Plan alimentar

Mic dejun – 0

Paine pentru saptamana: cu Gonzales si urzici+petale de galbenele uscate

Supe: cu taitei, de legume

Gustari: mere, pere si nuci

Salate: de fenicul cu morcovi si de sfecla rosie

De baut: apa aromatizata cu lamaie si ceaiuri

Cina: resturi de la pranz sau supa si un sandvish

Pranz

Luni: Pizza

Marti: Chiftele de legume cu pure de telina

Miercuri: Tocanita de ciuperci cu galuste de faina

Joi: idem

Vineri: Tocana de legume cu paine

Sambata pranz: Orez cu peste si fructe de mare
Sambata cina: Oua fierte si ton din conserva

Duminica pranz: Orez cu peste si fructe de mare
Duminica cina: Pizza

24 thoughts on “Plan alimentar

  1. Carmen de ce mic dejun 0???Asa v-ati obisnuit?Cu toate ca peste tot se trambiteaza luarea micului dejun in fiecare zi ca fiind esentiala, eu sunt o zi da, vreo doua ba, si asta deoarece la 7.30 trebuie sa iesim pe usa!Un coffe daca apuc si gata!

    Apreciază

    1. Lela noi nu mancam micul dejun, de fapt am adoptat postul intermitent 16:8 ca stil de alimentatie. Adica mancam intr.un arc de 8 ore din 24, 16 ore nu mancam nimic. Pe la 7 seara mancam cina si apoi a doua zi pranzul, la amiaza. Sau daca sarim cina atunci poate mancam ceva la micul dejun. Gasesti pe net foarte multe informatii despre beneficiile postului intermitent.🙂 Faza cum ca micul dejun este masa cea mai importanta a zilei este, dupa parerea mea, vrajeala. Si moda celor cinci mese pe zi a dus la cresterea numarului de bolnavi de obezitate.

      Apreciază

      1. Chiar este cea mai importantă masă a zilei mic-dejunul. Și cina cea mai puțin importantă. Seara se recomandă să se mănânce ușor și puțin sau chiar să sari peste cină. Nu-s nici eu de acord cu tot ce afirmă nutriționiștii și așa zișii nutriționiști, dar bănuiesc că n-au făcut toți școala degeaba. Există numeroase studii care arată de ce e indicat să mănânci dimineața.
        Eu personal mă simt mai bine de 6-7 ani, de când mănânc ceva cât de puțin în jur de ora 9.🙂 Înainte aveam mai puțină energie până la prânz. Bine acum nu dorm, dar asta e altă poveste. E o situație temporară.
        Cu 5 mese pe zi însă nu-s de acord.

        Ca o observație: văd că eu mereu am alte păreri decât celelalte persoane care comentează pe aici. Încep să mă simt aiurea.

        Apreciază

        1. Adelina in cele cinci mese pe zi sunt calculate si gustarile. Eu nu reusesc sa mananc nimic dimineata, pana nu mi se pune tot sangele in circulatie mi se face rau daca insist sa-mi bag ceva pe gat.
          Nu ai de ce sa te simti prost, chiar deloc🙂 Eu ma bucur sa aud pareri diferite de ale mele.🙂 si ai dreptate, toti nutritionistii sigur nu au studiat degeaba insaaaa nu cred ca exista solutii nutritionale general valabile. Suntem ATAT de diferiti fiecare in parte incat mi-ar fi greu sa cred ca pentru toti functioneaza aceleasi scheme.
          De aceea incerc sa iau ce gasesc mai bun si sa adaptez si sa aplic situatiei mele actuale de viata.❤

          Apreciază

  2. Ma tot uit la meniurile tale! Sunt f simple, fara bataie de cap si f cum sa spun, nu sunt incarcate nici ca consistenta nici in ce priveste cantitatea…..Si uite ca traiesti:). Oi manca eu mult? Sau alandala?Tre sa mannac musai supa si un fel doi, altfel ma tot invart prin bucatarie si mannac tampenii.Cu doua feluri, insa sunt linistita pana seara.E drept insa ca vara, c-un singur fel ma satur.Tre sa mai vad un pic problema.In plus tu mai faci si sport…

    Apreciază

    1. Apoi de ce tii tampenii in bucatarie?🙂
      Ma bucur sa ti se pare simplu meniul meu, asta am si urmarit, sa simplific cat de mult gatitul si mancatul.
      Cat despre cantitate eu nu prea am avut vreo idee despre CAT exact este o portie de mancare. Am fost la doctorita si ea mi-a dat portiile exacte. Si mai intreb prin jur, in general pe cei slabi cat mananca. Asa am aflat ca o portie de paste este de 70 g. Asa ca pentru mine fierb 60-70 g si pentru el, ca munceste pe santier 100. Daca as fierbe mai multe am manca mai multe.

