Am reusit sa-mi creez si sa-mi instaurez o rutina de exercitii fizice (cine ar fi crezut in urma cu doi ani? eu sigur nu!!) care acum arata asa: 1 ora de cate ori pot si cand pot in saptamana, dar minimum 5 ori.

Exercitiile fizice sunt ca si facutul curateniei: o faci insa cheia succesului este sa inveti s-o mentii.

Acuma ca am scapat de kilogramele periculoase ce le aveam in jurul taliei mai ales, continui sa fac exercitii pentru a ma putea bucura de beneficiile lor asupra sanatatii si starii mele de bine. Ce beneficii vad pana acuma?

– sunt puternica! Si cand spun asta nu ma refer ca musc gatul la sticla ci ca reusesc sa ma mentin foarte bine in echilibru si asta este un aspect important mai ales in casa stiut fiind ca cele mai multe accidente se petrec in gospodarie.

– am pielea mai fina si mai putine cosuri si alte impuritati. Nu am avut niciodata o piele frumoasa pe fata. Dimpotriva, am avut o usoara acnee pana chiar in urma cu 2 ani. Pielea bratelor mi-a fost mereu plina de cosuri mici, mi-au disparut insa asa cum mi-au disparut (aproape) toate cosurile de pe fata. Explicatia ce o gasesc eu, ca om normal, fara cunostinte de medicina, ar fi ca, atunci cand facem exercitii fizice, ni se oxigeneaza mai intens organismul. Cum eu ma antrenez afara, cred ca mi se oxigeneaza chiar si mai mult sistemul. Asta face ca toate organele, inclusiv pielea, sa-mi functioneze mai bine.

Cum ma motivez?

1. Tin „instrumentele” de sport la indemana: greutatile pentru maini, cele pentru picioare, kettlebell-ul si mini-trambulina nu le ascund pe nicaieri ca sa uit de ele ci le am toate in acelasi loc si in asa fel organizate incat in doi timp si trei miscari sa fiu cu ele la mana. Sau la picioare, depinde unde le e locul.

2. Ma imbrac in hainele de sport si ma incalt cu „adidasi” de cum ma trezesc sau de cum ma intorc de la serviciu. In felul asta imi cresc exponential sansele de a insfaca cele de la punctul 1 si a ma lua la tranta cu ele.

3. Fac din exercitii o prioritate. Asa cum ma gandesc ca trebuie sa mananc si sa dorm intr-o zi, ma gandesc si ca trebuie sa fac exercitii si caut constient momentul zilei cand pot sa aloc intre 15 minute si o ora activitatii respective.

4. Nu fac multe exercitii care nu imi plac. Strecor cat unul pe ici pe colo, le camuflez bine intre cele care imi plac. Daca m-as forta sa fac ceva ce nu imi place mi-ar scadea foarte mult sansele sa ma apuc a doua zi din nou.

5. In zilele in care nu functioneaza de la sine, ma indemn sa ma gandesc la exercitii. Ce exercitii noi as putea face. Si cum? si cu ce sa le alternez? Apoi imi vin alte ganduri. Le gandesc un pic si-apoi apas pe frana: Hou Rouji ne hou ne! (asa punea frana verbala bunicu’ la vaca). Dau afara gandurile ne-sportive si ma intorc la fandarile mele combinate cu bicepsi sau alte asemenea scheme.

6. Urmaresc in retelele de socializare grupuri care se ocupa cu exercitiile fizice (preferatele mele: HIIT si CrossFit). E ca si atunci cand iti ocupi mintea cu retete de gatit in imagini: ti se face foame.

7. Ma gandesc la un om din anturajul meu care, din cauza obezitatii si sedentarismului, nu se poate bucura de o viata decenta. Ma gandesc la limitarile pe care si le-a creat. Apoi ma gandesc la un om care la 85 de ani fuge in sus pe scari, traieste autonom si reuseste sa aiba grija si de altii si toate astea pentru ca a invatat sa-si controleze greutatea si nu a pus hainele la intins cu fundul pe scaun.

8. Ma gandesc la cat de bine ma simt dupa antrenament. Cat de plina de energie activa si creativa, cat de fericita. Si ca binele ce-l simt stand cu fundul pe scaun in fata computerului de exemplu nici nu se poate compara cu cel de dupa antrenament.

9. O data ce incep sa-mi fac exercitiile si simt „nevoia” sa le intrerup (motive se gasesc fara mare greutate!) imi ancorez mintea in momentul prezent. Imi vizualizez cu ochii mintii muschii cum lucreaza, ma concentrez pe respiratie, pe cum imi intra aerul in gura, in plamani, cum iese… si continui.

