Plan alimentar

Mic dejun – 0 (MOTIVUL)

Paine: de secara si integrala, cu drojdie naturala

Gustari: mere si samburi de nuci

De baut: apa aromatizata si ceaiuri

Supe: de Aegopodium Podagraria (si de fasole)

Salate: de varza si de sparanghel

Masa principala:

Azi: Orez cu sparanghel si lastari de hamei

11078175_10203806372943811_585368515967414331_n

Marti: ca luni sau post

Miercuri: Paste cu piciorul caprei si sunca

Joi: Tocana de naut cu urzici

Vineri: ca joi sau post

Sambata: Gnocchi de urzici

Duminica: Aripi de pui la tigaie, cu orez cu piciorul caprei

PS: Aegopodium podagraria – piciorul caprei este o buruiana comestibila care creste peste tot si este aproape imposibil de extirpat. Nu o cunosc prea bine, is insa decisa sa ma imprietenesc cu ea. Stiu ca mama unei prietene austriace face supa de piciorul caprei in fiecare primavara, am gasit si o colectie de retete pe net. O voi trata cum tratez si urzicile, o sa incep sa le strecor peste tot.

Aceasta este tufa pe care am pus ochii:

11138521_10203804906827159_2965719966030939396_n

34 thoughts on “Plan alimentar

      1. eu am zis doar ca planta din poza ta nu e piciourul caprei sau caprita (eu o stiu de la bunica din curte); denumirea in latina apiciorului cprei e cel de pe site-ul ierburi uitate
        tu poti manca ce vrei in definitiv, eu doar ti-am spus ca nu sunt una si aceiasi planta🙂 peace

        Apreciază

          1. nu stiu sa iti spun insa mergi si rupe si vezi daca miroase, daca are un miros specific amarui destul de puternic, eu zic sa mai intrebi in stanga in dreapta inainte de a o consuma

            Apreciază

  1. Azi mi-am facut un stoc de urzici si leurda si imi pare rau ca nu am vazut articolul asta mai devreme. Planta din poza Iuliei o stiu, habar n-aveam ca-i comestibila. Iar cea din poza lui Carmen o vad la padure, e plin de ea, nu stiam ca se maninca.
    Trebe sa-mi iau iar la puricat cartea cu plante comestibile ca sa ma duc cu ea la padure sa studiez. Din cartea aia am cunoscut si utilizat usturoita(alliaria officinalis) si am aflat ca frunzele de ciubotica cucului(primula officinalis) sunt bune de mincat. Asa ca atunci cind dau peste ele le bag in punga linga urzici.

    Apreciat de 1 persoană

    1. eu nu gsessc leurda aici in padure la mine, tb sa merg mai in sud cred, in Ardeni
      am vazut insa leurda la un supermarket🙂 2.65 euro 100gr daca iti poti imagina asta, adica 26.50 kg de plante pe care ti le poti culege singurica

      Apreciat de 1 persoană

    2. chiar Elena, daca ai o carte din asta cu plante uita-te rogu-te si zi-ne si noua cum sta treaba cu cele doua plante – aia din linkul meu e sau nu piciorul caprei, ca de clar e clar ca nu e una si aceiasi planta

      Apreciază

    1. eu n-am gasit si pace nici in paduricea de langa mine unde e plin de untisor si urzici, nici in aialalta mai mare, anul trecut n-a ramas planta asemanatoare leurdei nemirosita si chiar la vreo doua am si gustat ( la una mi-a ramas gustul amar in gura vreo 2 ore)
      te invidiz sincer ca ai gasit leurda pana si in jurul brx:(

      Apreciază

      1. Mi-am adus amnte sa-ti spun ca frunzele de leurda seamana bine cu cele de lacrimioara(care sunt toxice), asa ca inainte de faza cu gustatul freaca-le bine intre degete si gusta-le doar daca miros puternic a usturoi.

        Apreciază

        1. saru’mana de sugestii….cand am zis ca le gustam nu-ti imagina ca-s asa de tuta ca le si inghiteam🙂, gustam acolo un colt de frunza sa vad daca au gust de usturoi sau nu;
          eu n-am gustat niciodata leurda, desi ma chinui de 3 ani sa o gasesc prin padurile din jur si tare mi-ar placea tare sa vad care ii e gustul, nu mai zic de cum as folosi-o

          Apreciază

          1. A, sigur nu-mi imaginam asta…dar imi aduc aminte de vremea cind cautam si eu. Pe atunci nu stiam ca ele cresc grup si nu cite una prin iarba si faceam ca tine. Dar mirosul e inconfundabil, o sa vezi cind dai de ea.

