Bye bye septembrie! Hello octombrie!

Am depasit (lejer!) bugetul pe septembrie, nu ma crizez insa pentru ca asa e viata, uneori merge totul struna alteori mai impiedicat, important este sa pastrez directia justa. Continuam sa:

  • ne inregistram si sa ne analizam cheltuielile
  • sa alcatuim un buget pentru fiecare luna, bazat pe veniturile din luna precedenta
  • sa cautam si sa aplicam tot mai multe idei de economisire
  • sa profitam de fiecare posibilitate de a face un ban in plus

Cu octombrie se deschide ni se deschide un nou capitol in finantele personale. Pentru ca pana in septembrie 2016 vrem sa incheiem PASUL NUMARUL DOI care spune:

„Plateste-ti toate datoriile in afara de creditul pentru casa!”

Asta ce inseamna?

Inseamna ca bugetul pentru traiul de zi cu zi va fi unul cat de restrans posibil, pentru a putea dirija cat mai multe fonduri spre cele doua „santiere” ce le avem:

  1. restructurat acoperisul grajdului
  2. platit masina

Punctul 1. este important pentru ca e vorba de o suma consistenta si pentru ca este o lucrare care nu poate sa astepte alti cativa ani din cauza ca actualul acoperis reprezinta un risc pentru sanatate (azbest) si pentru siguranta (structura de lemn este slabita). Il consider o datorie pentru ca este de platit si de facut, nu suporta amanare.

Punctul 2. este iarasi important, atat din punct de vedere financiar (o data platita masina vom avea mai multi bani la dispozitie pentru alte proiecte) dar si psihologic (am invatat o lectie foarte pretioasa – NICIODATA SA NU LUAM MASINA PE DATORIE, eu am stiut lectia asta dar nu sunt singura care invata in casa asta🙂 )

Cat de agresiv vrem sa atacam cele doua datorii?

Cat de violent posibil! Sa ne concentram fortele si sa le dam un pumn in moalele capului de sa creada ca le-o lovit trenul! :))

Si cum o s-o facem?

REDUCAND si mai mult cheltuielile!

Cum sa le mai reduc? Citesc sute de idei de economisire si imi dau seama ca pe cea mai mare majoritate le aplicam deja. Celelalte sunt sub linia noastra de confort si nu intra in discutie, de exemplu economisirea hartiei igienice prin folosirea carpelor si altele asemenea.

Si atunci ce sa mai reducem?

Sa reducem ceea ce am redus deja. Sa folosim mai putin decat putinul folosit pana acum. Va urma o lista exacta a reducerilor!

REFOLOSIND orice se poate refolosi. Cu cat mai putine lucruri aterizeaza in containerul de gunoi cu atat mai bine! Si referitor la acest aspect va urma o lista detaliata!

RECICLAND materiale de constructie, stofe, alimente, tot ceea ce se poate recicla. Urmeaza lista!

Ca si completare, adaug CAUTAREA UNOR SURSE SUPLIMENTARE DE VENIT! Va urma lista surselor de venit suplimentar!

Prin urmare bugetul pe octombrie este unul spartan, din pacate va trebui sa acopar o cheltuiala neprevazuta produsa de o manevra neinspirata de intrat in propria curte, manevra soldata cu doua zgarieturi lungi si adanci, in apararea mea trebuie sa spun ca ploua si era noapte dar asta sigur ca n-o sa-si aduca vreo reducere de pret.

12079476_10204789887451059_6286017202620311561_n

In octombrie voi merge la mai multe ateliere auto sa vad ce preturi au, cineva m-a speriat cu EUR 400,00, sper sa nu fie asa. Tineti-mi pumnii!

12 thoughts on “Bye bye septembrie! Hello octombrie!

  1. am niste cunostinte ce si-au luat o casa cu adiacent (un fel de grajd). Dupa ce au investigat si analizat cu antreprenorul, au decis sa desfaca si desfiinteaza ‘grajdul’ pentru ca era subred rau. Au avut o jumatate de zi 2 persoane venite de pe un santier, apoi au ramas ei singuri sa termine dupa job/in weekend. Caramizile le-au stivuit si pastrat in ideea de valorificat pe viitor.