10. Ma gandesc ca n-am de ales. Nu am bani sa-mi platesc facturile de spitalizare daca ma imbolnavesc si nu am copii sa ma intretina la batranete asa ca musai sa fiu strong ca sa-mi pot face singura ceaiul cel de toate zilele si la varsta senectutii de-a da Cel de Sus s-o ajung.

11178311_10203866059675942_9144093541654915052_n

24 thoughts on “Cum ma mentin motivata sa continui sa fac sport

  1. felicitari pentru cele 5 zile pe saptamana in care faci sport; eu sunt multumita si daca fac de 2-3 ori, e adevarat ca nici nu m-am gandit la 5 ori, adica nu mi-am setat mental obiectivul asta ca sa il si pot atinge; din cauza statului in sezut mult timp, eu ma simt anchilozata de spate daca nu fac miscare, asa ca e ca si la tine, vital sa ma misc;
    si da, sportul e ca un drog, o data ce te apuci, cu greu te lasi; si da, faza cu pozele e foarte adevarata, e important sa iti conectezi mintea la ideea de miscare prin toate mijloacele posibile, asa te simti cel mai motivat;
    si inca o idee pt a insera macar cateva genoflexiuni in programul zilnic al fiecareia dintre noi – cautat o ferestra din zi cand stim ca deobicei avem timp sau putem sa le executam nestingherite (pauza de pranz spre exemplu sau dimineata dupa ce ne-am periat dintii :)) ) si setat o alarma pe telefon care sa functioneze ca reminder; dupa un timp vom functiona precum cateii lui Pavlov, cand auzim beep ne apucam de genoflexiuni :))

    Apreciat de 1 persoană

  2. buna,
    am inceput sa-ti citesc blogul de aproape 2 luni si imi place foarte mult consecventa ta….in absolut tot ceea ce faci. Mi-ar placea tare mult sa stiu cum ai scapat de colacelele de la burta…ceva mai concret, caci eu m-am uitat pe youtube la Jillian si nu pot executa multe dintre exercitii…si nici durata programului nu m-a ajutat.

    Apreciază

    1. Multumesc❤

      Eu am scapat de colace (nu 100% dar intr-o foarte mare masura) practicand postul intermitent si exercitiile fizice. Daca nu te atrage Jillian, gasesti sigur alte antrenamente gratis pe net. La inceputul inceputului eu am facut 15 minute/zi exercitii ce mi le aminteam de demult, de la scoala sau ce mai vedeam pe ici pe colo. Apoi cineva a povestit aici pe blog de Jillian si m-am informat bine cum functioneaza ceea ce face ea si am inceput.
      Durata programului de ce nu te-a ajutat? Este prea lunga sau prea scurta?

      Apreciat de 1 persoană

  3. Apropo de post si sarit peste micul dejun: azi am mincat de dimineata…numai bine sa-mi faca pofta de mincare ,ca pina la prinz am mai mincat si o banana , iaurt si niste piine uscata(o tin cu scopul de-a face pesmet, dar cind fac ceva in bucatarie rontai la ea…pina se termina). Cind nu iau mic dejun nu ma apuca nici pofta de rontait.

    Apreciază

  4. Me, again. Durata nu m-a ajutat pentru ca este mult prea mult pentru un diletant in ale sportului si m-a descurajat maxim. M-ai ajutat cu multe idei si chiar m-am simtit motivata, citindu-te, sa incep un program de exercitii, atat pentru sanatate cat si pentru psihic. Trebuie sa recunosc , insa, ca este extreme de greu inceputul, dar constanta in chestia asta mi se pare ..too hard.
    Oricum, ma bucur tare ca te-am descoperit si voiam sa-ti si spun asta.

    Apreciază

    1. Cristina vreau sa iti scriu ce m-a invatat o psiholoaga mai demult. E o metoda ce ma scoate mereu, in mod sigur, din blocaj. Tanti psiho zicea ca, seara inainte de culcare sau dimineata inainte de a te ridica din pat, sa vizualizezi proiectul ala mare si greu de pus in practica si very hard. Orice proiect. Indiferent ca e vorba de schimbat un obicei, invatat ceva, inceput ceva. Proiectul asta mare sa-l imparti apoi in bucati. Cate ti se par tie logic. Si, din toate bucatile astea, sa alegi una, cea care crezi ca are sansele cele mai mari de reusita aplicata a doua zi si sa iei doar bucatica aia cu tine si sa te ocupi de ea a doua zi. Celelalte bucati le lasi sa stea sa-si astepte randul. Cand ti-ai terminat treaba cu prima bucata te intorci iar la proiect si iei urmatoarea bucata si tot asa. In caz ca nu ai apreciat bine fatibilitatea bucatilor, poti chiar sa te intorci si sa inlocuiesti o bucata cu alta.🙂

      Apreciat de 1 persoană

  5. Carmen, eu te admir pentru consecventa. Cind vreau sa fac sport de una singura fac niste genoflexiuni, dau de 2 ori din brate, mai fac poate niste mers pe loc…ma uit la ceas , vad ca n-am facut nici 5 minute si ma opresc.

