Analiza cheltuielilor pe aprilie / surprizele bugetului

mi-a adus unele surprize. Nu toate placute. Am incheiat luna la fix, nici in minus nici in plus.

Una ar fi cea ca ideea mea de a nu nota cheltuielile sub EURO 5 a fost una nefericita. Aproape 100 de euro nu sunt oglinditi in analiza si asta este foarte mult. Stiu pe ce s-au dus: cate o cafea ici si colo, o cola bauta la bar ca nu pot sta doar c-un pahar de apa-n fata etc etc.

Apoi am constatat ca masina, desi un lux, este tratata ca un obiect de uz cotidian, ceea ce ridica enorm de mult cheltuielile destinate vehicolului. Am decis ca incepand din momentul acesta sa fie folosita ca ceea ce este, un lux pe care sa ni-l permitem uneori. Bicicleta trebuie sa inlocuiasca tot mai mult transportul cu masina, mai ales la si de la cumparaturi. Pana la urma sa cumparam cat putem duce pe bici, nu mai mult! Deplasarile regulate o sa se faca pe baza de autobus!

Si comunicatia costa bani multi. Sigur ca nu ma pot dezvata de internet acuma ca m-am invatat bine cu el dar nu ajungem in nici o luna sa folosim toate cele 400 de ore ce le platim. Asa ca luna asta o sa tinem ochii deschisi si o sa analizam piata in cautarea unei solutii mai ieftine. Daca pentru 400 de ore/luna, platim EUR 35,00, o reducere la jumatate a timpului si a costurilor ne-ar aduce o economie de aprox. EUR 15,00 / luna adica EUR 180/an.

Potential de economisire au si cheltuielile pentru mancare. Sunt convinsa ca de acolo se poate scoate mai mult mai ales acuma vara cand gradina incepe sa produca una-alta.

Bugetul pe luna mai nu prevede nici o iesire la cinema, restaurant sau alte fineturi. Nici kettlebell ce voiam sa mi-l iau nu e in program. Bugetul pe mai este unul de supravietuire, revizuire a cheltuielilor/contractelor si reducere a oricarui fel de cheltuiala in plus.

Plicul botezat „Pentru vacanta” este, in continuare… gol. Asta inseamna ca o sa trimit in romania niste lucruri cu altcineva si ca o sa incep sa brodez un plan de necalatorit anul acesta.

7 thoughts on “Analiza cheltuielilor pe aprilie / surprizele bugetului

  1. cu telefonul, neaparat de analizat. Chiar ai nevboie de 400min? eu prefer sa stabilim scurt sa ma vad cu vreo prietena, si gata, mai bine vb „face to face”.
    Mai analizeaza si celelalte facturi, si vezi de unde mai poti ‘ciupi’.

    Apreciază

  2. eu in aprilie am iesit bine. Puteam si mai bine, dar na, asta e, o iau ca atare.
    Mai +iunie voi fi pe avarie – mutat la casa noua, petrecere aniversare la copil, vacanta(low cost). Din iulie insa bugetul va fi mult mai bun! (casa noua e cu chirie mai mica si renunt si la tv). Am mai redus factura la copil la gradi, si ii dau pachet, asa ca fac pachet pt amandoua.
    Voi analiza la ce alta factura pot sa renunt.

    Apreciază

  3. hai sa iti mai dau un subiect de analiza: consumul de apa.
    Nu stiu cum e la voi, dar in Be pretul e progresiv, ajungand la aproape 4 euro mcub. Asa ca am inceput sa fiu muult mai atenta, si factura finala o sa se vada (nu am valoarea pe anul trecut, doar am citit contorul si livrat, si vazut ca 2013 a iesit mult mai bine decat anul 2012).

    La fel la electricitate – am gasit un alt provider mai ieftin (10% dar sunt ai mei!!).

    Apreciază

    1. ara pentru noi apa nu este o problema, avem izvorul sub casa si platim doar curentul care ne aduce apa la etaj. Oricum incerc sa economisesc cat de mult pot pentru ca apa nefolosita este apa nepoluata.
      La curent trebuie sa ma mai uit o data bine la modul in care il folosim. Avem ferestrele foarte mici (ap. de mansarda) si din primavara pana in toamna tarziu prefer sa ies afara sa citesc, studiez, chiar gatesc.
      O mare posibilitate de economisire vad in schimbarea propriului stil de a gati. Eu ca sa fac o ciorba murdaresc 1100 de vase, nu inteleg ce fac. De 1 mai am fost in vizita la niste prieteni si ei au murdarit pentru un meniu intreg nici un sfert din vasele ce le manjesc eu… ceva imi scapa si aici.

      Apreciază

    1. eu cu telefonul sunt ok, am prepaid de 10 euro pe luna, foarte rar ajung la 20, poate o data pe an.
      Buba e cu internetul, ala e de 400 de ore si 35,00. Mai trebuie sa studiez piata italiana sa vad care sunt ofertele conveniente pentru stilul nostru de consum.

      Apreciază

Lasă un răspuns

