Rotunjirea in sus ca metoda de economisire

Am scris zilele trecute despre Metoda celor 52 de saptamani conform careia se depune o suma X pe saptamana intr-un borcan/pusculita, eu ma decisesem pentru suma de EUR 5,00, decizie asupra careia am revenit si am modificat suma in EUR 7,00 astfel incat la sfarsitul anului sa rezulte o rata a casei.

Azi mi-a mai picat sub ochi o metoda haioasa de economisire: rotunjirea in sus. De fapt o si aplic, la scara redusa de ceva vreme. Adica notez iesirile rotunjind inspre suma imediat mai mare. In felul acesta se simplifica un pic calculele pentru ca nu mai stau sa socotesc numere cu virgula si, banii rezultati din insumarea tuturor rotunjirilor, chiar daca nu e vorba de o suma mare, sunt bine pusi de-o parte pentru ca nu stim ca-i avem asa ca nu-i putem cheltui.🙂

Lasă un răspuns

