Risotto vegan con foglie di ravanelli e curcuma

Adica orez cu frunze de ridichi si turmeric dar nu vreau sa aud ca suna a mancare de spital🙂 pentru ca, spre deosebire de orezul cu vinete ce l-am facut saptamana trecuta si care a fost asa-si-asa, asta chiar este foarte bun.

Am in fata geamului de la bucatarie niste flori in spatele carora am semanat ridichi. Unele s-au facut, altele mai putin, am decis insa sa le folosesc frunzele pentru ca:

  • sunt extraordinar de frumoase si sanatoase
  • sunt biologice pentru ca nu am stropit plantele cu nimic
  • stiam de la Laura ca se preteaza la gatit

Nu e prima oara ca le gatesc, de data asta am facut un orez atat de gustos incat am zis ca musai musai sa vin sa ma falesc cu el online.

Adica e asta:

12108221_10204821528242059_5660198844720004794_n

si, pe romaneste il cheama „Orez cu frunze de ridichi si turmeric”.

Cum am procedat: am tocat si calit in ulei o ceapa mica. Cand a devenit sticloasa am adaugat un catel de usturoi tocat si l-am lasat in pace sa se caleasca si el pentru cateva secunde apoi am adaugat un manunchi de frunze (si tulpini!) de ridichi, spalate si tocate. Le-am lasat si pe ele sa se caleasca usor in ulei si apoi am adaugat o cana (200 ml) de orez, l-am calit si pe el. Am stins apoi cu doua cani de apa, am adaugat sare si piper dupa gust si un varf de cutit de turmeric. Am pus capacul si nu l-am mai ridicat pentru cateva minute, flacara aragazului in timpul asta era mititica.

Dupa cele cateva minute am ridicat capacul, am vazut ca orezul absorbise tot lichidul fara sa devina totusi uscat asa ca am declarat mancarea gata!

Stiu stiu stiu

ca un risotto trebuie invartit mult ca sa iasa cremos. Cu metoda asta portugheza de facut „orez alb” mancarea eu sunt foarte multumita de rezultat si da, am tupeul ordinar sa-l numesc risotto chiar daca:

  • nu-nvart decat minimalist in oala
  • nu contine unt si nici branza uscata razuita pentru ca sunt intoleranta la produsele din lapte

Orezul meu deci este super-delicios, indiferent ca-l cheama orez sau risotto.

Fragmentele de tulpini sunt „al dente” si exact pe gustul meu, frunzele intens aromate, numai cine il incearca ma poate intelege🙂

Sa vorbim despre costuri?

Dintr-o cana de orez ies doua portii generoase. Daca socotim

o ceapa + un catel de usturoi + un vf de cutit turmeric + 2 cani de apa + un manunchi de frunze de ridichi (pe care hai sa le consideram gratis avand in vedere ca le aruncam atunci cand cumparam ridichi) + gazul + apa calda si detergentul de vase = nu am preturile exacte la indemana dar sunt sigura ca am mancat BINE sub EUR 1,5/persoana azi, la pranz.

5 thoughts on “Risotto vegan con foglie di ravanelli e curcuma

  1. cred ca la risotto se punea si un strop de vin🙂
    Daca refac calculele cu cele din casa mea, ies sub 0.5 euro de portie…

    Intrebare: daca vrei sa il simti cremos de la branza, e ok sa pui niste tofu/ lapte de cocos? Desi ultimul e dulceag, prea dulceag pt mine…

    Apreciază

    1. da, exact se pune si vin, eu si pe ala l-am omis ca sa reduc caloriile. Nu stiu daca e ok cu tofu sau cu lapte de cocos, cred ca depinde foarte mult de gusturi, mie imi place asa, simplu, facut chiar cu apa in loc de supa clara sau cub maggy, imi plac aromele simple si decise.

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

