Ce este si cum se pune in practica FlyLady

Draga Mirela

FlyLady este un program care te ajuta sa inveti sa ai si sa tii casa ordonata si curata la orice ora din zi si din noapte. Da, stiu, suna incredibil dar este adevarat. Cand incepi sa aplici sistemul asta casa se ordoneaza/curata ca de la sine. Ce inseamna asta? Inseamna ca niciodata n-o sa mai trebuiasca sa faci vreun maraton de curatenie care sa te lase lesinata de oboseala. Niciodata in viata! Niciodata n-o sa-ti mai fie jena sa deschizi usa cand vine cineva. Cu timpul si agitatia ce insoteste vizitele anuntate sau neanuntate la tine acasa o sa dispara pentru totdeauna.

Dar, despre schimbarile ce vin de la sine odata ce incepi sa aplici sistemul asta as putea sa-ti scriu inca 3 pagini, ma opresc totusi aici ca sa nu-ti dezvalui toate surprizele ce o sa vina pe parcurs.🙂

De unde incepi?

Incepi cu 31 de pasi (babysteps) pe care ii gasesti aici: http://www.flylady.net/d/getting-started/31-beginner-babysteps/

Nu te lasa coplesita de tot textul de pe pagina respectiva, primul pas e unul simplu:

Beginners BabySteps: Day 1 – Shine Your Sink (Pasi de copil pentru incepatori: Ziua 1 – Lustruieste-ti chiuveta)

si, sub el, ii gasesti pe ceilalti 30. Se face un pas/zi.🙂

Imi propun sa traduc candva, cand o sa am ceva mai mult timp liber la dispozitie, toti pasii. Pana atunci insa poate ar fi asta o oportunitate pentru tine de a-ti imbunatati cunostintele de limba engleza? Impusti doi iepuri dintr-o lovitura: inveti FlyLady si engleza in tandem.❤ Si sa stii ca, pentru orice neclaritate, iti stau la dispozitie🙂

Si dupa pasi? 

Dupa ce ai terminat de facut pasii, adica dupa o luna, sari direct in carul FlyLady! Adica incepi sa te concentrezi in fiecare luna pe un obice. De exemplu acum, in aprilie, ne indreptam atentia spre a face patul.

Link spre obiceiul lunii pe FlyLady: http://www.flylady.net/d/habits-of-the-month/april/

Link spre ce am scris eu, anul trecut, despre facut patul: https://simplitaly.wordpress.com/2014/04/16/obiceiul-lunii-aprilie-pe-flylady/

(Nu stiu de ce dar nu mai reusesc sa integrez link-urile in text.)

Deci, ne-am inteles: nu incepi acuma cu obiceiul lunii ianuarie ci treci direct la aprilie.

Din experienta mea: unele luni (obiceiuri) o sa-ti para mai usor de instaurat decat altele. E si normal sa fie asa. Te rog insa sa nu uiti ca scopul nostru nu este perfectiunea ci progresul. Nu trebuie nici sa fim nici sa devenim perfecte. Este chiar interzis si daunator! Binefacator si important este sa facem pasi mici in directia aleasa de noi. Fiecare pas facut este un succes in sine.

Si atat?

Nu. Iti imparti casa in zone.

Aici zonele FlyLady: http://www.flylady.net/d/getting-started/flying-lessons/zones/

si aici zonele mele: https://simplitaly.wordpress.com/2012/11/07/zonele-casei-dupa-modelul-flylady-2012/

(urmeaza sa ma mut iar si, prin urmare, va trebui sa refac zonele casei)

Incepi sa sortezi lucrurile din casa in functie de zona in care esti in saptamana respectiva. Cum stii in ce saptamana esti? Arunci o privire pe FlyLady si o sa vezi un Launch Pad ( http://www.flylady.net/c/lp.php ) si faci click pe „Zone”.  Pe langa sortat, tot pe Launch Pad gasesti „Missions” si, daca decizi sa accepti misiunea pentru respectiva, o faci. De exemplu azi ni se spune sa curatam panzele de paianjen din Zona curenta – dormitor).

