Alternative la concediu

M-a amuzat ce scrie Mihaela despre vacante si ii dau dreptate 100% nu ca i-ar trebui sau ca n-ar stii c-o are dar nah, sa aiba mai multa si sa dea si la altii 🙂

Din punct de vedere al formulei vacantei, romanii emigrati se impart in doua:

• cei ce merg „acasa” in concediu, adica in Romania si incep un slalom de vizitat rude si prieteni care e foarte fain, am practicat si noi sportul asta
  • cei ce isi impart concediul in doua si merg si „acasa” si apoi si haihui prin lume sa-si roada flecurile de la pantofi pe strazile principalelor metropole internationale sau sa stea cu burta la soare pe vreo plaja mediteraneana, poate si la munte, din aia ce merg la munte insa nu cunosc.

Cum nu intru in nici una din categoriile de mai sus pentru ca:

• ma simt „acasa” oriunde as fi
  • nu-mi intra calatoriile in buget lately

ma organizez in mod alternativ.

Cum?

Asa:

• nu ne grabim sa instalam antena tv pentru ca in concediu nu ne uitam la tv
  • mergem in excursii de cate o zi in vizita la prietenii ce locuiesc nu foarte departe (raza maxima de 200 km). Cu prilejul ultimei vizite, la Lignano, ne-am distrat in apa pana cand cerul s-a innorat si, in jurul nostru s-au format adevarate mici tornado-uri. Scary but funny ❤
  • primim oaspeti la noi si mergem cu ei la mare si vizitam imprejurimile. Eu ma relaxez total cand avem oaspeti, pregatesc din timp meniul si fac unele preparative astfel incat atunci cand oaspetii sunt cu noi ma comport si eu de parca as fi in concediu (gatit minim, curatenie 0)
  • azi ne-a picat sub nas un articol din ziar despre doua sate parasite de aici din zona si am decis sa le vizitam duminica (daca-s parasite sigur pot sa las si cainii liberi pana ne plimbam printre ruine – logica mea)
  • lungi plimbari cu bicicleta pe coclaurii din jurul satului. Chiar am de gand sa scriu un poem-oda-de-multumire bicicletei mele care chiar daca nu e un mountain-bike ci o antica bicicleta austriaca de oras (Puch) infrunta cu stoicism toate denivelarile de teren si alte obstacole naturale pe care drumurile noastre i le scot in cale
  • vizite mici si dese la biblioteca sateasca. Sunt atat de cool cei ce lucreaza acolo incat daca nu au o carte o comanda de la biblioteca din alt sat pentru mine sau daca ceea ce vreau eu sa citesc este deja imprumutat altcuiva ma scriu pe lista de asteptare si ma suna cand e disponibil

alte activitati ieftine de vara:

• umblat desculta prin ploaie
  • invatat copiii prietenilor sa scrie cu furtunul pe zid

11902590_10204591482811067_5727923027951167694_n

• mancat pere direct din copac (e unul scund ca altfel…) si rosii direct de pe tufa
  • aruncat mingea in lanul de porumb si trimis cainii s-o caute. La inceput asta imi dadea circa 10 minute timp liber pana se intorceau, cu timpul insa au devenit tot mai experte si acuma cred ca deja stiu sa calculeze traiectoria mingii in functie de sunetul pe care il face mingea cand zboara …
  • levenit afara in chaiz-long si privit cum lucra altii (favourite activity!)

Asa ca, in ciuda marilor proiecte, in ciuda marilor schimbari si a volumului imens de munca ce il aduce cu sine achizitionarea unei case… nu las vara sa treaca pe langa mine. ❤

9 gânduri despre ”Alternative la concediu

1. Simona zice:

Noi mergem la munte 🙂 desi e muntele langa noi, vara descoperim alti munti si facem drumetii . Anul asta nu am fost inca,dar recuperam la anul si va luam cu voi. Cauta pe Google Bad Gastein. Acolo imi place tare mult. Noi cand mergem acasa avem max 3 vizite in program, restul daca ne vor stiu unde locuim!

2. Mari zice:

Carmen la noi cei cu copii vacantele sunt un pic diferite sau mai bine zis au mamale vacante?, eu fac parte din a doua categorie si merg si la munte iarna as merge si vara dar sunt atea de facut si tare mi-ar placea sa am si timp de lenevit in gradina chiar daca imi las cateva zile de concediu de stat acasa.

