Vinete la tigaie (Melanzane in tecia)

Am primit trei vinete foarte tinere si, cine mi le-a dat, mi-a dat si-o reteta regionala: melanzane in tecia.

E o mancare vegana/de post foarte ieftina si delicioasa.

Vinetele se curata de coaja (facultativ) si se taie in cuburi. Cuburile se sareaza si se lasa sa stea timp de-o ora. Apoi se limpezesc putin (in caz ca am exagerat cu sarea) si se strang in pumni pentru a le scoate cat de mult lichid posibil. Se pun de-o parte.

Se toaca o ceapa si se caleste in cateva linguri de ulei de masline.

Se adauga cuburile de vinete, se lasa si ele la calit.

Se adauga cateva rosii dezpielitate (ale mele au fost atat de coapte incat le-a venit foarte usor pielea. Altfel le-as fi oparit pentru a le putea dezpielita.

Se lasa la facut pana cand rosiile lasa un lichid care apoi se evapora. Se adauga piper si ierburi tocate – eu am pus busuioc si patrunjel – si se servesc cu paine.

vinete vinete2

One thought on “Vinete la tigaie (Melanzane in tecia)

Lasă un răspuns

