Cumparaturi de ultim-minut

Am povestit zilele trecute cum am facut gem de capsuni din 10 kg de fructe pe care am platit mai putin de 3 euro in total. Povestea e aici: https://simplitaly.wordpress.com/2014/06/13/gem-de-capsuni-cu-flori-de-tei/

Conditia a fost sa le sortez eu avand in vedere ca cale sa se strice si, inevitabil, sa fie aruncate.

Acuma sigur o sa-mi spuneti ca fructele si legumele ce nu mai sunt proaspete sunt mai putin nutritive. Si sigur nu o sa va contrazic. Insa risipa e risipa. Si, in conditiile in care in lumea asta inca se moare rau de foame, e o crima sa lasam sa se strice si sa fie aruncate alimente comestibile.

Am vazut ca Lidl de la noi are o vitrina cu produse ce mai au o singura zi de valabilitate de exemplu. Inainte de a cumpara orice, ma uit prima data in respectiva vitrina. Economia este in general de 25-30% ceea ce este super fain. Chestia si mai faina insa este ca produsele respective n-o sa mai fie aruncate. La urma urmei animalele a caror carne o luam la reducere au trait si au suferit murind, sa le cinstim sa nu ajunga gunoi.

M-am uitat pe net si am descoperit ca exista o miscare numita „Last minute” prin care, intr-un fel sau altul, magazinele intra in contact cu cetatenii ce locuiesc in imprejurimi si anunta, cu 2-3 ore inainte de inchidere, care sunt produsele ce se pot cumpara foarte ieftin pentru ca nu ar mai rezista pana a doua zi sau peste sfarsitul de saptamana. In felul acesta se castiga de trei ori: castiga magazinul pentru ca primeste totusi niste banuti pentru o marfa care altfel ar ajunge la gunoi, cetateanul pentru ca are parte de alimente in stare buna pe care insa trebuie sa le prepare in timp foarte scurt, planeta pentru ca se reduce risipa de alimente.

Ce am eu de gand sa fac? O sa ma intorc la aprozarul de la care am luat capsunile si-o sa vorbesc cu proprietarul, o sa-l rog sa ma anunte de cate ori au marfa pe cale sa se strice. O sa folosesc ceea ce o sa am nevoie si o sa implic si alte persoane din anturajul meu in actiunea asta.

6 thoughts on “Cumparaturi de ultim-minut

    1. candva cand se consuma mai putin de la magazin si mai mult de la tarani, ne bazam oricum pe vaz, miros si pipait. In cazul marfii ambalate sigur ca mai ramane doar controlul vizual dar eu inca nu am avut vreo experienta negativa cumparand produse aproape expirate.

      Apreciază

  1. eu merg la piata, asa ca am norocul sa pot testa produsele Vanzatorii ajusteaza pretul la produse dupa calitate, asa ca pot lua fructe moi, gata de consumat la jumatate de pret. Pt ce consum in ziua respectiva / le gatesc, merita sa le iau din cele ieftine. De ex. azi am gasit cirese cu 2euro, si am facut dulceata din aproape 3kg.
    Miine ma mai duc la un ‘aprozar’ ce are anunt ca vinde totul inainte de vacanta. Sunt curioasa la ce pot face afacere buna…

    Apreciază

Lasă un răspuns

