7 idei pentru a economisi cand faci cumparaturi (alimente)

1. Fa cumparaturile de baza la un discounter gen Lidl, Aldi, Penny etc si intra in magazinele mai scumpe doar daca ai nevoie de vreun produs mai special

2. Ia in considerare pretul/kg, scris cu caractere mai marunte, nu cel/produs. La sunca afumata de exemplu, pretul/kg in cazul bucatii intregi este cu 50% mai mic decat cel am suncii gata feliate. Pentru atitia bani stau si-o tai cu cutitul sau pun masina de taiat in functiune

3. Nu iesi la cumparaturi daca nu ai lista in mana. Stabileste un plafon pentru numarul de produse ce pot devia de la lista (in cazul meu 3)

4. Cumpara produse aproape expirate. Daca au, bineinteles, pretul redus. Azi am cumparat masline ce expira la sfarsitul lunii, la un pret foarte bun. O parte le-am pus in painea ce am copt-o azi, o parte o s-o pun pe o pizza luna asta. Mai pe larg despre experienta mea cu produsele aproape expirate am scris aici: https://simplitaly.wordpress.com/2014/06/15/cumparaturi-de-ultim-minut/

5. Lista de cumparaturi sa fie bine gandita. Orice produs ce aterizeaza in cosul de cumparaturi sa poata sa raspunda exact si fara ezitari la doua intrebari: 1. Ce anume voi gati cu el? si 2. Cand?

6. Un lucru este foarte clar: daca ai in casa doar alimente naturale si sanatoase, vei manca doar alimente naturale si sanatoase. Asta inseamna ca excludem de pe lista de cumparaturi dulciurile sau chipsurile ce vrem sa le luam in ideea ca cine stie? poate ne vine pofta si n-avem nimic altceva in casa etc. Eu la capitolul asta mai am de lucrat. Cum-necum tot se mai strecoara cate-o ciocolata si cate-o punga cu biscuiti in casa si ajung inevitabil si mult mai rapid decat ar fi cazul, la mine in burtica !:(

7. Singura bautura care taie setea este apa normala. Se mai admite cate-un sirop facut in casa daca nu se exagereaza. Bauturile carbongazoase si cele alcoolice nu au ce sa caute nici pe lista nici in casa.

One thought on “7 idei pentru a economisi cand faci cumparaturi (alimente)

Lasă un răspuns

