Varza cu afumatura – This Is How I Do It!

Este o mancare decent de sanatoasa. Daca am trage o linie de la McDonald’s spre Raw Vegan, in care McD e cel mai putin sanatos si RW e (sa zicem!) culmea alimentatiei sanatoase, mancarea asta se situeaza undeva pe la mijloc, pozitie ce nu e deloc de lepadat!

Un alt avantaj este faptul ca are potentialul de a recicla unele resturi ce, tinute in frigider, ar putea risca sa se strice fara ca cineva sa le dea importanta. De fapt eu initial am vrut sa folosesc niste kaiser primit de la cineva drag dar apoi am zis STOP! lasa kaiserul in pace si savureaza cate o feliuta doua in fiecare zi, foloseste la mancarea asta resturile de mezeluri din frigider.

Zis si facut! Am pus intr-o oala, la topit (adica fara nici un pic de ulei) tot ce imi ramasese din aperitivele din week-end (niste salam si felii de sunca cruda), o bucata de kaiser cat sa nu se poate zice ca nu e, si niste slanina taiate in cuburi relativ maricele.

Dupa ce si-au lasat grasimea am adaugat o ceapa si le-am lasat mai departe, sa se faca la foc moderat.

Cand ceapa a devenit sticloasa (cat de cat), am adaugat o capatana de varza taiata in patratele, niste rosii mici pe drum de duca (daca nu le-as fi avut as fi putut adauga o lingura de concentrat de rosii sau o cana de suc de rosii), o jumatate de lingurita de chimin intreg, niste cimbru proaspat, piper din belsug, apoi am pus capacul.

Am invartit din cand in cand si apoi am pus urgent capacul.

Cand varza a devenit „al dente” am inchis focul. Am gustat de sare si am mai adaugat foarte putina pentru ca oricum mezelurile sunt sarate.

Pentru ca am lasat varza „al dente” s-a comportat foarte bine si la incalzit pe aragaz a doua zi.

 

Lasă un răspuns

