Planul alimentar

Am niste greutati cu planul alimentar. Suntem in doua case, intr-una dormim pe una o renovam. Timpul este relativ redus. In plus capat tot felul de legume si le integrez imediat in meniu. De exemplu aseara am facut legume la tigaie: ardei (cumparati) cu bastonase de dovlecel si sfecla rosie primite de la cineva.

Chiar daca nu il respect 100%, planul isi indeplineste rolul lui: ma ajuta sa economisesc bani, sa reduc risipa si sa ne mentinem sanatosi.

Regulile pentru incalcarea planului alimentar sunt:

– sa nu inlocuim mancarea din plan cu mancat la restaurant sau comendat pizza. Sunt permise 2 exceptii pe an.

– mancarea „noua” sa aiba aceleasi calitati sau sa fie chiar mai sanatoasa decat cea trecuta initial in plan. Adica n-o sa inlocuiesc un cuscus cu legume cu o friptura cu cartofi prajiti

Si acuma sa purcedem:

Mic dejun – nada

Gustari: cirese din ciresul vecinilor si caise din caisul nostru

De baut: ape aromatizate cu verbena, menta si roinita

Paine: din faina integrala, cu seminte de floarea soarelui (coc o paine in masina de paine)

Salate: cate o portie mare in fiecare zi de salata verde, castraveti si orice altceva imi mai pica-n plasa

Supe: crema de legume cu feliute de carnati (in supa am adaugat si niste frunze de sfecla rosie si a iesit cam verde asa c-am facut-o mai atragatoare adaugandu-i niste feliute de carnat prin ea) si supa de rosii

Feluri principale

Azi: Macaroane cu peste in sos

Marti: Cuscus cu legume

Miercuri: Mamaliga cu tocanita de ciuperci

Joi: Sandviciuri cu sunca si salam

Vineri: Oua fierte cu ton

Sambata: Carne la tigaie cu risi-bisi

Duminica: Fasole in sos tomat

Nu am nimic pe lista de cumparaturi, am totul in casa.

Organizare: sosul de peste pentru pastele fainoase de azi il am de alaltaieri. Legumele pentru cuscusul de maine vor fi cele ramase de la cina de ieri (legume la tigaie). Azi fac painea si tocanita de ciuperci, feliez sunca si salamul pentru joi si fierb ouale pentru vineri.

Lasă un răspuns

