Hidrolat de trandafiri si alte flori si plante aromatice – foarte usor de facut, cu costuri aproape zero

Sa dam Cezarului ce-i al Cezarului si sa mentionez din start ca ideea nu-mi apartine ci am gasit-o AICI. Si, cand am gasit-o am zis WOW!

De ce?

Pentru ca o metoda foarte simpla, prin care, cu costuri aproape zero, obtinem ape de diferite flori si plante aromatice.

Eu azi am tocat o mana mare de petale de trandafiri, mai uscate, mai proaspete, care cum si cateva flori de galbenele.

Le-am asezat in cana de facut cafea moka ca si cum as fi preparat cafeaua: apa jos, florile maruntite in filtru si am inchis cana.

11745880_10204366609109365_3388855472222793976_n

Am pus-o pe foc mic si am asteptat pana cand mi-a iesit hidrolatul in cana de sus. Mai simplu de atat nu cred ca se poate🙂

Acuma ce putem face mai departe cu hidrolatul de trandafiri?

De exemplu cum a povestit Mari AICI sa il punem intr-un pulverizator si sa-l folosim ca spray racoritor pe vreme de canicula, cu cateva picaturi de uleiuri esentiale preferate sau asa, „natur” cum este.

Termenul de valabilitate este unul scurt pentru ca nu adaugam nici un fel de conservanti asa ca vom avea grija sa spalam si sa dezinfectam bine pulverizatorul si sa-l tinem la frigider. Va imaginati sa vii de afara, incalzit pana-n maduva oaselor si sa iti pulverizezi apa de trandafiri rece de la frigider pe fata?

Miroase sublim si are o culoare atat de frumoasa incat vreau sa ma straduiesc sa gasesc un pulverizator transparent ca sa-mi bucure ochii cat mai mult.❤

11214153_10204366669630878_6989940640072086211_n (1)

In mod sigur se poate folosi aceeasi metoda pentru a face un hidrolat ce sa-l folosim la auto-producerea unui demachiant natural.

O alta idee este aceea de a face un hidrolat de levantica cu care sa pulverizez foarte subtil asternuturile… hmmmm…🙂❤ Posibilitatile sunt nelimitate🙂

PS Hidrolatul asta se poate folosi si la gatit🙂

PS 2 Iubesc gandul ca am mai gasit o utilizare unui lucru din casa🙂

6 thoughts on “Hidrolat de trandafiri si alte flori si plante aromatice – foarte usor de facut, cu costuri aproape zero

  1. Perfect! M-am uitat pe site, in prima metoda (eu nu beau cafea) a pus florile pe-o cum ii zice, partea de sus a unei cratite ptr gatit la aburi?
    calitativ, e totusi o diferenta intre cele doua metode, banuiesc?!
    o fi de preferat metoda cu cana de facut cafea, daca urmarim sa pastram cat mai mult din principiile plantei?dac-ai asa as cumpara o canuta de-asta. vad ca nu-i scumpa.
    poate gasesc la solduri:)
    e pe marimi sau standard (200 ml de exemplu)?
    hai ca pica bine articolul asta.ma bucur tare mult. mersi.

    Apreciază

    1. nu stiu sigur care este diferenta din punct de vedere al calitatii produsului finit intre cele doua metode.
      Mie imi place metoda asta cu cana de moka pentru ca este rapida, nu consuma multa energie si nici timp si se obtine o cantitate mica, pe care o folosesti in scurt timp si nu trebuie sa-ti bati capul cu conservarea. Eu am mai facut hidrolat cu oala speciala, am scris aici: https://simplitaly.wordpress.com/2012/08/05/apa-de-trandafiri/ insa am obtinut mereu cantitati mari pe care a trebuit sa le prelucrez si sa le conserv in conditii de absoluta igiena ca sa nu se strice apoi in sticle.
      Canile de moka sunt pe marimi, da. Cea ce o folosesc eu pentru hidrolat este de 4 portii.

      Apreciază

  2. Mda nici eu nu am cana din aia, deci trebuie gasita fie alternativa, fie o cana. Pe de alta parte putem folosi apa asta in masti cosmetice cu argila sau pentru tratament intern pe post de antiseptic, antispasmodic, echilibru hormonal, ajuta la calmarea simptomelor sindromului premenstrual, regleaza apetitul in sensul ca mai taie din el🙂
    Se amesteca o lingura de ap[ de trandafiri intr-un litru de apa si se bea in cursul unei zile, vreme de 20 de zile.

    Apreciat de 1 persoană

    1. mersi de info! Eu fac cafeaua la filtru dar am mostenit cana asta de la fostii proprietari. Nu stiu cat sunt de scumpe dar sigur ca se gasesc si la mana a doua sau poate ca are cineva vreuna pe care n-o foloseste si vrea s-o dea. Eu saptamana trecuta am dat cuiva una mare si mai am de dat una mica, gen de doua portii. O pastrez doar pe asta cu care am gatit azi hidrolatul de trandafiri.

      Apreciază

  3. Super idee de facut hidrolatul in cana de cafea moka, ti-a iesit o minunatie in timp record. Eu nu am o asa cana, o sa ma uit pe net sau poate vad prin supermarket sa cumpar.

    Apreciază

  4. eu am facut o cura cu hidrolat de pin sylvestre, si morcov salbatic.
    am o colega care face cure cu hidrolat de genevrier, deoarece spune ea ca are retentie de apa. era f multumita de rezultate, nu dupa doua trei zile, ci dupa vreo luna, poate doua.de-altfel si-a mai comandat ptr toata vara.
    in cazul mzu n-as putea spune ce efecte a avut, deoarece cura a fost de scurta durata, vreo 21 zile.parca insa, hidrolatul de pin sylvestre mi-a curatat oarecum tenul.nu am bube, cosuri,etc dar am o culoare asa pamantie.

    Apreciază

Lasă un răspuns

