Ferfenita in 30 de zile – primul nivel

Am absolvit azi cu bine prima parte a programului „Ferfenita in 30 de zile” si revin cu impresii, toate pozitive. De fapt, cu ceva timp in urma, cand ma luptam sa-mi formez un obicei din a face exercitii fizice, incepand cu cate 15 minute / zi, n-as fi crezut c-o sa ajung … aici 🙂

Despre primul nivel:
– este compus din trei serii de cate 3 tipuri de exercitii ce se alterneaza
– fiecare serie este compusa: din 3 minute forta + 2 minute cardio + 1 minut abdominali
– nu se fac aceleasi exercitii timp de 3, 2 respectiv 1 minut. Fiecare tip de exercitii este compus din 2-3 diferite tipuri de exercitii astfel incat nu apuci sa te plictisesti
– se incepe cu o incalzire scurta. La primele antrenamente si rotirea genunchilor mi-a produs o usoara febra musculara, ajunsa la al zecelea antrenament ii invart de parc-ar fi de guma hihi
– prima serie este cea mai intensiva din punctul meu de vedere. Inca nu reusesc sa fac flotarile „normale”. Insa in loc sa stau cu burta pe saltea sa astept sa treaca la alt exercitiu, am furat ideea unei cititoare si fac asa: pana pot flotari cu genunchii flexati apoi flotari pe marginea unei mobile. Celelalte exercitii de forta includ lucrul cu greutatile combinate cu genuflexiunile.
– partea de cardio mi-a fost imposibil de facut de la A la Z la primul antrenament, azi, ca am incheiat al zecelea le-am facut fara nici un fel de probleme
– la partea de abdominali, pentru mine cea mai dificila este cea din ultima serie, cand se fac abdominali bicicleta, strang din ochi si ultimele 1-2 ori le suflu din greu ori le… sar
– ultima parte a antrenamentului este dedicata intinderii, la primele antrenamente nu reuseam sa-mi tin echilibrul cu piciorul tinut in spate, acuma reusesc s-o fac
– unele exercitii le fac urmarind fata ce face exercitiile mai usoare, altele, cum sunt flotarile, am preferat sa le modific decat sa nu le fac deloc. Cu ocazia asta mi-am luat adio si de la visul meu de a face 100 de flotari de ziua mea de nastere, peste 2 luni si jumatate. Raman cu picioarele pe pamant si decid sa nu fortez nota si sa ma bucur de ceea ce am realizat pana acum.

In concluzie, e de necrezut ce progrese se fac in doar zece antrenamente. Cantarul arata acelasi numar de kg ca si cand am inceput insa forma corpului mi s-a schimbat foarte mult. Hainele ce-mi erau bune in urma cu 2 saptamani acuma imi sunt largute si primesc complimente pentru cat am slabit. Slabitul si frumusetea insa nu sunt scopurile mele ci pastrarea si marimea starii de sanatate, de echilibru si de comfort cu propriul corp.

Initial mi-am propus sa fac doar o singura pauza la mijlocul fiecarui ciclu de zece antrenamente, cum s-a intamplat sa cada 1 mai in ciclul asta, am facut doua libere si este ok. De fapt inca nu mi-e clar daca este musai sau doar optional sa facem antrenamentul zilnic. Singura informatie ce o am de la Jillian Michaels e ca ea recomanda o pauza dupa cate 5 zile de antrenament.

N-o sa spun ca e usor. Nu este dar nici nu este imposibil de facut. La urma urmei sunt 20 de minute, nu mai mult. 20 de minute cu efecte extraordinare! 🙂

Maine fac pauza si poimaine pornesc la drum cu al doilea nivel:

4 gânduri despre ”Ferfenita in 30 de zile – primul nivel

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s