Eu: „- Ce bine miroase! Ce fierbi in oala?”

Ea, 85 de ani: „- Mi-a adus fiica-mea niste rosii. Au plecat in concediu si le avea in frigider asa ca mi le-a adus mie si eu, ca sa nu se strice, le fac sos la borcan pentru iarna.”

Eu: ” – Si cum faci mai exact?”

Ea: „- Stai prin preajma ca-ti arat!” zice, ridicand lingura de lemn ca sa invarta in oala. „Am taiat rosiile in bucati, le-am pus la fiert impreuna cu niste ceapa, patrunjel, o tulpina de telina – dar sa fie din aia cu inima alba, daca vezi ca e prea inchisa la culoare o rupi in doua si ii tragi atele din ea – si niste sare.”

trec cateva clocote si vad ca baga mixerul vertical in oala si da de doua ori cu el imprejur

Ea: ” – Asa, si acuma mai las sa dea exact un clocot pana cand face bulbuci si-n mijlocul oalei nu numai pe margini!”

Eu: ” – Inteleg…”

Ea, luand in mana macinatorul de legume: ” – Apoi trec continutul oalei prin scula asta…”

Eu: ” – Aaaa o stiu! In germana se numeste Flotte Lotte. Flotte – harnica si Lotte e un nume.”

chicotim amandoua la cat de amuzanti pot sa fie nemtii

Ea: ” – Dupa ce am trecut totul prin Flotte Lotte mai pun o data la clocotit pana cand – mai stii…?”

Eu, mandra de mine: ” – Da, pana cand face bulbuci si-n mijloc!!”

Ea: ” – Exact! Apoi pun sosul in borcanele curate si borcanele le acopar cu o patura groasa, calduroasa!”

Eu: ” – Asa fac si eu cu conservele! Doar ca, in ultima vreme, le pun in geanta termo-izolanta. Are acelasi efect.”

Ea: ” – Nu mai am geanta de aia daca nu mai mergem nicaieri. I-am dat-o fiicei mele, poate o mai are. Daca o mai are, cine stie…? Uite iti dau un borcan de sos ce l-am facut saptamana trecuta vrei?”

Eu: ” – Da, multumesc frumos!”🙂

4 thoughts on “Dialoguri

  1. Arata minunat si cu siguranta este si foarte gustos. Poti sa ne dai mai multe detalii despre Flotte Lotte. In acest context, inteleg ca s-a folosit pentru a separa pasta de seminte si coji, pentru un sos fin si cremos. Se mai poate utiliza si in alte scopuri?

    PS. Multumesc pentru 30 days shred. Aveam nevoie sa intru in forma si circuitul asta este minunat. Momentan sunt in a 10-a zi.🙂

    Apreciază

    1. Flotte Lotte asta e folosita in cazul sosurilor de legume din cate am vazut eu sau al gemurilor cand nu vrei sa ai samburi si coji de boabe de struguri de exemplu in borcan…
      Apropo Jillian, m-a vizitat o prietena pe care o vad destul de rar, o data la cateva luni si mi-a povestit cum s-a apucat de stred si cum a molipsit jumatate orasul cu asta :))

      Apreciază

Lasă un răspuns

