Dialoguri

E a treia oara ca ne intalnim in statia de autobus. Prima oara o intrebasem daca eram in statia potrivita pentru a merge in directia dorita. Si ea, foarte draguta, mi-a raspuns.

Ii zambesc si o salut. Vorbeste la telefon, imi raspunde cu un suras si o miscare a capului.

Dupa cateva minute incheie convorbirea la telefon si isi repeta salutul.

– „Buna ziua” ii raspund.

Ea: „-  Faceti si dvs. un curs?”

Eu: ” – Nu, eu predau.”

vorbim despre cursuri pret de cateva minute.

Apoi, ea: „- De unde sunteti?”

Eu: ” – Din Romania”

Ea, intorcandu-si fata: ” – Oh! De unde din Romania?”

Eu: ” – Satu Mare. Ati mai auzit de el?”

Ea, privindu-ma din nou: ” – Nu, dar am auzit de Brasov. Firma in care am lucrat 20 de ani s-a mutat cu totul la Brasov in urma cu trei ani. De atunci sunt somera. Mi s-a spus ca acolo, in tara voastra, se gasesc contabile pentru 200 de euro pe luna…”

Eu: ” – Imi pare rau, sigur nu va e usor. Nu stiu care sunt salariile in Romania, insa pentru 200 de euro pe luna pot doar presupune ca „se gaseste” vreo contabila tanara, proaspat iesita din scoala. Una cu experienta „costa” sigur mult mai mult… ”

Ea: ” – Mai mult da, insa sigur mai putin decat la noi…”

Eu: ” – Da, asa e. Si nu e vina romanilor, e sigur vina managerilor care iau astfel de decizii si a legilor care permit asemenea strategii.”

Urcam in autobus, ne asezam una in fata celeilalte si continuam.

Ea: ” – Aveti copii?”

Eu: ” – Nu.”

Ea: ” – Nici eu. Am zis mereu ca fac copii doar daca gasesc persoana potrivita pentru a-i creste bine impreuna.”

Eu: ” – Da, e foarte important. Totusi, am prietene care sunt mame singure si au copii mai bine sau macar la fel de bine educati ca si cei ce traiesc in familii asa-zis complete.”

Ea: ” – Da, desigur. Eu insa nu am avut niciodata instinctul matern dezvoltat.”

Eu: ” – Eu sunt matusa. Ma bucur de nepoti cand vin, ma ocup de ei, apoi le fac cu mana cand merg acasa.”

– chicotim complice –

Ea: ” – Da, daca nu ar fi fost depresia asta de care sufar…”

Eu: ” – Imi pare rau. Faceti tratament?”

Ea: ” – Da, si psihoterapie si medicamentos. Oricum depresia nu e tratabila. Exista doar faze. Si desigur ca fazele acute sunt provocate de evenimentele negative din viata, ca de exemplu pierderea locului de munca, decesul unui apropiat…”

Eu: ” – Da, asa e. Vad insa ca sunteti pe calea cea buna si ca faceti ce e posibil mai bine din situatia asta… ma refer la cursul pe care il frecventati…”

Ea: ” – Da, am nevoie sa ma concentrez pe altceva decat pe lipsa serviciului. La varsta asta e foarte greu sa mai gasesc ceva… am trecut de 50 de ani…”

Eu: ” – Cred ca, in contabilitate mai ales, varsta poate fi doar un avantaj avand in vedere ca ochiul contabilei cu experienta este de nepretuit…”

Ea: ” – Da, insa firmele angajeaza tineri. Pentru ca ii pot plati mai putin…”

Eu: ” – Platesc putin – au putin”

Confirma din cap.

tacem pentru cateva secunde. Apoi…

Eu: ” – Aveti animale?”

Ea: ” – Da, am un caine! E arma mea secreta in lupta cu depresia.”

povestim despre animale. Apoi se ridica sa coboare.

Ea: ” – Data viitoare va arat poze cu cainele.”

Eu: ” – Abia astept.”

Zambim si ea coboara. Eu mai merg 4 statii.

15 thoughts on “Dialoguri

  1. Sint „noua” pe aici;scriu pentru prima data.Dialogul emotionant;o inteleg perfect pe doamna pentru ca am 49 de ani.Cam toti managerii prefera tinerii…Pentru depresie exista rugaciuni catre Maica Domnului si trebuie rabdare.Maica Domnului cu iubirea si bunatatea ei de”mama” o va ajuta.Te citesc Carmen in ficare zi;esti o sursa de inspiratie pentru mine.

    Apreciază

  2. un coleg, de scurta durata de la un curs, spunea ca inainte bea mult, a avut un accident cu masina in urma caruia o persoana a murit (am dedus ca celalalt sofer, deoarece spunea ca l-a omorat).ca urmare a avut depresie.a scapat de ea -asa a afirmat-lucrand f mult in gradina! de altfel dadea si niste cursuri de gradinarit la o asociatie.
    asa, ca o mica idee.
    dar, deja faptul ca are un catelus, o tine in prezent.

    Apreciat de 1 persoană

  3. discutie cu un coleg britanic: firma unde lucra s-a mutat in Romania, chiriasul care il avea s-a mutat pt o perioada in Romania – i-am zis ca e berea ieftina si femei frumoase in Romania :)))) doar ca eu m-as muta in UK😀

    Apreciază

  4. Secretul tau este ca nu sugerezi celui cu care discuti ce sa spuna. Astepti rabdatoare pana persoana din fata isi gasesti de una singura cuvintele ce vor sa fie spuse.
    Rabdarea intr-un dialog duce la succesul dialogului🙂

    Apreciat de 1 persoană

  5. Este periculos sa reducem tratamentul unei depresii la credinta si rugaciuni.Pentru un tratament cu succes apartin mult mai multe lucruri .Cine s-a ocupat intensiv de aceasta tema stie despre ce vorbesc.Credinta este doar un aspect.
    Eu cred ca doamna cu care te-ai conversat e pe drumul cel bun.Cursul pe care il face, un animal de companie, nu are frica si retinere sa vorbeasca chiar si cu persoane straine de problema ei.

    Sper ca s-a lipit si de mine ceva din tot ce am citit si din toate cursurile facute la servici.
    Dupa parerea mea daca s-ar introduce la scoala ora de „Cum purtam un dialog” ar exista pe lumea asta mai putine razboaie.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

