Baile si intrarea. Rosiile si crinii.

Azi m-am ocupat de bai. Am primit de la cineva o mobila de baie faina, am curatat-o bine si am decis sa tin numai turnul

11114010_10204140297891726_2763935672419123045_n

pe care l-am pus in baia din casa.

17668_10204140298091731_7601215664231373067_n

Este singurul mobilier de care am nevoie in baia din casa. Pe laterala dinspre chiuveta o sa-i lipesc un suport de prosoape. Nu am suport de hartie igienica in baia asta dar o sa tin hartia intr-un cos langa wc asa ca nici nu o sa am nevoie de suport🙂 Oglinda o s-o aduc cea din locuinta veche.

Baia din casa am curatat-o de sus pana jos saptamana trecuta.

Azi am curatat baia de afara. Are maxima nevoie de a fi zugravita dar trebuie sa aiba rabdare, poate prin august i-a veni randul.

Mobila primita mai are un suport de chiuveta cu dulapior dedesubt si unul lateral, plus o oglinda. O sa caut pe cineva care o vrea.

In baia de afara nu am nevoie de alta mobila decat de o oglinda noua, asta ce am mostenit-o nu se mai poate curata. Pe langa oglinda, baia are nevoie de geamuri noi, actualele sunt crapate. Are inauntru un boiler pe lemne folosit foarte putin dar pe care stiu ca n-o sa-l folosim asa ca o sa incerc sa-l vand sau o sa-l dam cadou.

11230040_10204140307651970_5411372110622035977_n

Casele din jur au toate perdele in fata usilor. Inca n-am inteles prea bine de ce, le-am dat jos si eu ieri, cand am curatat intrarea si le-am spalat, azi le-am repus. Cred ca daca lasi usa deschis si perdelele trase, intra vantul dar nu si soarele. Sau sunt facute pentru a impiedica decolorarea usilor. Asa ceva…

11425146_10204140298491741_7495572452621805035_n

N-am inteles nici ce e sistemul asta, dupa multe discutii am decis  ca precis e un suport de umbrele, stii, cand vii acasa pe ploaie si trebuie sa lasi umbrela afara sa se scurga… Nu am nevoie de asa ceva dar astept pana saptamana viitoare cand vine fosta proprietara la cafea si-o s-o intreb.

11401211_10204140373133607_5385022823260867531_n

Vecinul m-a invatat sa copilesc rosiile. Le-am legat cu niste snururi reciclate. Le-am legat cu fundita🙂

11423401_10204140352533092_368092611442984565_n

Au inflorit crinii.

10513257_10204140356533192_7095319803602677702_n

24 thoughts on “Baile si intrarea. Rosiile si crinii.

  1. Eu ii stiu de crini de apa, dar nu stiu de ce le zice asa. Am si eu portocalii la parintii mei in gradina.
    In copilaria mea, la casele de la tara gaseai cam peste tot perdeaua aia, usa era deschisa si perdeaua proteja de muste.

    Apreciază

  2. Si la matusa mea la tara erau perdele la intrare-in général usa de zi cu zi,sa apere de muste.si eu mi-am pus una vreo doi ani tôt pentru muste.da ce-mi placea, cand era soare, incaperea si-o parte din salon, pareau mult mai luminoase – perdeaua era un fel de bordo.acu am usa cu plasa.parca intra mai mult aer cu perdeaua.

    Apreciază

  3. Buna Carmen sa profita-ti cat mai mult de casa si sa aveti parte de multe momente de fericire. E drept ca nu stiu cum e in Italia sau in care zona esti, citind articolul tau mi-a venit o idee cu baia si camera de afara sa o transformati in cum se spune pe aici gîte ( in FR). O camera pe care poti sa o inchiriezi pe zile, sau la pe saptamana la un cuplu sau la o familie. Sau o alta idee cum e in USA sistemul de case familiale de batrani.

