Tocana de pastai

Tai in bucatele marunte o felie de suca afumata si o prajesc usor intr-o cratita, fara sa adaug alta grasime sau ulei. Cand devin crocante adaug o ceapa mititica tocata. Cum e cazul sa raresc prazul am folosit niste prazi mici in locul cepei. Cand se inmoaie si ceapa (sau prazul) adaug pastaii spalati, cu varfurile indepartate, taiati in segmente de cate 2-3 cm, o canuta gen espresso de apa, invart in oala si pun capacul. Continui gatirea la flacara redusa. Dupa o vreme adaug sare, piper, marar tocat sau alte ierburi si un catel barosan de usturoi razuit, presat sau omorat din cutit. Cand sunt fierte insa inca al dente opresc gazul pentru ca vreau sa musc din ele nu sa mi le intind pe paine.

Noa si cam asta e povestea. Reteta originala ce o stiam din copilarie nu avea sunca dar eu i-am adaugat ca s-o fac atractiva si pentru ceilalti din casa.

Se serveste cu paine.

foto (7)

PS Uneori o imbunatatesc cu o lingura de faina desfacuta in doua linguri de smantana si o cana de apa. Mai las sa dea un clocot ca sa se ingroasa. E foarte gustoasa asa insa eu deocamdata trebuie sa incerc sa evit cat pot de mult produsele din lapte.

Lasă un răspuns

