Reportaje.live

O sa va povestesc despre una din cele mai importante lectii de management si de viata pe care am invatat-o pana acum . Anume asteptarea pozitiva . Multa vreme nu am stiut cum se numeste sau ca exista o denumire pentru asa ceva . Am aflat citind biblioteci intregi in goana dupa dezvoltarea personala ca se numeste “Efectul Pygmalion” de la o poveste veche – iata povestea pe scurt :

Odata demult pe o insula din mediterana traia un rege numit Pygmalion . Idealist convins regele nostru desi bogat si inteligent nu reusea sa isi gaseasca o femeie care sa fie pe masura lui . Din durere si dezamagire s-a apucat si si-a sculptat o femeie . Sculptura a iesit perfecta , de o frumusete rara si regele s-a indragostit de ea . Acesta o numeste Galateea . Vazand pasiune si nebunia dragostei lui zeita Afrodita insufla viata statuii  si…

Vezi articol original 532 de cuvinte mai mult

2 thoughts on “Efectul Pygmalion – o lectie de viata

  1. – si articolul se termina cu…
    Acum cred cu toata puterea ca fiecare om are o latura buna si daca asteptarile tale sunt pozitive vei genera un comportament pozitiv . Cum facmeu asta ? Simplu – ii laud tot timpul atunci cand fac lucruri in directia asteptata , ma astept la realizari extraordinare din start si ma comport ca si cand ei ar fi cei mai buni din lume , cred sincer in potentialul lor chiar si atunci cand ei insisi au indoieli . Se aplica si in viata personala 100% . La copii face minuni J

    – da la copii functioneaza foarte bine, dar cu adultii e mai greu, sau poate nu am eu rabdare cu adulti……sau poate tu trebuie sa-i lauzi si sa-i incurajezi si tu sa te lasi calcat in picioare. Tatal meu avea o expresie: vorba dulce mult aduce

    Apreciază

    1. da, cunosc si eu niste oameni atat de dificili pentru mine incat imi este greu sa cred in potentialul lor pozitiv desi sunt convinsa ca acesta exista… Sa te lasi calcat in picioare insa nu poate fi niciodata o alternativa sau un mijloc.

      Apreciază

Lasă un răspuns