3. Lili zice:

Noi am facut parte ani de zile din prima categorie.Apoi ne-a venit ceva minte la cap si am facut parte din a doua categorie.Apoi ne-a venit mintea de-a binelea la cap si am facut concediu numai pentru noi.Acuma facem pauza ca asa e situatia.Poate ajungem trei zile la munte .Daca nu astept pana la anul 🙂

4. Delia zice:

Frumos mod de-a petrece timpul cand ai casa si stai atat de aproape de mare… Noi stam, in schimb, foarte aproape de munti, insa asta nu ma incanta in mod deosebit sa o iau aiurea prin padure 🙂 Momentan tragem tare pentru casa noastra pe pamant (doar terenul) cu gandul la diminetile din curtea cu flori.
    Nu am alternative la concediu, caci pentru noi (si mai ales copil) este un must lately. Am avut si ani fara concediu si-a fost crunt, mai aveam 2 pasi pana la depresie (chit ca in perioada aceea stateam in chirie intr-o casa cu curte cu flori fix din centrul orasului si mai faceam cate-un gratar cu prietenii in week-enduri).
    In fine, pentru mine concediu inseamna fix asta: sa plec de-acasa, sa ma rup de telefoane si de net, si de situatii, si de pacienti. Cand sunt acasa oricum nu sunt acasa, suna telefonul ca in gara de multe ori iar urgente pot sa apara oricand.

5. arakelian zice:

copiez un comentariu din alta parte:

Se pot face vacantele si ieftin. Da, si familiile cu venit mic au vacante. Problema apare cand familia intra in datorii (credite) pt o vacanta scumpa in strainatate pe care nu si-o permit (sau cand deja au multe datorii). Am avut vacante perfecte si in oras (sunt activitati in Bucuresti gratuite sau cu costuri mici care pot forma o vacanta: vizitat muzeele, parcurile, cautat monumentele vechi si citit istoria lor, iesit la alergat/gimnastica zilnica, biblioteca publica si citit in parc etc – uite cateva lucruri care pot face o vacanta cu cheltuieli 0 si pt care nu gaseam timp in mod curent sa le fac pe toate)
    Cand lucram cu salariul minim pe economie imi faceam vacante la cort prin munti. Cred ca au fost cele mai frumoase vacante tocmai pt ca le meritam din plin: efort, aer curat, serile la foc/lanterna langa cort cu oameni din diferite colturi ale romaniei/europei etc. Costurile erau mici: tren luam accelerat, mancare la conserva si deja stiam ce si de unde, o supa calda la unele cabane unde pretul era rezonabil etc
    Am mai cunoscut asa pensionari ce aveau o rulota la munte, langa un parau si stateau acolo mai multe rulote in perioada mai – septembrie. Veneau 2-3 zile in Buc. sa isi ia pensia si inapoi la munte. Faceau drumetii, coceau legume impreuna, unii veneau si cu fructe/ciuperci culese pt iarna si uscate/conservate etc.
    Astazi sunt incantata de alternativa: ferme ce ofera gratuit cazare si masa, contra ajutor in gospodarie. Mi se pare o varianta buna pt vacante ieftine mai ales pt copiii de la oras ( echivalentul pt familiile care merg asa la unchi/bunici la tara).

Cum imi estimez eu costurile unei vacante? Aici e problema multor familii din jurul meu, care nu reusesc sa isi estimeze ce fel de vacante le sunt potrivite bugetului lor dar se plang ca nu isi permit o vacanta prin Thailanda ca vecina tocmai a venit de acolo etc.
    Pot sa iti zic cum faceam cand aveam salariul minim pe economie: ma descurcam in concediu dintr-un salariu: adica mergeam la munte 1 luna si cheltuiam fix salariul de 1 luna ( sau direct proportional). Nu mai puneam nimic deoparte in luna aia, dar nici nu intru in rezerve.

Cum fac acum, cand am un venit peste salariul mediu pe economie? Luna asta plec in concediu cu banii de salariu din care mi-am platit intai chirie si facturi si plinul pt dulapuri si frigider. Practic nu mai contribui la bugetul de economii si nici nu mai am buget de distractii si haine si cosmetice luna asta. E drept ca vacanta mi-am gasit-o low cost, dar daca nu gaseam asta m-as fi dus la mare cu tren + airbnb (adica de a sta la persoane private). A, copilul a fost peste tot cu mine, ultimile suntem doar noi 2.

Pana la urma, fiecare isi alege prioritatile in viata si in buget. Unii vor sa riste si sa traiasca pe datorie, altii doresc un confort si o siguranta copiilor, unii viseaza casa, altii doar vacantze.
    Si aici o sa dau exemplu seful meu, nene scolit la Cambridge. La 18 ani a primit o suma de bani de la parinti. A ales sa opreasca facultatea dupa 1 an (a ales gresit, a spus ca medicina e prea mult de invatat pt el – desi e un tip super destept) asa ca a facut 1 an pauza si a facut turul lumii, ieftin. Anul urmator a facut facultate de it si specializat in management (doar e sef). A avut o perioada cu 2 joburi, acum are 2 apartamente inchiriate (si rate), investitii bune. Sta cu chirie datorita mobilitatii joburilor. S-a casatorit si are copil si studiaza daca sa isi cumppere inca un imobil aici. Are permanent vacante mici ( in orasele mari) – cu copil mic, evident. Urmareste oferte si reduceri.