Apoi?

Apoi, cand casa nu mai este sufocata de lucruri inutile, nu mai esti, oficial, un BABY si incepi munca de intretinere. Fiecare zona primeste o lista detaliata de curatenie. Asta va fi asa-zisa curatenie de intretinere care, avand in vedere ca nu mai ai lucruri inutile in casa si ca, intre timp, ai adoptat niste obiceiuri constructive, se va face fara efort, ca de la sine! Iti promit!

(O data mutati in casa noua, dupa ce voi stabili zonele casei, voi reface si listele de curatenie detaliata. – deci I’ll be back!)

Inchei felicitandu-te ca ai luat decizia de a schimba aspectele ce nu te fac fericita din viata ta!🙂 Iti doresc mult succes, multa rabdare si iti stau la dispozitie pentru orice fel de intrebari. Te rog sa ma tii la curent!🙂

Cu drag,

Carmen

25 thoughts on “Ce este si cum se pune in practica FlyLady

  1. Carmen, cum reusesti tu sa schimbi oamenii: poate o sa incep si eu, cu postul m-ai convins.
    Eu am inceput acum citiva ani, dar am renuntat.
    Trebuie sa-ti spun: mi-am pus in vinzare aparatul de curatat cu aburi, ca statea nefolosit de cind mi-ai zis tu ca n-are nici un avantaj. Inainte eram dependenta de el(cind mi s-a stricat de tot primul am fugit in saptamina respectiva sa-mi iau altul, ca sa nu ramin fara).

    Apreciază

    1. vezi ca in fr e un site unde il poti pune la inchiriat🙂, am vazut o emisiune cu un nene care isi cumpara special aparate si tot neamul de chestii si le punea pe site-ul ala – zicea de nu stiu ce aparat de curatat ca si l-a amortizat in 3 luni de inchiriat
      noi nu avem genul asta de site pe aici din pacate ca as scoate si eu la inaintare obiectele nefolosite

      Apreciat de 1 persoană

  2. N-am stiut, acum e prea tirziu. Dar eu asa proasta is in afaceri, tot ce vind pe eBay vind pe nimica toata, aia care cumpara de la mine fac afaceri f bune. Si cind incerc sa cumpar nu reusesc.
    La tirguri de vechituri habar n-am sa ma tocmesc.
    O faza de la un tirg in Romania: vad eu un ibric de cupru, dau sa-l iau si intreb totusi sfios „mai ieftin nu-l dati?”, la care sotul(la fel de bun afacerist ca mine) spune destul de tare incit sa fie auzit de vinzator” lasa, nu te mai zgirci, ca trebuie sa faca si vinzatorul un ban”.

    Apreciat de 1 persoană

    1. uite chiar la asta ma gandeam deunazi, ca ar fi bun un art cu si despre tocmeala – m-am dus vineri sa imi iau hartie de copt de la un mag, si dintre toate cutiile am ales una un pic rupta, iar la casa am intrebat daca nu imi dau un discount pt asta, mi-au dat 20%, in bani nu a fost mult, vreo 30 de centi, dar chiar si asa au ramas la mine in portofel in loc de a ajunge in visteria magazinului
      mie imi place sa ma tocmesc, nu o fac neparat pt bani, ci pt act in sine, imi auto-testez increderea in mine si puterea de convingere – i-am zis sotului ca testul suprem va fi in bazarul din istanbul :))

      Apreciază

      1. ai negociat si la magazin? HAHAHAH – La ce magazin??
        eu negociez la piata :)) – desi am vazut ieri o negociere super tare de la o chinezoaica, la piata de flori, i-a zis ca ii ia toate (din 2 game) dar sa ii dea reducere de la 1.25 bucata la 1. Si nu, chinezoaica nu stia bine nici franceza, nici flamanda.

