Supa de Aegopodium podagraria

Este vorba de planta asta:

11138521_10203804906827159_2965719966030939396_n

care creste peste tot si este imposibil de starpit, fapt ce ma bucura foarte mult.

Nu am folosit-o in bucatarie pana azi. Am mancat supa de Aegopodium podagraria la mama unei prietene, in Austria, o chema simplu, Gierschsuppe🙂

Azi am facut-o si eu.

Am iesit in fata casei si am cules un castron plin de frunze. Se culeg foarte usor, cu degetele, fara foarfeca sau cutit.

Le-am spalat si le-am lasat sa se scurga.

apoi

Am incalzit 2 linguri de faina integrala in 3 linguri de ulei, am adaugat frunzele, le-am invartit de doua ori si pe ele, am stins totul cu doi litri de apa. Am sarat si am lasat sa fiarba totul, apoi am pasat supa cu mixerul vertical.

Ca si garnitura am folosit niste oua fierte (de la Pasti), taiate in bucati.

11110809_10203806374303845_5887260346654448668_n

Are un gust foarte placut. Nimeni nu a protestat.

Am trisat putin cand am fost intrebata daca era supa de urzici. Am zis ca da. O data golita farfuria am rectificat si am spus adevarul🙂

4 thoughts on “Supa de Aegopodium podagraria

  1. nu stiu unde sa pun „comentariul” meu.am fost ieri la cules leurda, cu inca doua cunostinte.e prima data ca vad efectiv un covor de leurda! incap sa dea bobocii, f gustosi parca au gust si mai pronuntat decat frunza si tulpina.
    ce vroiam sa spun, printre toate plantele de leurda se-ascundeau si cateva toxice, mortale (arum), de unde totusi important de-a face o triere atunci pe loc, mai curand decat sa aduni snopi si sa-i indesi in plasa (bine parerea mea, eu asa am procedat, mi se pare mai usor, ptr mine, sa aleg acolo, decat acasa.ca sa fiu si mai sigura, ca m-a luat spaima cu arumul ala, luam frunzele da la cele care aveau boboci).la una dintre cunostinte, ne-am oprit sa facem pesto si o tarta sarata cu laurda si patlagina.spre marea mea surprindere, am adorat-o!
    si aici, spaland leurda din sacosa celeilalte persoane, am descoperit-de fapt tipa-n cauza-frunza de arum! de unde comentariul de sus.

    Apreciază

Lasă un răspuns

