Un fel de mamaliga…

ce se serveste traditional in Carintia superioara, la micul dejun, se numeste Tolgg’n. Eu l-am cunoscut tarziu dar l-am inclus imediat pe lista mancarurilor mele preferate.

In ce consta?

In graunte de spelta, ovaz si grau, uscate/coapte bine in cuptor, in mod traditional folosind caldura ramasa dupa ce s-a facut paine. Grauntele apoi se macina relativ fin.

Pentru a prepara mamaliga, se pune la fiert o cana si jumatate de apa, cu o bucatica mica de unt si sare. Se adauga o cana de faina Tolgg’n si se amesteca bine. Se stinge focul si se lasa timp de zece minute la umflat. Eu inlocuiesc untul cu unt de cocos din cauza intolerantei la lactoza.

Mamaliga astfel obtinuta se serveste cu lapte, cu cafea sau cu cacao cu lapte. Combinatia de mamaliga calda si lapte rece am iubit-o pe vremea cand eram copil. Acuma cu mamaliga asta am redescoperit iubirea asta veche.🙂

Ce gust are? Dulceag. Desi nu contine altceva decat grauntele coapte, macinate.

Iubesc mancarurile astea strict regionale, facute din ingrediente putine, cu valoare nutritiva maxima.❤

Ja, Tolgg'n ich liebe dich!🙂

6 thoughts on “Un fel de mamaliga…

    1. de la tine m-am molipsit cu fulgii de ovaz si am inceput sa-i cumpar. I-am gasit chiar in varianta integrala. Ii folosesc insa la preparate ca si chiftelele de legume, terci inca nu am facut. Am dreptate sau ma insel cand cred ca terciul de fulgi de ovaz este porridge?

      Apreciază

      1. Porridge sau oatmeal sau terci, e totuna.🙂
        Eu zic terci că-s mai de la țară.:))
        Fulgii de ovăz sunt peste tot acum, integrali sau nu, fini sau mai mari… Americanii au nu știu câte feluri. Mie-mi plac și cei integrali și cei rafinați, numai să fie fini. Parca au gust mai bun.

        Apreciază

Lasă un răspuns

