Ferfenita in 30 de zile (Introducere si prima zi)

Dupa ce am citit cam tot ce se putea citi in web, am decis sa trec la urmatorul nivel al formei fizice si sa incep un program gratuit de exercitiu fizic gasit pe youtube si condus de Jillian Michaels pe care o stiu de la tv.

Programul se numeste 30 Days Shred – singura traducere care imi vine acuma ar fi „Ferfenita in 30 de zile” si bineinteles ca se refera la grasimea corporala si la lipsa de forma fizica.

Programul este structurat pe trei nivele, fiecare nivel avand o durata de zece zile. Cum Jillian recomanda o zi de repaus pe la mijloc, am decis sa impart fiecare nivel in doua cicluri de cate 5 zile.

Fiecare nivel are doua variante: una pentru incepatori si una pentru avansati. Doua instructoare fac aceleasi exercitii in doua moduri diferite asa ca se poate urmari cea potrivita noua.

Cerinte:
– o saltea de sport sau un covor
– greutati sau flacoane de apa minerala de jumatate (eu folosesc greutati de cate 2,5 kg fiecare)
– 25 de minute/zi exercitiu efectiv, 15 minute dus + pus hainele la spalat

Despre mine acum

Cine sunt:
Femeie, aproape 40 de ani, cam 5 kg in exces

„Experienta” in domeniu:
Cateva luni de aerobic in urma cu multi ani (cam 15-20, cine sta sa-i numere)
Un proces inceput recent, despre care am mai scris aici

Obiective:
Sa ajung la o forma fizica ce sa-mi garanteze (in masura posibilului) un echilibru mai bun, o stabilitate mai mare, forta sporita, reducerea riscului de ingrasare si deci de a ma imbolnavi de diabet, dementa etc dac-a fi sa ajung in floarea senectutii.

Prima zi de ferfenitare:

Am facut programul spre seara, avand deja o usoara febra musculara de ieri.
Daca ne gandim la 25 de minute de exercitii in sufragerie zicem ca e pierdere de timp mai mult ca sigur. Nu este insa asa. Dupa primele zece minute eram deja transpirata bine. Am dus programul pana la sfarsit, m-am oprit de doua ori cate 5 secunde.

Ce am constatat: ca sunt un pic cam prost coordinata (asta deja stiam) si ca am probleme de echilibru, poate pe masura ce mi se intaresc muschii o sa se rezolve si asta.

Nu ma masor si nu ma cantaresc. Ma intereseaza cum ma simt eu si cum ma vad in oglinda.

Cum ma simt? – de cand fac exercitii regulate si, mai ales dupa antrenamentul de azi, sunt plina de energie. Cand am cateva lectii una dupa alta si trebuie sa stau sezand parca nu mai am stare dupa o vreme, ma ridic si fac cativa pasi. Din teorie stiam ca facand exercitii fizice – deci consumand energie – se produce, se creeaza energie noua. Acuma stiu si din practica.
Unele exercitii – de exemplu cel in care boxezi cu genunchii flexati chiar e in stare sa elibereze energii negative acumulate! Garantez! 🙂

Cum ma vad in oglinda? – talia mi s-a definit de cand am inceput sa ma misc. Am schimbat masura hainelor cu un numar inferior. Mai am burta, este insa o grasime moale si foarte putina in comparatie cu cea cu care am pornit la drum.

Ca sa revin la programul de facut ferfenita grasimea in exces si forma fizica slaba, o sa-l duc pana la capat, cel putin asa mi-am propus si o sa-mi notez ocazional impresiile.

7 gânduri despre ”Ferfenita in 30 de zile (Introducere si prima zi)

    • simplitaly zice:

      eu cred ca orice moment al zilei este ok pentru a face exercitii fizice. Nu stiu de ce am trait cu ideea ca exercitiul fizic pentru plasat intr-un anumit moment ideal al zilei. Nu mai cred asta. O amica pe care am declarat-o modelul de urmat in proiectul asta (ea habar nu are hihi) are antrenamentele seara la 8. Nu face cardio ci gimnastica posturala, exercitiul insa este exercitiu. Eu la inceput m-am gandit ca e cam tarziu in zi si cam aproape de ora de somn dar vad ca nu e asa.
      Un singur lucru evit eu: sa fac exercitii imediat dupa masa, mai ales daca am mancat portii mai generoase.

      Apreciază

  1. iulia i. zice:

    HI, hi, hi, asta e programul de care ti-am zis eu…. Eu l-am inceput si m-am lasat de el, din motive medicale…. Pt cei care nu au mai facut sport de ceva timp, cum a fost si cazul meu, eu zic ca e musai sa existe si o pre-incalzire si sa nu se rezume doar la cea din program… Eu nu am facut asta si am fortat cam mult si m-am les cu o usoara deplasare de intestin gros…. Stiu ca suna ciudat, dar chiar exista asa ceva. Mai am cateva zile in care nu am voie sa fac sport si dupa voi reveni, dar voi fi mai atenta, si nu voi incerca sa fac din prima zi ce n-am facut intr-o viata.

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      Da, exact asta este. Mersi ca mi l-ai aratat 🙂
      Eu sunt ok, nu este prima data ca-l fac dar abia de ieri am decis sa ma tin de toate 30 de zile. Sunt insa atenta si unele exercitii le fac in varianta pentru incepatori absoluti, cand am nevoie fac cate o pauza de 5 secunde si apoi reiau.
      Daca nu as fi inceput cu ceva timp in urma sa fac exercitii fizice nu stiu daca mi-ar fi fost la fel de usor. Cred ca am pornit totusi la drum cu un inceput (macar) de forma fizica. Ieri dimineata de exemplu am facut in fuga doua tururi de casa fara sa ma opresc si fara sa-mi pierd suflarea. Cand am inceput insa sa fac exercitii fizice reuseam sa fac un tur doar c-o oprire scurta la mijloc.

      Apreciază

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s