Paste minimaliste

Va povestesc o reteta facuta „dupa ochi” pentru ca asa o s-o faceti si voi si o sa experimentati si-o s-o imbunatatiti pana la Dumnezeu si inapoi pentru ca viata e prea scurta ca s-o risipim cantarind ingrediente.

In plin proces de renovare nu am deocamdata frigider. Si nu am mare acces la apa calda si nici timp asa ca orice simplificare a procesului de gatire este o adevarata mana cereasca pentru mine.

Am luat o tigaie si am pus in ea o lingura mare de concentrat de rosii. Am pus niste spaghete nr. 5 rupe-n doua ca altfel nu se potriveau diametrului tigarii. Am adaugat sare, un catel de usturoi taiat in mana cu cutitul, apa cat sa acopere spaghetele si sa le depaseasca c-un deget si o conserva mica de rosii conservate in ulei. Din gradinuta am cules doi frunze late de menta, cateva de patrunjel si una babana de leustean si le-am tocat si pe astea tot in apa, deasupra tigarii. Le-am adaugat restului ingredientelor.

Le-am pus la fiert cu focul mare si, cand continutul tigaii a inceput sa fiarba, am redus flacara. Le-am lasat pe foc, invartind din cand in cand, mai ales spre sfarsit, pana cand in tigaie s-a creat, cu ajutorul amidonului din paste, un sos tare fain. Am gustat o spagheta si era pe gustul meu. Daca ar fi fost prea „cruda” as mai fi adaugat apa rece in tigaie.

Le-am mancat afara, sub doi salcami imensi. Sunt deosebit de bune!

Cand am gatat de mancat, tot ce am avut de spalat a fost asta:

11428815_10204260428694921_8843289675889572028_n

Nu cred ca mai am de gand sa gatesc pastele in alt mod. E mult prea fain asa. Economisesc timp, oale murdare, apa calda etc etc si gustul nu are de suferit nici un pic, din contra!

Am mai scris despre asta aici: https://simplitaly.wordpress.com/2014/06/24/o-oala-de-paste/

si aici: https://simplitaly.wordpress.com/2014/07/07/o-singura-oala-ii/

5 thoughts on “Paste minimaliste

  1. am facut azi pastele asa, dupa reteta asta a ta, sau mai bine zis dupa metoda ta. e valabila. mi-au placut si o sa repet experienta ori de cate ori o sa am ocazia. noi mai mancam paste si cu unt, branza si zahar, de aceea uneori o sa le fierb si dupa metoda clasica, sa le impart pentru 2 feluri – cu branza si cu sos de rosii.

    Apreciază

Lasă un răspuns

