Top 10 lectii invatate de la viata (a doua parte)

chemistry-740453_960_720

sursa foto https://pixabay.com/

Primele cinci lectii sunt AICI.

Urmatoarele lectii de la viata, de la oameni, despre viata, despre oameni si despre mine insami sunt:

6. FIECARE VEDE LUCRURILE ALTFEL. Pentru ca fiecareare alta perspectiva. Mai exact, o ciupitura de fund poate fi catalogata si justificata ca si gluma de catre ciupitor, primita si interpretata ca si hartuire de catre ciupit. Sau: pe unii ii distreaza bancurile porcoase, pe altii ii ofenseaza. A fost una din cele mai brutale lectii ce le-am invatat. Insa momentul cand am renuntat sa mai fac glume a fost unul eliberator. A durat un pic pana cand am invatat sa ma raportez ALTFEL la oameni decat cu si prin bancuri dar a meritat. O data cu trecerea timpului am putut observa cum oamenii din jurul meu s-au schimbat. Unii au plecat, altii au venit, putini au ramas. Cu cei ce ii am azi in viata mea nu fac glume, nu spun bancuri. Cuvintele mele au capatat substanta. Pentru ca ma straduiesc sa spun exact ceea ce vreau si am nevoie sa comunic.

7. NU EXISTA O RETETA UNIVERSAL VALABILA pentru nimic in lumea asta. Suntem fiecare diferiti si ce functioneaza pentru mine poate sa nu functioneze pentru tine si viceversa. Asta nu inseamna ca metoda mea o anuleaza pe a ta sau invers. Totu-n lumea asta e de incercat si apoi de adaptat la propria persoana. Am avut de a face foarte des in ultimul an cu oameni care combat din toate puterile metoda de slabire 10in2. Ma scuzati dar, pentru mine a functionat! Combinata cu niscai sport, of corse dar chiar nu am murit si nu am lesinat de foame. Din contra! 🙂 SAU aud uneori, referitor la unele decizii sau actiuni de ale mele, replica: „Eu nu as putea…”. Clar ca nu ai putea sa faci ce fac eu si stii de ce? Pentru ca nu ar trebui sa fii eu mai intai. Si asta e imposibil. Nici eu nu as putea face si zice ce faci tu dar sigur as incerca si as adapta cate-o bucatica din facatura ta la stilul meu de a fi. In felul asta suntem amandoua in castig nu crezi? Si asta a fost una din lectiile tare dragi si tare importante pentru mine: sa nu refuz din start nici o idee, nici o teorie ci sa le descos si sa le cos apoi pe masura mea.

8. NO REACTION IS (uneori) THE BEST REACTION. Asta este o lectie relativ noua pentru mine si sunt inca in stadiu de invatat. In esenta, teoria spune ca nu trebuie sa ma intorc din drumul meu sau sa ma opresc si sa ma justific de cate ori cineva ma trage de maneca si-mi cere socoteala. Nu datorez nimanui nimic, nici macar o reactie.

– va urma –

2 gânduri despre &8222;Top 10 lectii invatate de la viata (a doua parte)&8221;

  1. iulia Be zice:

    Sunt tare de accord cu ce ai scris mai sus. Deficienta de a ne tot compara cu altii, si implicit si actiunile noastre, ni se trage din educatie. Insa suntem unici si fiecare dintre noi are o poveste proprie. Si eu aprofundez idei daca mi se par de inters pt mine si situatia mea si ce nu iau ca atare… Adica da, analizez, ca din fericire am un spirit analitic fff dezvoltat, insa o fac la nivel macro. Am mai invatat sa gandesc si analizez lucrurile si oamenii dincolo de ce par a fi, si indiferent ca e vb de o persoana, un eveniment sau de o situatie geopolitica, o scot din context si incerc sa inteleg de ce se intampla lucrurile intr-un fel sau altul – asta m-a ajutat mult, nu numai sa ma cunosc pe mine, sa stiu ce imi face sau nu placere, ce apreciez sau nu, dar si sa anticipez situatii, comportamente si astfel sa ma tin departe de cele indezirabile. Dar cred ca asta vine cu timpul si cu experienta de viata….

    Apreciază

Lasă un răspuns

