Simo gateste carne

In cercul nostru de prieteni si eu si Simona suntem cunoscute pentru doua lucruri: eu is cea la care se mananca urzici si Simo cea care gateste carne. Ceea ce lasa loc de foarte multe glume🙂 In orice caz de cate ori mergem in vizita la Simo, jumatatea mea se bucura enorm, cred ca ii e tare draga hihi.

Azi Simo mi-a trimis niste poze. Pe care inca jumatatea mea nu le-a vazut ca altfel cred c-am fi fost deja cu fundul in masina pe A2 :))

Am rugat-o sa-mi scrie si-o scrisoare de amor pe langa fotografii. Iata ce-a mesterit:

„Cu ceva vreme in urma m-a rugat Carmen sa ii scriu o reteta pe care o fac eu din cand in cand. Din lipsa de fotografii am tot amanat si inca aman, dar promit solemn cand ii vine vremea, Carmen o documentez ca la carte.
Azi am facut pulpe la cuptor in sos de bere neagra. Reteta am vazut-o mai demult pe net la Vio „Caietul cu retete” si azi am executat-o in forma mea.
Am avut aproape 1,5 kg de pulpe pe care le-am crestat cu cutitul, le-am condimentat cu sare, piper, oregano si cimbru si niste vegeta de la Carmen🙂, le-am pus intr-un vas de sticla termorezistenta, am pus stafide peste (cam un pumn) si am turnat o sticla (0,4) de bere neagra peste si le-am bagat la cuptor unde au ramasa cam 2,5 ore. Stiu ca e mult, dar sotul meu nu mananca pulpele daca vede vreo urma rosie prin ele asa ca trebuie sa merg la sigur in cazul asta.
Am curatat niste cartofi, i-am taiat in sferturi si i-am fiert. Cand am considerat ca pulpele sunt gata, am pus niste rama intr-o tigaie, am rasturnat cartofii peste, am pus sare, piper si mult patrunjel si i-am incalzit. Gata garnitura🙂

Si ca sa fiti sigure ca au fost bune…chiar si soacra-mea a mancat!🙂

Pofta buna.”

Nu comentez in ce mare stil arata carnea, vreau sa subliniez doua lucruri: are doua boluri cu salate, din care una cu dressing de Kernöl (sunt sigura) adica de ulei din seminte de dovleac care este o minune, foarte gustos si sanatos. Daca va cade in mana insist sa treceti peste faptul ca are aspectul uleiului de motor si sa-l incercati. Nu trebuie incalzit, pentru ca isi pierde proprietatile. Se pune pe salate. Eu il pun si pe gnocchi de dovleac, mai presar si seminte de dovleac peste si iese o minune!❤

Intr-una din imagini se vede pe masa si un borcan de dulceata. Este dulceata ce, in Austria, se mananca in mod traditional cu carne, adica Preiselbeermarmelade. In mod traditional, pe farfuria cu carne se pune o jumatate de para din compot si, in gaura din care i s-a scos cotorul, se pune o lingurita din dulceata mai sus-mentionata. Tin minteca si bunica mea din Ardud facea asta insa cu dulceata de ribizli (coacaze rosie). Si asta e de incercat inainte sa strambati din nas pentru ca dulceata cu carne CHIAR merge bine!

12 thoughts on “Simo gateste carne

Lasă un răspuns