        Eu mai negociez la brocante, cumpar lucruri ce le trimit la cazurile umanitare din Ro. Stii ce tupeu am :)))) – intr-o zi o sa ma filmez :))) – pt mine parca nu am acelasi tupeu.

        Apreciază

          1. si apropo de negociere, sa stiti ca se dau la extra discount si in mag de haine, daca le lipseste vreun nasture sau sunt un pic murdare (de la probat etc); eu cand cumpar ma uit si la asta si intreb cu tupeu pe geranta magazinului, nu mi s-a spus niciodata nu🙂

            Apreciază

    1. eu nu am facut curat dar am pus flori (fac pozee!! promit: petunii, craite, capsuni, banutzi/bumbisori sau cum s-or numi floricelele alea carora o sa le fac poze), 4 fire de rosii, marar, patrunjel, macris, ridichi, ceapa si usturoi (ultimile 3 au si iesit ca le-am puys de 2 sapt).

      Vorba lui lela, eu ma coiesc la curatenie si spalat geamuri :)))) – fix pt mine e replica asta :))

      Apreciază

  3. Eu m-am inspirat din programul FlyLady, l-am adaptat programului meu si de mai mult de 1 an jumate practic aceasta rutina de curatenie:
    http://allbyl.blogspot.gr/2015/02/program-saptamanal-de-curatenie.html
    Plus ca impartind casa pe zone, curatate saptamanal tot timpul in casa este curat, iar weekendul este LIBER!!!!
    http://allbyl.blogspot.gr/2015/02/program-curatenie-rutina-de-vineri.html
    Consider ca este foarte important sa gasim programul de curatenie care ni se potriveste!
    Kisses!

    Apreciat de 1 persoană

  4. Carmen, apropo de afaceri, ca la dat sfaturi sunt f buna: te-ai gindit vreodata sa te faci coach pt simplificare, curatenie, slabit etc? Dna cu Zero déchets cam asa ceva e: merge in casele oamenilor si ii ajuta sa-si simplifice viata. In ziua de azi sunt multi coach de-astia. Iti faci un site in engleza sau italiana, noi venim si comentam acolo cum ne-ai schimbat viata(mie chiar mi s-a schimbat!), cred ca-i greu pina-ti gasesti primul client, apoi aud unul de la altul…si gata afacerea.

    La noi in casa sunt prea multe lucruri si copilul mic e ca un taifun care in 5 minute ti-a intors totul in casa. Asa ca am renuntat dar poate ar fi cazul sa incep.

    Apreciază

  5. f faina ideea Elenei,si eu i-am zis lu’Carmenutza ca e coach e timpul sa scoata niste parale din treaba asta,nu Carmen?:))si ce-mi place sezatoarea de pe blogul tau ,Carmen.Se pleaca de la un subiect si ajungem sa brodam o luna !!faaaain!
    Pt fetele din Italia, e un site http://www.subito.it unde se cumpara-vinde produse usate. Am o prietena ce a vandut caruciorul fetei si pe mine ma bate gandul sa pun un anunt pt un aparat pe care l-am folosit de vreo 2 ori de cand l-am primit :)).
    Eu cu flylady m-am intalnit pe blogul „dulce casa” (mersi Irina)si de-atunci il folosesc ca linie directoare dar nu pot zice ca sunt f disciplinata.Ora de homeblessing ,da e sfanta si sa zicem ca si ideea centrala ca perfectionismul ne strica fericirea:)!

    Apreciază

  6. Acum cand am descoperit si eu blogul lui Carmen si vreau sa „profit” de toate informatiile ei voi o invatati sa faca o afacere din asta ?!🙂
    Tie Carmen iti multumesc mult pentru rezumat, ai fost atat de prompta (parca sa fii sigura ca nu imi trece elanul :)), acum sa gasesc si destula motivatie sa ma tin de el. Si da, voi mai trece pe aici sa te tin la curent cu progresele (care sper eu sa fie…).
    Multumesc mult inca o data.

    Apreciază

Lasă un răspuns

