Organizarea lunii februarie si planul alimentar pentru prima saptamana

V-ati facut deja bugetul pe februarie? Cum arata? E mandru gras? Al meu este unul provizoriu. Inca asteptam confirmarea bancii si semnarea definitiva pentru casa. Cum nu stiu ce aduce luna asta, am facut planurile in conformitate cu ceea ce am in acest moment: casa in care stam si situatia in care traim ACUM.

Bugetul meu pe februarie include, la cheltuieli cu sanatatea si niste analize mai speciale. Pe 12 februarie, (ziua de nastere a mamei mele😦 ) o sa ma supun primei mamografii din viata mea. Am trecut de 40 de ani si asta inseamna ca si munca de mentinere a sanatatii s-a schimbat oarecum.

Mi-a placut mult o idee gasita pe net, care spune ca fiecare leu trebuie sa aiba un nume.❤

Recent am inaugurat categoria FOI DE LUCRU in care voi salva toate articolele de blog ce contin formulare de organizare a vietii.

Un gand asa, pe margine, inainte sa trec compunerea planului alimentar: am inceput in 2010 munca de a-mi ordona casa si viata. Am citit multe articole, am urmat programul FlyLady, am experimentat si inventat, am adaptat diverse sisteme la situatia mea de viata si, uitandu-ma in urma, nu-mi vine sa cred ce drum am strabatut si unde am aterizat in acest moment al vietii mele. Am folosit blogul acesta ca masura de disciplinare si a functionat. Doamne-ajuta!

Plan alimentar deci

Mic dejun: cafea

Pranz: supa si tartina sau chiar nimic (supa de legume, supa de fasole)

Gustari: clementine si pere, seminte de floarea soarelui

De baut: siropuri si ceaiuri

Paine: cu drojdie naturala si, miercuri aproximativ, o sa fac una de secara in automatul de paine

Dulce: PRAJITURA CU CAFEA

Salate: de varza, de sfecla de fenicul (am primit cateva capatani), de radacina de telina

Feluri principale, pentru cina:

Luni: Risotto cu cime di rapa

Marti: Fasole verde cu cubulete de sunca (congelator)

Miercuri: Gnocchi de dovleac (dovleacul de la congelator)

Joi: Quinoa cu sparanghel (congelator)

Vineri: Chili cu linte

Sambata: Peste cu mei (pun pestele pe lista de cumparaturi)

Duminica: Carne la cuptor cu garnitura de mei

Spor la organizat!

16 thoughts on “Organizarea lunii februarie si planul alimentar pentru prima saptamana

  1. Mamografia este o procedura cam dura si obligatorie in cazuri in care doctorul recomanda!De ce nu faci eco mamar!Eu fac in fiecare an impreuna cu testul Pap, si eco intravaginal care este mult mai de amanunt decat clasicul pe burtica, in zona.Eco mamar este nedureros si arata in amanunt tot ce trebuie vazut!
    O zi buna!
    Pup

    Apreciază

    1. am doua analize de facut, una se cheama RX mammografia billaterale si una Ecografia mammella, ma gandesc ca a doua este cea la care te referi tu. Mie mi-a dat trimitere ginecologa pentru ca am implinit 40 de ani si pentru ca am avut cazuri de cancer de san in familie. Testul Pap eu l-am facut intr-o perioada de doua ori pe an. Adica in anii dupa ce a murit mama mea, de cancer cervical. Apoi am schimbat ginecologul si ea mi-a spus ca nu are rost sa traiesc de parca as avea sabia lui Damocles deasupra capului. Si, pentru ca mereu mi-au iesit testele negative, am decis impreuna sa fac testul 1 data la an.

      Apreciat de 1 persoană

  2. draguta mea,
    in urma unor pb cu sanii prin 2012, am facut mai intai o ecografie. Doctorita m-a trimis musai la mamografie. mamografista a zis apoi sa nu mai calc pe la ea cativa ani. m-am bucurat.
    acum am iar niste pb si m-am dus la un prieten ecografist. el mi-a spus asa: ai facut degeaba mamografia, ca la ce densitate au sanii tai, nu s-a putut vedea nimic! singurele analize relevante la sani ca ai tai (plini de chisturi si mici) sunt ecografiile si, in caz de suspiciune, RMN-ul. eu am 47 de ani acum.
    acuma, tu faci ce ti s-a spus si ce-ti doresti, dar sa nu crezi ca o mamografie pe an e chiar buna. sfatul meu si vad ca si al celor de dinaintea mea este sa incepi cu ecografia si abia daca acolo apar suspiciuni, sa vezi de-i cazul de mamo.
    multa sanatate!

    Apreciat de 1 persoană

    1. o sa vad la fata locului ce pot sa fac. Parca nu pot sa merg inapoi la ginecoloaga sa-i spun ca am renuntat cu de la mine putere sa fac mamografia… Poate doar daca as schimba apoi ginecoloaga si asta nu vreau sa fac. Ma gandesc ca n-oi muri dintr-o mamografie si apoi mai vedem…

      Apreciază

  3. Si eu am avut o problema la un sin(singeram): mi-au facut mamografie si ecografie, m-au trimis acasa spunind ca n-am nimic(cum am sini mici si fara chisturi, un doctor bun ar fi trebuit sa vada). Am schimbat doctorul pentru cineva de incredere care a vazut imediat in urma ecografiei ce e in neregula….si a gasit acelasi lucru si pe imaginea mamografica pe care i-am dus-o ca sa-si dea cu parerea.
    De aici am invatat sa nu ma mai duc la doctori care nu mi-au fost recomandati de altii. Si mi-a parut rau ca m-am iradiat inutil cu mamografia, mai ales ca dupa ce au terminat , cum spuneau ca nu se vede nimic, mi-au mai tras inca una, ca doar-doar or vedea ceva. Mi-a parut cu atit mai rau cu cit am citit mai tirziu ca mamografiile sunt contraindicate inainte de 50 ani.
    Chiar si dupa mamografie, pentru ca nu se vedea nimic(dupa parerea lor) mi-au facut ecografie,

    Apreciază

  4. eu fac testul PAP in fiecare an, o data cu controlul anual gineco
    referitor la cat timp e indicat sa-l faci, exista nenumarate pareri, asa cum exista si nenumarate tabere in cercetarea stiintifica; in functie de paradigma in care se incadreaza, fiecare tabara va recomanda altceva
    eu consider ca cel mai ok e sa asculti ce zice medicul ginecolog in care ai incredere si, nu in ultimul rand, instinctul
    referitor la mamografie…..daca nu ti-a fost expres recomanda de medic, mai informeaza-te, mai citeste studii de specialitate (sunt articole free de foarte buna calitate – foloseste google academic) si ia decizia cea mai buna pt tine

    Apreciază

  5. pai asta zic, chiar daca ti-a dat-o ginecoloaga, tu du-te mai intai la ecografie si vezi ce-ti zice si aia. daca zice ca nu e cazul de mamo, ii spui ginecoloagei si dai vina pe ecografista🙂
    daca ecografista zice ca e ceva mai nu-stiu-cum pe-acolo, te duci si la mamo.

    Apreciază

  6. eu avand acest istoric am deschis discutia cu 2 ginecologi. Fiecare a spus asa: primul pas e ecografia. Mamografia (specific in Romania) este mult mai invaziva si cat nu e nimic suspect nu recomanda.
    Venita in Belgia am redeschis discutia: a spus ca nici ecografie nu recomanda atat ca nu e nimic suspect. Astia sunt mai spartani de felul lor🙂

    Apreciază

Lasă un răspuns

