Ceva a facut sa mi se schimbe Planul alimentar pe saptamana asta. Mai exact, a fost prietena mea care mi-a daruit muuulti sparangheli albi, proaspeti.

Si, cum planul alimentar are scop orientativ nu este cuvant de lege, am schimbat cu draga inima meniul pentru sfarsitul de saptamana.

Ieri am luat un buchet mare de sparanghel, cat am putut tine cu amandoua mainile, si le-am taiat, bucata cu bucata, in doua. Partea superioara, cea cu varful crud, am pus-o deoparte pentru mai tarziu.

11071753_10203672067586261_7841090807372146862_n

Partea inferioara am curatat-o de „coaja”

10422570_10203672066866243_7030937848186569872_n

Betele obtinute le-am pus in oala. Am adaugat: un cartof taiat in bucati mari, un morcov mic de tot si-o ceapa taiata alandala, apa cat sa le acopere generos si am pus capacul. Am lasat sa fiarba.

10418301_10203672063706164_741161391644639149_n

Cand sparanghelul s-a inmuiat am pus mixerul vertical in functiune, am adaugat sare si piper plus cateva picaturi de ulei aromatizat si am mixat totul pana cand am obtinut consistenta dorita.

11078125_10203672062306129_347522602430017458_n

Este o supa-crema delicioasa si am servit-o ca atare, fara crutoane sau altceva ce ar fi putut sa-i schimbe gustul. Sigur ca as fi putut sa adaug varfurile de la sparanghel daaaar cu ele am avut altceva in plan.

Si anume…:

Le-am taiat in bucati mici, lasand intreaga doar o mica parte, adica varful varfului.

Am incalzit cateva linguri de ulei intr-o oala si am adaugat o cana (200 ml) de orez integral. Am calit orezul si l-am stins cu doua cani de apa. Am adaugat un varf de cutit de praf de turmeric si niste sare, am pus capacul. Dupa 10 minute am adaugat feliile de varf de sparanghel si 3 filet-uri de peste congelat. Nu ma intrebati ce fel de peste ca nu mai stiu si nici nu ma (prea) intereseaza, as fi pus indiferent de care as fi avut, chiar si fructe de mare. Am pus capacul si am lasat totul sa fiarba, pe masura ce pestele se facea si amestecam, el se si maruntea asa c-am scapat de taiatul pestelui si curatatul ustensilelor…

Dupa alte zece minute de gatit cu capac am adaugat maghiran uscat si l-am luat de pe foc.

11030824_10203672059586061_9214918679920145843_n

La fel ca si supa, si orezul cu sparanghel si peste a fost delicios, chiar am fost intrebata daca-l fac si a doua zi… (Nu mai am peste si oricum am alte… planuri hihi)

Gustul orezului integral este foarte placut si cred ca este mai usor de incalzit decat cel alb pentru ca nu risca sa devina mamaliga.

Ca si portii au iesit: 4 portii de supa si 2 portii mari de orez.

6 thoughts on “Schimbari de plan…

  1. Eu supa de sparanghel o fac fara ceapa si fara morcov si cu cartof doar f rar, calesc putin sparanghelul in ulei, apoi adaug apa si la sfirsit cind mixez pun si o lingurita de otet de mere: mi se pare ca fara alte adaugiri se simte f bine gustul fin al sparanghelului. O supa cu gust asemanator si pe acelasi principiu(fara alte lucruri adaugate) imi iese din pastaile de mazare, doar ca alea fiind pline de ate, strecor supa dupa ce-am mixat-o si dupa aia o mai fierb putin cu boabele din pastai.

    Apreciază

  2. f bun orezul.l-am facut ieri, da tot am gasit un os de peste, desi am pus fileuri.iar orezul mi-a iesit terci, chiar de-i semi-integral.nu conteza pt mine prea mult. mi-a placut.multumesc de idee.

    Apreciază

  3. am pus pestele inghetat prea tarziu,etc.cert e ca varfurile de sparanghel dau un gust aparte…usor amarui, imi place la nebunie.cu tulpinile am facut supa azi.
    cand mai vad vreo reteta pe-aici, usoara, rapida -de fapt toate retetele tale sunt asa-si-mi face cu ochiul, o s-o-ncerc.

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