      Apreciat de 1 persoană

  3. Tampeniile-s pt sot:). da ma mai servesc si eu! am insa mereu fructe si morcovi, destul de des mananc din astea,daca tot imi hranesc corpul macar sa fie ceva de calitate (dupa mine).
    cu mancatul, si eu ultima masa e pe la sase seara, pana a doua zi nu mai mananc nimic, beau apa, ceai.chestia asta o am de tanara, de-mi exasperam parintii! insa pe-atunci ultima masa era la opt.
    pan la urma, ptr mine o bucatarie (faptul de-a gati) tre sa fie cat mai simplu si rapid.altfel, in cazul meu, devine o tortura:)

    Apreciat de 1 persoană

    1. Si la mine sunt timpenii prin bucatarie, pe la 5 dupa masa ma apuca indopatul cu ce e pe acolo. Si chiar daca nu ma dau la ele, mai o mina de nuci, mai o lingura de unt de cocos si una de miere…si-o tin tot asa. Din momentul cind incepi e greu sa te opresti.
      Daca ai copii cred ca e greu sa nu ai „timpenii”, ca imediat iti scot „in casa asta nu e nimic de mincat”, sotul nici el nu e de acord cu austeritatea impusa de mine, ca doar ciocolata e sanatoasa ca are magneziu si nu-i bine sa faci niste frustrati din copii. Daca nu iau biscuiti fac eu, dar atunci se maninca toata tava in timp record.
      Azi am sarit peste micul dejun, am facut si sport, sa vad cit ma tine asa. Nu mi se pare deloc greu sa sar peste micul dejun, doar ca parca am o stare de slabiciune(sau o fi autosugestia). Dupa ce am vazut o emisune foarte interesanta despre binefacerile postului, mi-am zis ca postul in felul asta nici nu-i greu. Emisiunea era despre postul de zile intregi, deci nu-i chiar acelasi lucru, dar tot e ceva. Spunea ca oamenii (ca toate animalele) sunt programati sa reziste perioade intregi la restrictii alimentare si ca e periculos sa maninci intr-una fara sa dai o pauza sistemului digestiv.
      Altfel si eu am remarcat ca fata de meniul tau saptaminal , Carmen, maninc mult mai mult.

      Apreciază

      1. in cartile sale dr. Galina Schatalova recomanda postul (in toate formele sale) in vindecarea unor boli, considerate de majoritatea medicilor incurabile ( ca paranteza eu sunt in love dupa scoala ruseasca de nutritie)
        ea recomanda si portiile mici in ideea ca organismul poate folosi energia in alte scopuri si mai putin in digestie; de asemenea, ea sustinea ideea ca necesarul caloric este de 800-1200 de calorii, nu mai mult – chiar a facut un experiment in 1983 cand la un maraton de 500 de km unor participanti li s-a dat maxim1200 de calorii pe zi si altora pana la 6000;dintre toti aia care au consumat mai putine calorii au ajuns la finish vioi, bine dispusi si fara sa slabeasca, spre deosebire de aia care au consumat aproate 6000 de calorii care au ajuns obositi si au pierdut masiv din greutate

        Apreciază

      2. Elena nu stiu ce sa zic de starea de slabiciune daca sari micul dejun, poate ar trebui sa vorbesti cu un doctor? Eu sunt foarte ok cand sar cate o masa, cu conditia sa beau cat de multe lichide. De fapt, iti spun un secret, daca am de lucrat la vreun proiect intelectual prefer sa nu mananc pentru o perioada, in felul asta am capul clar ca si cristalul🙂

        Apreciază

  4. Da, da am citit, f interesant. Cred ca a facut ceva experienta in care si ea a mers prin desert consumind un nr redus de calorii.
    In emisiune ziceau ca rusii au cercetat prima data efectele postului, dar n-au mai continuat .Si ca este o clinica in Germania unde se practica postul cu efecte f bune. Iar un american face acum ceva studii despre post, zicea ca dupa prima faza in care se consuma proteinele din muschi, organismul intra pe consum de lipide ca sa se protejeze muschii si inima. Singurele celule grav afectate de post sunt cele canceroase. Si au facut studii pe soareci care primeau chimioterapie: cei la post erau bine mersi si cei care mincau erau cam toti morti. Doar ca tendinta generala la pacientii care fac chimio e sa li se spuna sa manince cit mai bine, sa aiba energie.
    Oricum spuneau in emisiune ca desi postul vindeca tot felul de boli, nu prea au bani pentru studiul efectelor, ca doar industria farma are tot interesul sa tina oameni prizonieri ai tratamentelor cronice pe viata si nu sa-i vada vindecati, mai ales folosind o metoda gratuita. De fact nu stiu daca ati remarcat in jurul vostru (am citit asta intr-o carte, dar e f adevarat) ca oamenii in general, decit sa faca ei insisi un efort sa-si schimbe stilul de viata, prefera sa inghita medicamente.

    Apreciază

  5. da, exact, stiu ca, cartile doamnei dr. sunt traduse doar in germana si doar o interpretare a filozofiei dumneaei e in engleza, si cred ca si clinica asta din Germania de care spui, are la baza tocmai principiile holistice promovate de ea

    ca sa parafrazez un nene de pe un site
    imbuibare = boala
    boala = medicamente
    boala+medicamente = bani, aka industria farma

    Apreciază

    1. Clar, si ti-e ciuda cind oamenii din familie nu te asculta si prefera sa se indoape cu medicamente. Iar medicii din familie te iau de nebun in timp ce ei sunt cei mai mari adulatori ai zeului Medicament.

