Paste de inspiratie „all’Amatriciana”

Reteta clasica se gaseste pe net si este una foarte simpla: se ia o halcuta de „guanciale” (grasime din zona obrajilor porcului) care se taie in bucati micute si se prajeste in tigaie, se adauga ardei iute si rosii fara pielita, se lasa la fiert pana cand ajung la consistenta unui sos. Se serveste cu branza veche.

Varianta mea in schimb contine:

– spaghetti integrale (180 g pentru 2 portii) – fierte in apa sarata

– 1 felie de 150 g de pancetta (slanina cu carne, foarte putin afumata) taiata in bucatele

– un varf de cutit de praf de ardei iute, un varf de cutit de cimbru uscat, sare, piper, 1 foaie de dafin

– 2 cani de suc de rosii

Am fiert pastele.

Intr-o tigaie larga am prajit slanina si am adaugat sucul de rosii si condimentele, am lasat la fiert pana cand s-a ajuns la consistenta dorita e mine, am adaugat spaghetele in sos si am servit fara branza (intoleranta).

Au fost foarte gustoase. Condimentele fac sa nu se simta absenta branzei.🙂

ama

One thought on “Paste de inspiratie „all’Amatriciana”

Lasă un răspuns

