Plan alimentar

Model de alimentatie: post intermitent 16/8

Particularitati:

  • carnea ca si condiment in afara de duminica
  • cel putin 1 zi de peste – vineri
  • fara produse lactate

Structura:

Mic dejun – Zero

Cina – resturi de la pranz sau supa si un sandwich sau un ou ochi c-o felie de sunca

Pranz – masa principala (supa+fel principal+salata)

Supe: 1. de frunze de Beta vulgaris (partea alba)

12107133_10204811966843030_6181946804272293979_n

si 2. de frunze de condurasi cu cartofi

Paine: facuta la masina de paine

De baut: apa aromatizata cu bucatele de rubarber si menta, suc de mere

Salate (1/zi): de rosii mititele, de ridiche neagra, de ridichi rosii si de rucola

Gustari: crema de mere cu miere si scortisoara

Feluri principale:

Luni: Gnocchi de sfecla rosie cu pesto de rucola

Marti: Risotto cu frunze de ridichi

Miercuri: Salata calda de fasole verde si oua fierte (reteta de la vecina)

Joi: Mancare rece (paine + salam + salata)

Vineri:  Couscous cu ierburi aromatice si ton din conserva

Sambata: Hamburgheri de cartofi si frunze de sfecla Beta vulgaria

Duminica: Chili con carne

Organizatorice:

  • luni dimineata sa scot aluatul de gnocchi de la congelator
  • sa fierb din timp ouale pentru miercuri
  •  sambata sa merg la macelarie dupa carnea si oasele pentru caini

8 thoughts on “Plan alimentar

  1. cand cumpar/am ceva si estimez ca va expira si nu il termin, prortionez si congelez. Ce imi pare rau e ca in varf de sezon de fasole pastai nu le-am oparit si congelat, ar fi fost super sa scot cate un pumn in supele de la iarna, dar voi culege fasolica zilele urmatoare, fierbe tot o data si portiona/congela – e un ingredient super pt salate.

    In rest, recitesc meniul tau si imi dau seama cat de ieftin e! si ca folosesti plante foarte proaspete si de valoare.

    Apreciază

  2. Citesc si eu meniul tau si imi dau seama ca nu l-as putea copia . Nu ma refer la copiat cu adevarat ci ca si idee permanenta. O zi ar merge apoi a doua zi ar trebui sa fac ceva mai „consistent”.De exemplu pe planul tau de luni si marti ar trebui sa mai fac si o supa pe langa felul principal. Cu un adult in casa care produce si munca fizica si un adolescent inca in crestere nu as avea nici o sansa. In schimb pentru mine nu ar fi absolut nici o problema sa mananc toata saptamana ce faci tu🙂

    Apreciază

  3. Lili avem supa si salata la fiecare masa principala si, uneori si la masa secundara. De exemplu saptama asta pranzul este masa principala si consta din:
    1. o farfurie mica de supa
    +
    2. fel principal
    +
    3. o farfurie de salata

    La masa secundara totul este optional si se consuma in functie de ce avem chef si mancare-n frigider. Intre mese mancam fructe.
    Doar eu mananc ambele mese acasa, el mananca 1/zi la cantina. In afara de sfarsitul de saptamana in care daca nu lucram niciunul mancam amandoi acasa.

    La mine-n casa supa este fast-food. Iei 2-3 polonice din oala din frigider, le incalzesti, iei 1 felie de paine si ai combatut eficient foamea❤

    Apreciat de 1 persoană

  4. Lili, eu am in paralel mereu o supa crema/ supa de oase in frigider (din motive de mancai). Bugetul si planning-ul se schimba infim, pentru ca folosesc legume ieftine si prost apreciate crude (dovlecel, telina, praz, pastarnac, dovleac, cartof, familia napilor, etc etc etc.), sau fierb resturile de legume din frigider; dreg cu o lingura de iaurt/smantana (uneori, doar cine vrea) si drept crutoane vine painea uscata. Iarna cand venim de afara sau dupa ce alerg seara un bol de supa e pe post de hidratare + incalzire + foame + curatat frigiderul etc.

    Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s