      Apreciază

  6. Multumesc! M-ai motivat sa ma abtin si eu seara asta, mai ales ca la 5 cind m-au apucat poftele(ca nu e foame) am reusit sa maninc doar o banana si mango. De obicei sotul vine pe la 9 de la serviciu si eu maninc cu el, de pofta, nu de foame.Totusi eu nu vreau sa tin post prea tare ca sa nu mi se duca grasimea de pe sini. Mai demult am invatat ca atunci cind slabesti , o faci de sus in jos(adica ti se subtiaza fata, apoi sinii…abia la urma picioarele)…si cind te ingrasi e fix invers, te ingrasi de jos in sus.

    Apreciază

  7. eu am perioade, unele cand pot lua 2 mese pe zi, unele cand nu pot. Incerc sa am zile cand mananc 2 mese – supe de legume/ sau smoothie de fructe+ legume. Iarna imi e mai foame. Cand stau acasa pot sari peste micul dejun f. usor, la job nu.

    Apreciază

  8. Ehe…la mine tentatiile sunt acasa. Cind nu-s acasa nu mi-e foame. Iar cind am lucrat sau am facut studii pe aici, din cauza stresului am slabit , ca nu mincam mai nimic.

    Apreciază

  9. Cit despre starea de slabiciune pentru care ar trebui sa vad un doctor, in primul rind evit doctorii cit pot, iar in al doilea daca m-as duce si i-as spune asta mi-ar raspunde ca-i clar de ce ma simt slabita, doar micul dejun e cea mai importanta masa a zilei, nu?! Cred ca vine din cap, eu am fost slaba tare si mama plingea (la propriu) ca o sa mor daca ma imbolnavesc de ceva. Slaba tare e relativ, acum la copiii mei nu ma ingrijoreaza. Mi-a ramas cumva in inconstient ca daca nu maninci, mori.
    Si apropo de consumul de lapte si boala: cind eram racita, eram obligata sa beau o bautura gretoasa: galbenus frecat cu miere, cu unt sau untura de gisca, totul in lapte asa fierbinte, ca il inghiteai cu greu si te ardea gitul….Acum daca racesc renunt complet la produse lactate, iar pe copiii mei nu i-am chinuit cu bauturi de-astea.

    Apreciază

  10. pai bautura aia scarboasa sa stii ca ia cu mana totusi durerea de gat, o mica raceala,etc.Ne facea si tata noua, lui ii placea tare mult.Mie, nu. Totusi am mai facut in doua randuri acu ceva ani, si mi-a trecut imediat gatul.insa laptele se pune cald peste galbenus sa nu se faca cocoloase.da oricum tre sa fie cald bine nu caliu.
    de doctori fug si eu, ce ma enerveaza cel mai mult ma duc la unul normal de-i platesc, nu iau nimic din ce-mi da si-apoi ma duc la homeopat, etc cand are timp sa ma primeasca.
    eu zic ca suntem toti diferiti si fiecare alt organism, reactioneaza altfel.
    in general, eu prefer sa mananc dimineata mai bine (da nu cafea ca asta ma omoara, sunt ca o carpa, oricum nu mai beau demult), si-s linistita ziua.
    sau pot sa consum smoothies, lapte vegetal, fructe,cruditati, ma simt f b usoara la cap si corp, da la pranz mananc mai bine, o supa, ca stea-mi plac.
    vara, la caldura, nu mai mananc nimic dimineata, doar fructe:)
    depinde si de climatul in care traiesti…sau cum te obisnuiesti.

    Apreciat de 1 persoană

  11. Dupa bautura urma statul in pat infofolit pina in git si transpirai de udai totul. Nu neg ca are ceva valoare terapeutica, dar pentru un copil era chinuitor.
    Am reusit sa fac pauza de mincat de 19 ore, nu cred ca e de vorba de reusit ca n-am luptat pt asta, nu am suferit de nimic, ba chiar mi-am facut si gimnastica. Aici trebuie sa-i multumesc inca o data lui Carmen pentru ultimul ei articol legat de sport, renuntasem ca era prea lung programul care imi place( dureaza 1 ora)…deci de citeva zile am reluat bucati din el, mai bine fac 20 minute zilnic decit nimic.

    Apreciat de 1 persoană

  12. Eu vroiam sa te intreb despre fenicul.tot imi cumpar si il pun in sucuri dar l as manca in salate. Cum se curata, cum se taie? Eu in suc il spal, il tai in 4 si il pun in storcator (cu totul – si ceva frunzulite mici, si bulb etc.)
    Ador gustul, mirosul de fenicul dar nu am inceput sa mananc de cat de 2-3 luni (sa beau, adica:)

    Apreciază

Lasă un răspuns