    Apreciat de 1 persoană

    1. Elena, am aceeasi problema…ma descurajez uitandu-ma cat de incet trece timpul, eu nu am facut decat doua trei exercitii si sunt deja obosita. Insa in ultima vreme ma motiveaza tocmai chestia aceasta, ca sunt obosita; imi spun ca nu am cum sa ma repun in forma decat lucrand. Si ma mai ajuta sa fac exercitii de mai multe ori pe zi, atunci cand imi aduc aminte, timp scurt; am descoperit scarile locuintei noastre si le valorific la maxim:). 2 min libere? Pac! 15 fandari pe cate 3 trepte sau alerg pe cate 2 trepte pana numar la 50. In acest moment al vietii mele, in care incerc sa le aduc aminte muschilor ca au fost candva (mai) puternici, nu este important sa fac un antrenament de 30 de minute zilnic, ci sa fac sport zilnic…cat de putin!

      Apreciat de 1 persoană

  6. eu nu ma pot motiva decat intr-un fel, sau doua mai curand: sanatatea, in primul rand, si-apoi conditia fizica, de unde si un corp mai armonios, mai modelat, chiar de n-o fi el perfect.
    acu, partea practica, deocamdata e inotul (invat) de doua ori pe saptamana, da nu-i suficient dupa parerea sau gustul meu, pentru a avea totusi corpul ceva mai „modelat”.asa ca tre sa-ntrevad alte modalitati:).

    Apreciat de 1 persoană

  7. de fapt ai multa dreptate cand spui ca ai totul la-ndemana, ca atunci cand doresti sa faci sport sa si te-apuci! asa ca mi le-am pus si eu la vedere, ganterele, covorasul de sport.
    cand te tot „impiedici ” de ele…te-apuci de exercitii:).
    (pana-mi fac un program mai structurat, fac asa pe bucatele.o sa-mi revin eu, ca si pana acu vreo zece ani, faceam zilnic, cate-o ora.cand saream o zi, nu ma simteam bine, imi lipsea ceva:))
    ca si sticla cu apa, la-ndemana. sa tot bei, putin cate putin.atat doar ca eu nu mai mananc!?ca-nainte.nu-i bai ca vad ca nu mi-e foame si chiar sunt mai atenta la ce mananc, in cazul meu privilegiez mai mult cruditati, seminte, fructe.
    oi retine apa? beau sa zic 1litru, mai mult nu pot si nu ma stresez, cred ca fiecare organism are nevoile lui, chiar si-n apa.
    ps: tare-mi place camaruta ta, simpla, curata, fara fite si lucruri inutile. pe gustul meu.

    Apreciat de 1 persoană

      1. da, metabolismul asta e o chestie ce, pe mine una, m-a lasat cu gura cascata. Inainte sa ma fi apucat de sport si de post intermitent, mancam un blid de oarece si a doua zi il regaseam in proportie de 1:1 pe cantar :))
        Acuma, de cand l-am mai ajustat, am observat ca nu am pus nici un gram nici macar in perioada sarbatorilor.

        Apreciat de 1 persoană

      2. Eu nu remarc sa mi se fi schimbat metabolismul, in schimb de cind cu post 16 cu 8 am slabit 3 kg, nu-i rau, dar sper ca la un moment dat te opresti din slabit, chiar si azi-noapte am visat ca ma fortam sa maninc pentru ca slabisem prea tare.

        Apreciat de 1 persoană

    1. eu nu ma mai stresez cu apa. Daca o beau bine daca nu si atunci e bine. Ma straduiesc sa beau apa insa atunci cand simt ca incepe sa ma doara capul. Iau un pahar mare cu apa si-l beau pana la fund.
      In unele situatii ma feresc chiar de a bea multa apa. Cand merg la serviciu stau mai bine de o ora pe drum in autobus fara wc si nu ar fi tocmai ideal sa ma apuce dorinta de a face pipi.
      Multumesc frumos pentru complimentul la adresa camarutei🙂❤

      Apreciază

  8. am inceput sa beau ceva mai multa apa de sa zic vreo doua saptamani,am pielea deshidratata, banuiesc insa ca-i de la faptul ca nu beau suficienta apa.nu-mi place. cand plec undeva la cumparaturi, cursuri, nu beau deloc si-ncep cu cel putin o ora inainte de plecare sa nu mai beau. sau f putin cand sunt la cursuri si-s toalete! in zilele astea ajung acasa moarta de sete! in sfarsit, mai vad eu:)

    Apreciază

Lasă un răspuns

