Power-Ciorba cu cabanos si galuste rupte cu lingura + Gogosi Aburite

Duminica e zi de carne conform planului alimentar. Cererea insa a fost de altceva, plus ceva… dulce🙂

Asa ca am facut una din ciorbele mele preferate, din capitolul „Carnea ca si condiment” pentru pranz si cina a fost dulce, calda si parfumata❤

Dau mai jos retetele asa cum le-am facut eu.

1. Power-Ciorba cu cabanos si galuste rupte cu lingura

Ingrediente:

1 carnacior cabanos taiat in felii
1 ardei mic taiat marunt
1 ceapa taiata marunt
1 morcov t.m.
2 pastarnaci t.m.
2 sfecle rosii mititele t.m.

le-am calit in ulei si apoi am adaugat apa cat sa le acopere si sa le depaseasca nivelul cu 2-3 degete

am adaugat:

1 mana de fasole verde t.m.
2 cartofi mijlocii t.m.
1 pumn de lentiche rosii
1 crenguta de telina intreaga (am scos-o cand am terminat ciorba)

am lasat sa dea un clocot

IMG_20140928_115722

intre timp am preparat galustele rupte cu lingura. Pe care vreau sa le laud si sa le multumesc pentru c-au umplut multe oale cu bani putini pe vremea dictaturii❤

Se fac usor.

Se amesteca 1 oua c-un varf de cutit de sare si faina cat sa obtinem un aluat moale si lipicios. Varianta preparata in timpul dictaturii dilua oul cu apa caaaAAaat de multa…

Eu m-am limitat la ou, sare si faina

IMG_20140928_120408

IMG_20140928_120504

Am verificat legumele, cand au fost aproape fierte, cu ciorba clocotind domol, am luat o lingurita si am scufundat-o scurt in oala, am rupt apoi cu ea o cantitate mica de aluat si iar am scufundat lingurita in oala pana cand galusca s-a desprins (2-3 secunde) si tot asa.

Am adaugat zeama de rosii, sare, piper, ardei iute macinat si patrunjel tocat.

A mai dat un clocot scurt si-atat.❤

IMG_20140928_123810

Stiu c-am mai scris, ma repet insa cu drag: ciorbele sunt ideale din atat de multe puncte de vedere!

– sunt modul ideal de a folosi si ultimul morcov din frigider si jumatatea de ceapa ramasa inainte de a se strica

– constituie o masa completa: vitamine, fibre, proteine, carbohidrati

– se murdareste o singura oala in procesul de pregatire (si-un fund de lemn pentru tocarea ingredientelor

– isi pastreaza gustul si dupa 2-3 zile

– se incalzeste usor

– se difera usor fiind o masa calda, preponderent lichida

Ok ok, trec la punctul doi: cina dulce, calda & parfumata

2. Gogosi aburite

(Maria, these are for you!)

Ingrediente:

250 ml lapte (de soia in cazul meu)
500 g faina
1 plic drojdie uscata
2 lingura unt (eu am folosit unt de cocos)
1 ou
3 linguri de zahar

Din toate astea am facut un aluat framantat la masina de paine. L-am lasat la dospit cam un ceas (cat mi-am facut exercitiile fizice si dusul).

Apoi am impartit aluatul in 8 parti aproximativ egale. Din fiecare parte am facut cate o mingiuta umpluta cu dulceata de prune si le-am mai lasat 15 minute la dospit, acoperite c-un prosop.

Apoi am pus la clocotit, intr-o oala larga si adanca:

5 linguri de lapte (de soia)
1 lingura unt (de cocos)
2 linguri de zahar
1 varf de cutit de sare

Cand a inceput sa clocoteasca am asezat gogosile in oala, am pus imediat capacul si le-am lasat la foc mic timp de 20 de minute. Este absolut interzis, pedepsit chiar de lege, sa ridicam capacul in astea 20 de minute! Este insa permis sa folosim un capac din sticla prin care sa urmarim cum se umfla gogosile🙂

IMG_20140928_184909

Cand m-a anuntat timerul ca a trecut timpul necesar, le-am pus in farfurii si le-am presarat cu zahar praf si scortisoara.

IMG_20140928_185129

Se mananca pe loc, calde, fierbinti daca se poate.

PS Ca sa nu ma tortureze constiinta din cauza fainii albe si a zaharului, am servit gogosile astea acompaniate de un pahar mare de suc de morcovi.

Gogosi asemanatoare am mai facut, am scris despre ele AICI.

Inspiratia pentru gogosile de azi am luat-o de aici: http://www.ichliebebacken.de/rezeptebox/desserts/dampfnudeln

One thought on “Power-Ciorba cu cabanos si galuste rupte cu lingura + Gogosi Aburite

Lasă un răspuns

