofel sa nu o confund cu una actuala sau sa stau sa pierd vremea incercand sa-mi amintesc cand am scris-o.

Ce s-a schimbat de cand am inceput sa folosesc in mod corect lista de cumparaturi?

  • am mai multi bani. Da, chiar ii am. Nu mai cumpar dupa ureche ci cumpar doar alimentele/produsele de care am nevoie in zilele/saptamanile urmatoare.
  • sunt mai sanatoasa. Cand cumpar doar ceea ce am pe lista si pe lista am doar alimente sanatoase, pe alea o sa le mananc. Nu ciocolata sau gogosi.
  • am mai mult timp liber pentru ca lista asta ma scuteste de iesit in mod repetat la magazin. O sa-mi spuneti ca mi-e usor sa vorbesc pentru ca stau la tara. Da, am insa doua magazine alimentare aproape, unul la nici 100 m de casa mea. O sa-mi spuneti ca a te plimba prin magazine e doar o chestie faina, relaxanta, stiu familii care ies la plimbare in centrele comerciale. O fi placut si o fi relaxant. Dar nu la fel de placut si relaxant ca o plimbare in natura, citit o carte, meditat. Nici pe departe!
  • nu mai acord timp si atentie ofertelor. Pentru ca oricum cumpar doar anumite produse care daca se afla in oferta bine, ma bucur, daca nu poate si mai bine ca poate sunt mai proaspete. Candva faceam cumparaturi in 2-3 magazine ca sa iau produsele din oferta si sa economisesc bani. Azi economisesc cumparand doar ceea ce imi trebuie in functie de necesitatile mele, ce se reflecta foarte clar in lista de cumparaturi, nu in functie de ceea ce vrea magazinul X sa imi vanda ca sa scape de ele. Marea economisire consta aici in timp si benzina.
  • sunt mai relaxata in ziua de cumparaturi. Nu mai intorc bucataria pe dos sa vad ce imi lipseste, nu mai incerc cu disperare sa-mi amintesc daca am hartie de copt in casa sau cata faina mai am in borcan. Iau lista, iau banii, ies, pun produsele in carut ca o regina, platesc, zambesc si ma intorc acasa.

Da, toate efectele astea pozitive le are o „banala” lista de cumparaturi. Va recomand sa o folositi si sa o folositi cu cap pentru ca este un instrument de economisire foarte eficient.

9 thoughts on “Meet My BFF – Lista de cumparaturi

  1. Eu sunt cel mai imprastiat om din lume. De aceea, imi plac postarile despre organizare, directionare, planificare. Am inceput sa concep liste, dar mi-e greu sa nu le uit acasa. Totusi saptamana asta…am fost mai atenta. m-a ajutat foarte mult in sensul ca am cumparat tot ce imi trebuia, in limita bugetului desigur. Da, sunt utile!

    Apreciază

    1. e ok sa uiti listele acasa, le uitam si eu la incepu, face parte din procesul de invatare🙂
      In urma cu ceva vreme titlul de „Cel mai imprastiat om de pe Planeta” imi apartinea, daca as enumera toate gafele ce le-am facut in viata din cauza dezordonarii sigur as intra in Guinness Book!

      Apreciază

  2. o sa ma intorc si eu candva la oferte dar deocamdata, cat sunt in anul de post financiar (pana anul viitor in septembrie), prefer sa cumpar strictul necesar. Pe luna folosesc circa 4 kg de faina si nu mi se merita sa ard benzina de la un magazin la altul pentru economia ce as face-o. Prefer sa nu fac stocuri mari de alimente.

    Apreciază

    1. eu nu umblu dupa oferte in alte parti, dar daca mi se iveste sub nas atunci acolo, atunci iau in plus chiar daca nu e pe lista, ca stiu ca nevoia o sa apara peste cateva saptamani/luni. Dintre supermarketuri merg la 2 de aici, fie la unu, fie la altul.
      La fel la piata: daca pe lista am anumite fructe si gasesc un pret bun (de genul mere la 1 kg) iau mere in loc de pere, cum aveam pe lista, ca stiu ca bom manca suficiente mere in viitoarele luni.

      Apreciază

    1. Sigur ca e ok, nu contest asta! Doar ca din punctul meu de vedere, in faza asta a vietii mele, este mai avantajos sa nu le vanez. Cumpar un numar foarte limitat de produse alimentare si in cantitati relativ mici. Sigur ca daca am nevoie de orez si orezul tocmai este in oferta, voi profita de acest fapt. Dar nu stau sa ma gandesc ce de unde sa iau ca e mai rentabil. Am o prietena care are un APP instalat pe telefon si scrie de exemplu „orez” si ii vine lista de magazine care are orez in oferta si la ce pret.❤ Eu insa am nevoie sa simplific si mai mult treaba asta cu cumparatul – gatitul – si – mancatul asa ca merg la magazinul unde stiu ca gasesc majoritatea produselor de care am nevoie. Maine de exemplu am zi de cumparaturi (prima dupa 2 saptamani, o sa scriu despre asta curand!) si voi merge la un magazin care are de toate si este peste drum de magazinul de textile de unde vreau sa cumpar vatelina pentru umplut niste perne terapeutice.

      Apreciază

Lasă un răspuns

