Bucataria de serviciu – starea actuala

Inca in crunt provizorat, bucataria de serviciu incepe totusi sa prinda contur. Deja am o suprafata de lucru care imi permite sa fac multe. Mobilierul este cel mostenit de la fostii proprietari, gasit in bucataria principala.

11403327_10204335651535445_6683170543614307868_n

„Chiuveta” imi place foarte mult si n-o s-o inlocuim ci o s-o renovam.

Ca si protectie a mobilei am folosit transformand recipientele de plastic in care am cumparat morcovi si carne in organizer-uri pentru otet, ulei si condimente.

Bucataria o curat cu detergenti mosteniti de la fostii proprietari. Desi sunt impotriva detergentilor chimici, sunt chiar „mai” impotriva risipei. Si, uneori, in unele situatii, chiar avem nevoie de ei, de cei chimici, ca de exemplu atunci cand ne mutam intr-o casa noua.🙂

11692706_10204335651255438_8725384428303688628_n

Ce mai este de facut in bucataria de serviciu?

1. Curatat si zugravit peretii – ca si costuri vom avea doar materialele de constructie, manopera o facem noi, gratis🙂

2. Refacut instalatia de curent – la fel, costurile vor fi doar cele cu materialele, avem un electrician in familie asa ca economisim banii de manopera

3. Gresiat – avem deja gresie deci cheltuielile ce ne asteapta ar fi cele cu cimentul folosit pentru a pune gresia si cu manopera daca nu ne hotaram noi sa ne incercam mana la asa ceva

4. Investit intr-o usa – ca sa mentinem costurile minime am inceput deja sa studiem piata produselor de mana a doua

5. Tras conducta de gaz – ca sa pot avea apa calda si sa nu mai am nevoie de butelie pentru gatit. Ca si costuri ar fi din nou, doar cele pentru materiale (minime pentru ca distanta dintre casa si cladirea in care sunt bucataria si baia de serviciu este mica). Avem 3 instalatori in familie asa ca, si in acest caz, economisim banii de manopera

6. Proiectul de la punctul 4. cade daca decidem sa investim intr-o instalatie care transforma lumina solara in curent, investitie ce mi-ar elimina apoi factura de curent si cea de gaz, trebuie insa sa ma documentez bine si sa vad care este perioada exacta de amortizare

7. Refacut patio-ul din fata cladirii de serviciu. Nu ma gandesc acuma la costuri pentru ca proiectul asta este pentru un viitor relativ indepartat (cativa ani)

6 thoughts on “Bucataria de serviciu – starea actuala

  1. La punctul sase tot nu voi pricepe de ce intr-o tara ca Italia cu atata soare nu se subventioneaza solarul si intr-o tara ca Germania unde cand avem pentru o saptamana pe an 30 de grade si toata lumea e lesinata are tot poporul un solar pe casa.

    Apreciază

  2. in loc de conducta de gaz studiaza despre ceva de incalzit instant. electric, Eu prefer sa fug de gaz – am fricile mele de explozii, dar si de pretul in urcare si de taxe si autorizatii de lucrat pe gaz, de obicei se cere sa se ingroape conducta.

    Cat despre celule fotovoltaice si recuperare investitie, in belgia unde sunt 200 zile pe an noroase, investitia se recupereaza in aprox. 10 ani. Depinde si de variabile gen:
    -excesul dat in reteaua electrica nationala ti-l platesc inapoi?
    -grad inclinare acoperis si expunerea spre sud -est (exista niste parametri maximali)
    -subventii ecologice
    -copacii din zona
    Aici pretul in ultimii 5 ani a scazut la juma, datorita evolutiei tehnologice; si cred ca si la tine e din ce in ce mai ieftin. Dar sa stii ca emit energie si cand e innorat!!! doar mai putina.

    Apreciază

    1. da, mi-e clar ca trebuie sapat pentru instalat teava de gaz, patio-ul oricum trebuie refacut asa ca s-ar combina cele doua de minune.
      Eu nu ma tem de explozii, sunt insa convinsa ca ideea cu celulele fotovoltaice este cea care o sa invinga pana la urma, teava de gaz ar fi o alternativa. Poate le fac pe amandoua ca daca tot manopera la instalat n-o platesc si patio-ul oricum trebuie spart si… tot asa…

      Apreciază

  3. Chiuveta e foarte interesanta, e un fel de bazin unde poţi să bagi cantitati mari de fructe/legume să le speli sau să pui acolo o galeata să iei apa, mi se pare prea joasă/incomodă să speli farfuriile in ea !

    Apreciază

    1. „Chiuveta” din asta am vazut la mai toate casele vechi. Cred ca erau folosite la spalat rufe pentru ca au chiar un loc special prevazut pentru sapun.
      Eu n-o s-o folosesc mult la spalat vase, iubesc masina de spalat. In caz de maxima necesitate ma pot folosi de un lighean pentru apa calda si sa le limpezesc sub jetul de apa rece. Dar, cum spuneam, prefer sa duc vasele in bucataria principala sa le spal in masina pana cand o sa se iveasca de undeva o masina de spalat vase ieftina sau chiar gratis, la mana a doua, pe care
      sa o pot instala in bucataria de serviciu.

      Apreciază

Lasă un răspuns

