Cum am incheiat luna mai si ce planuri am pentru iunie

Luna mai am incheiat-o bine din punct de vedere financiar. Cheltuielile au fost multe insa coincidenta (?) a facut ca si intrarile sa fie mai multe si mai strong. Proiectul care ne consuma cei mai multi bani si cel mai mult timp (+ atentie + energie) este, bineinteles casa cumparata in urma cu o luna.

Ce am facut in casa:

– am schimbat incuietorile

– am decis sa nu renovam amandoua dormitoarele. Renovam unul singur, cel folosit de noi. La dormitorul pentru oaspeti am decis sa… inchidem usa. Cine va dormi in camera respectiva cand ne va vizita va fi oricum atat de obosit de noi impresii, experiente si excursii ca nu va baga de seama peretii strambi si nezugraviti

– am decis sa schimbam podeaua din dormitor. Podelele originale sunt din cele vechi, de casa de tara din anii ’50 si ar fi avut nevoie de o renovare foarte costisitoare (mai bine de 700 de euro pentru 27 mp). Am cumparat podele noi si le instalam noi asa ca am redus cheltuiala la jumatate

– zugravim doar dormitorul principal, sufrageria si bucataria. Baia si camara sunt ok, corectam unele pete pe ici pe colo

Ce am facut pe langa casa:

– am taiat doi smochini batrani si vechi. Urmeaza sa aiba aceeasi soarta doi salcami imensi, un dafin mare de tot si iedera de pe un perete. Dafinul este bolnav, salcamii sunt foarte subtiri si se pot rupe la un vant mai zdravan, iedera s-a dezvoltat in sistem jungla

– am pus deja de-o firava gradinuta: leustean, rosii mici, ardei iuti, cimbru, menta, patrunjel. In ghivece mari am pus fasole si „strigoli” (Silene vulgaris) o planta de cultura perena pe care o folosesc la gatit

– am daruit niste plante ornamentale pentru ca am decis sa pastrez in gradina doar flori comestibile (gen trandafiri, condurasi etc) si cactusi care au nevoie de putina ingrijire si, implicit, de putina apa

Ce planuri am pentru iunie:

– mi se termina cursul pe data de 9 si imediat dupa o sa-mi intensific eforturile in a cauta de munca

– sa continui sa tin in frau cheltuielile, inclusiv si mai ales cu casa

– sa-mi alcatuiesc o lista cu plantele de cultura perena pe care sa le cultiv

– sa plantez: un pom de rodii (de la vecinul), un dud, un visin, mure, zmeura, coacaze neagra si rosie, agrise (in afara de dud si de visin le am deja pe toate, trebuie doar sa le transplantez, nu stiu cat de ok este sa fac asta in mijlocul verii, poate va trebui sa astept pana la toamna?)

Voi cum v-ati organizat luna iunie?

11 thoughts on “Cum am incheiat luna mai si ce planuri am pentru iunie

  1. bravo pentru reusita!!
    Eu pe langa tine, nu ma pot lauda cu fapte asa de mari.
    Pentru gradina, niste sfaturi: atentie ca murele si zmeura sunt invazive, cam ca iedera🙂 – intind radacini peste tot. Gradina mea am construit-o ca o gradina ieftina, asa ca am folosit seminte si butasi ce le am deja a dispozitie si fara eforturi…

    Apreciază

    1. zmeura se poate intinde cat vrea ca o iubesc🙂 la fel si murele🙂 visinul si dudul am de gand sa transplantez din aia ce cresc pe langa planta mama, unii zic ca nu se face pentru ca sunt salbaticite plantutele respective, eu as incerca.

      Apreciază

      1. din pacate mie zmeura m i se intinde unde n u vreau :))) blocand acces si mai ales printre teline si patrunjel (a innebusit patrunjelul).

        La dud sigur merge sa transplantezi. E bine sa folosesti ce ai deja access.

        Ce imi doresc acum sunt trandafiri de dulceata🙂 pt aroma, sa pun in balcon😉

        Apreciază

  2. Eu imi fac planuri pentru cind om avea o casa si gindesc exact ca tine: sa-mi pun plante comestibile. Vreau sa-mi plantez neaparat o rubarba si hrean si sa-mi fac un gard din catina.

    Apreciază

  3. Drag a mea, te urmaresc ce ceva timp si te simt f.aproape de sufletul meu, am invatat multe de la tine. Cat despre transplantat acum pe vara, nu te sfatuiesc pt ca risti sa-ti pierzi plantele, asteapta toamna:-)

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