    Apreciat de 1 persoană

      1. Unde mergem noi la ferma nici nu speram sa gasim liber vara, e rezervat totdeauna cu un an inainte(adica aia care vin rezerva si pe anul care vine). Deci ajunge si vara, sigur gasiti clienti.

        Apreciază

        1. este desigur o idee foarte buna. Avem marea la 10 minute de mers cu masina, pista ciclabila pana la ea, as putea (si as vrea) sa primesc oaspeti cu caini sau cu pisici, cat timp stapanii ar merge la plaja cainii ar sta impreuna cu ai mei.

          Apreciază

  4. Da, si eu m-am gindit la gite, mai ales daca o ai afara, despartita de casa.
    Legat oarecum de asta, careva din voi cunosteti sau ati practicat wwoofing-ul? Ca tare m-ar tenta sa fac o vacanta in sistemul asta: cunosti locuri, nu platesti, dar inveti tot felul de tehnici ecologice.
    Dar ca sa afli adrese, in Franta trebuie deja sa platesti o cotizatie, ceea ce nu-mi place deloc.

    Apreciază

  5. Nu, share e altceva decit gite sau chambre d’hote. Cred ca schimbi casa sau o dai in chirie cuiva.
    Gite stai cu saptamina in apartament utilat. Chambre d’hote ai camera-baie, gazda gateste micul dejun eventual cina contra cost.
    Wooffing e o ferma ecologica unde daca muncesti ai casa-masa gratis.

    Apreciază

  6. Eu cred ca baia de afara a fost gindita cu un scop practic. Cind lucrezi in gradina la flori sau legume si te apuca o nevoie de mers la WC te duci in baia de afara, nu intri in casa cu tot praful
    pe tine si cind ai terminat treaba in gradina te duci tot in baia de afara, iti faci un dus te schimbi de lucrurile cu care ai lucrat si intrii curata in casa. Nu te grabi sa dai boilerul, un dus facut acolo cu apa rece fiind transpirata din gradina (chiar daca esti in toiul verii) nu e chiar asa de bun pentru sanatate mai ales de la o virsta incolo, mai gindeste-te ce faci cu el, lemne poate gasesti pe acolo gratis sau poate vrei sa-ti pui acolo un Vaiant pentru incalzit apa dar te costa curent !

    Apreciază

    1. da, imi zicea si fosta proprietara ca e foarte faina ca poti sa te speli si schimbi afara si nu faci dezordine in casa. Tot de aici mi-a venit si ideea cu bucataria/sufragerie de vara facuta in incaperea alaturata. Sa gatesc afara, sa mancam afara si in casa sa intram numai cand e de nani🙂
      Cu boilerul inca nu am decis nimic foarte exact. Acuma ca mi s-a terminat cursul, vreau sa ma ocup saptamana asta si cea viitoare de cautat informatii despre cum sa inchiriez acoperisurile unor firme producatoare de curent cu energie solara. Sa ma plateasca in curent. Stiu ca se poate dar inca nu stiu sigur daca si in cazul nostru, o sa vedem.

      Apreciază

    1. boilerul e fabricat in romania, am gasit si instructiunile de folosire, in limba romana🙂
      Apropo lemne: am decis sa tai doi salcami imensi si sa las sa creasca altii doi. Cresc uimitor de repede si, peste 5 ani, am iara lemn de foc. Nici de plantat nu trebuie sa imi bat capul pentru ca ei dau pui de la sine🙂

      Apreciază

  7. Ce tare cu boilerul fabricat in Romania!
    Esti tare daca ai si lemnele tale :)) noi cumparam lemnele, cel mai bun ni se pare maslinul, arde mai greu si degaja mai multa caldura.
    Nici nu prea am mare alternativa, adica pot alege intre maslin si pin iar pinul arde precum chibritul :))
    Chiar si cu lemnele cumparate am iesit mai ieftin cu incalzirea si am avut chiar cald in casa plus ambianta.

    Apreciază

Lasă un răspuns