            Apreciază

  2. Aegopodium podagraria L.
    Italiano: Girardina silvestre, Deutsch: Gewöhnlicher Giersch, Geissfuss
    English: Ground-elder, Goutweed
    Español: Pie de cabra, Podagraria
    Français: Pied de chèvre, Herbe aux goutteux

    Apreciază

    1. eu o stiam in ro ca bunica ii zicea asa, acu ca ea n-avea cunostinte de latina e alta poveste🙂
      o s-o gust pe aia de printre florile mele :)))))) sa vad daca are gust de frunze de tzlina cum am gasit pe net ca indiciu de recunoastere
      daca nu mai dau niciun semn in urmatoarele zile, sa stiti ca n-a fost piciorul caprei :))

      Apreciat de 1 persoană

  3. Asta de-i zice Carmen piciorul caprei cu denumirea latina Aegopodium podagraria se numeste in franceza podagraire si are frunzele paroase.
    A lui Iulia (Chenopodium album, dar se consuma toate din familia Chenopodum) se numeste in franceza Chenopode blanc.
    Intr-o emisiune recenta am vazut unii care consumau lierre terrestre(Glechoma hederacea), pare f buna.
    Cartea mea e buna pentru ca la fiecare planta iti spune cu ce specie periculoasa poate fi confundata.
    De fapt indiferent cum zice Carmen, nu conteaza cum se numesc, noi sa le stim. Din pacate la denumiri romanesti nu ma prea pricep, ca sunt copil de oras fara rude la tara si ca pina acum 7-8 ani nu ma prea interesau ierburile salbatice.
    Eu merg pe denumirile in latina, in plus asa stii din ce familie fac parte si in functie de familie au proprietati asemanatoare…Poate mi se trage din tineretile mele cind stiam vreo 100 de nume latinesti de plante…Si cred ca multe plante au denumiri populare diferite in functie de zona.
    La noi in padure sunt poieni mari cu leurda intr-o zona umbroasa si f umeda(este si un lac acolo), dar apoi te poti plimba mult si bine (ca padurea e mare de tot) si nu mai creste nici un fir.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Elena spune-ne si noua ce carte ai, poate gasim prin librarii. am cateva cartulii, dar tre sa ma uit in toate ca sa am cat de cat info complete despre o planta, cum o recunosti, incepand cu tulpina, culoare, miros etc, confuzie, ma cam enerveaza sa rasfoiesc taspe carti.
    din lierre terrestre am facut sirop ptr tuse acu doi ani.si folosesc cand si cand frunzele, prin omleta sau mai pun prin smoothie, da nu f des. poate de-acu-nainte.are un gust asa cam aspru.

    Apreciază

  5. A mea e imi place f mult, dar e in franceza. Iti prezinta planta si caracteristicile ei(frunze, tulpina, flori, etc) cu o poza si un desen, apoi iti spune ce si cum se consuma din ea. Plus cu rosu daca poate fi confundata cu ceva planta periculoasa. In plus sunt clasate pe capitole in functie de frunze, deci le poti gasi relativ usor.
    Ii spune Plantes sauvages comestibles si e tradusa din germana. Am cautat acum pe amazon si vad editia germana mai ieftina decit cea frantuzeasca. http://www.amazon.de/Essbare-Wildpflanzen-Arten-bestimmen-verwenden/dp/3038003352/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1428946225&sr=8-2&keywords=guthmann

    Apreciază

    1. eu o beau ca pe ceai, bunica zicea ca „innoieste sangele”, ea punea si putina sare, sa ii dea gust, eu o beau simpla; nu e cea mai gustoasa, dar avnd in vedere ca e plina de vitamine fac un efort

      Apreciază

      1. Vai, de-aia nu-mi plac urzicile pentru ca atunci cind eram mica in fiecare primavara eram obligata sa beau asa ceva. Mi se pare cel mai gretos lucru pe care l-am gustat. Incerca bunica sa-i schimbe gustul cu sare, cu zeama de la castraveti murati, dar tot oribila era.

        Apreciază

        1. hahahaha ce haioasa esti, sa stii ca nici mie nu imi placea cand eram mica, acum o beau fara probleme🙂
          si inca ceva legat de urzici, defapt sunt 2 intrebari – acum sunt maricele deja, eu stiu de la mama ca doar alea mici ar fi bune (nu ca astea mari ar avea ceva, ci doar ca nu mai au la fel de multe vitamine in ele); voi cand le culegeti le cautati pe alea micute, abia rasarite, sau le luati si varful la cele marisoare?
          si 2 – ati congelat urzici? ma bate gandul sa pun la pastrat pt mai la vara cateva pungulite, insa as vrea sa stiu din experienta altora daca stau ori ba;

          Apreciază

            1. Nu le oparesc, le calesc doar 2-3 minute pina isi schimba consistenta. Adaug brinza de capra si usturoi si gata: partea mai lunga e spalatul, nu gatitul.
              Eu iau si virful de la cele mari, dar si mici.

              Apreciază

  6. Nu, nu stiam, adica acum parca imi amintesc. Dar din pacate n-am apa : ultima tura le-am gatit sub forma de supa(declinarea celei caldo verde) si mincare de urzici ( acolo le calesc doar citeva minute pina scad). Ca sa nu le simt gustul pun jumate urzici jumate leurda, iar cind totul e gata presar si vreo 10 frunze de leurda crude taiate fin. Deseara iar trebuie sa merg in padure la cules, cu ocazia asta o sa vad daca dau de podagraria.
    Pe cind imi urzicam miinile ca sa le pregatesc, ma intrebam daca ai pus azi articolul cu „sunt recunoscatoare”, nu l-ai pus, dar oricum zic ca sunt recunoscatoare pentru blogul tau de unde am invatat atitea lucruri care mi-au schimbat viata. Acum maninc urzici cu drag si spor si practic postul 16.8 aproape zilnic, ba chiar am postit si cite o zi intreaga. Sarind peste micul dejun mi-am redus si cantitatea de lactate (aveam in meniu cacao cu piine cu unt)…bonusul e economia realizata.

    Apreciază

Lasă un răspuns