    Apreciază

  2. Carmen, iti tin pumnii! Si abia astept listele, esti mereu o sursa de inspiratie.
    Nu ma pot abtine privind hartia igienica: am vazut ca moda asta cu carpele vine din America, si nu inteleg de ce considera ca fac o economie cheltuind apa, detergent si energie pentru a curata acele carpe, cand la ei hartia se poate obtine gratis cautand niste cupoane. Asta facand abstractie de considerentele de igiena.

    Apreciază

  3. Dap unele idei de economisire sunt ciudate, eu cred că am terminat pasul doi, mai am de plătiti numai creditul la casă, nu așa ușor cum plănuisem dar de aia sunt Maidanezul Zburător al economiilor (erau niște desene animate când eram eu mică) :))

    Apreciază

  4. Io-s aia care mereu insista pe modalitati de crestere a veniturilor. Orice curs/perfectionare/competenta inseamna niste bani in plus (daca iti place si te pricepi).

    Cu scaderea cheltuielilor per total merge o perioada anume, insa pe termen lung (5-10 ani) nu ma vad numarand maruntisul de paine (un exemplu). De reciclat, reciclam si noi, caci imi place sa mentin mediul curat, nu ca mi-ar aduce un beneficiu concret (bani). De reconditionat insa mai putin, nu am nici abilitati practice si nici timp (sa fiu mai exacta).

    Cu masina, recent am vazut utilitatea unei cheltuieli. Platim pentru CASCO la masina sotului cca 4000 ron/an. Dupa diverse tamponari in trafic am facut pe baza CASCO niste reparatii mai speciale. Cost lucrare 13.000 ron (aproximativ 3000 euro!).

    Asa ca nu orice cheltuiala aparent inutila nu-si dovedeste utilitatea la un moment dat!

    PS. Si eu sunt aproape gata cu pasul 2! :))

    Apreciază

  5. Nu stiu daca metoda cu cirpele vine din usa, mai degraba cred ca s-au inspirat din italia pentru ca in italia multa lume are la baie bideu. Iti faci nevoia mica sau mare pe wc si te muti pe bideu,te speli si te stergi cu un prosopel. In primul rind e foarte igienic si in al doilea faci economie de hirtie igienica. Eu n-am bideu ca n-am loc unde sa-l pun dar am improvzat….wc e aproape de chiuveta, sub chiuveta am pus un scaunel pe care tin o cana de plastic de 1 L, umplu cana cu apa de cite ori am nevoie si ma spal bine mersi !

    Apreciază

  6. Aștept cu nerăbdare modalitățile de creștere a veniturilor pe care tu le-ai găsit. Mă inspiri prin ceea ce faci și îți mulțumesc pentru asta. Succes cu reparațiile la mașină!

    Apreciază

  7. Fara intentia de a supara pe cineva, eu nu vad rostul raparatiei masinii. consider ca sunt bani aruncati, masina se poate zgaraia oricand, chiar fara sa avem noi vreo vina. In urma cu doua luni, mi-am infundat putin portiera din dreapta spate, incercand sa evit un impact frontal cu un mijloc de transport in comun, ce mi-a taiat calea. Drept urmare, eu am intrat frumos cu partea dreapta intr-o masina stationata. Vinovatul a plecat repede, eu pana m-am dezmeticit si pana am constatat paguba am si ramas cu ea, noroc ca masina stationata era un camion de gunoi si nu a patit nimic. Am considerat ca nu e neaparat nevoie sa cheltui niste bani degeaba. Pot merge si asa, nu ma deranjeaza esteticul, pana la urma e masina, sta in strada, in ploaie, nu o iau cu mine in casa/pat. Tot din acest principiu, nu-mi cumpar niciodata masina noua!! Sunt bani aruncati, parerea mea, probabil de aici si ideea de a cosmetiza masina cu fiecare ocazie, ca nu prea iti vine sa te uiti la ea lovita si sa nu te gandesti ca ai dat un sac de bani sa o ai!!!

    Apreciat de 1 persoană

    1. Sunt absolut de acord cu tine! Cumpararea masinii, cum am mai spus, nu a fost proiectul meu ci a venit la pachet cu Omu’🙂 si chiar daca ar fi fost idee personala situatia la ora asta ar fi aceeasi si pe baza ei trebuie sa iau masuri🙂 Cat despre zgarietura: am zgariat-o pana la metal, ala e baiul. Si acolo sigur va incepe curand sa rugineasca… de ar fi fost doar o-ndoitura nici nu m-as fi uitat la ea ca eu oricum urc in masina pe partea stanga si buba e pe dreapta🙂❤

      Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

