Capcanele bugetului

Fiind (aproximativ) mijlocul lunii am stat si-am analizat situatia si am constatat ca lucrurile stau foarte bine:

– toate facturile au fost platite la timp
– am pus bani de-o parte pentru facturile de luna viitoare (in sistemul de plicuri)
– ne-am incadrat SUB buget la: benzina si mancare/igiena

M-am felicitat in gand, mi-am dat si-un premiu pentru cat de repede invat. Am insfacat lista de cumparaturi pe care stateau doua lucruri: sare si faina si-am iesit sa le procur.

Ajunsa-n magazin mi-au luat ochii si una si alta, si-am mai vazut ceva pe ratf mai incolo si ce sa vezi minune c-am intrat dupa sare si-am iesit mai usoara cu EUR 40.00! Asta la putine ore de la premiere! Wow!

Asa ca se impun masuri!

Dupa cum am constatat eu, drumul alimentului nesanatos, ala care ingrasa si ne face mai prosti, e lung din magazin pana la gura si se bazeaza pe cateva decizii:
– cele luate in magazin (sa-l cumpar? Oh yeah!),
– cele luate la casa (chiar sa-l cumpar sau sa-l pun jos inainte de a ajunge pe banda? – nu-mi abandonez tovarasii!!)
– sa-l duc in masina sau sa-l dau simpaticei persoane ce ma intreaba daca-i dau banutul din carut (oh no baby, you’re all mine!!),
– sa-l pun in frigider sau in dulap,
– sa-l deschid,
– sa-l mananc

Asa se nasc kilele alea care apoi trebuie date jos.

Miniconcluzie: daca nu am chestii grase/unse/sarate/dulci/fripte in frigider/dulap n-o sa le mananc. O sa iau un mar sau un morcov sa rontai pana fac mancarea.

Ok, lasam kilele acolo unde sunt, pe solduri, si ne intoarcem la oaia noastra premiata. Ce am decis:
– sa nu mai merg la cumparaturi! macar pentru o vreme.
– sa fac lista si s-o dau cuiva sa mi le aduca
– sa nu mai pun coarne discounterului de dupa colt cu un Spar nou deschis sau vreo Billa voluptoasa pentru ca acolo se nasc tentatiile. La discounterul de dupa colt oferta este limitata, cunosc bine locul si merg direct la tinta, iau ce-mi trebuie si navighez mai departe. Intr-un magazin nou ma las incantata de tot felul de „noutati” ce, la urma urmei tot alea sunt doar cu alte vestminte si alt pret.

In viitor o sa mai astept nitel cu premiatul sau o sa ma premiez de doua ori: una cand ma incadrez in buget si a doua cand reusesc sa raman calma si incadrata!🙂

3 thoughts on “Capcanele bugetului

  1. la cumparaturi: am lista. Nu ies din ea. Si mananc inainte de apleca la cumparaturi, nu ma duc cu stomacul gol🙂
    In plus, marea parte a cumparaturilor o fac la piata, unde iau produse primare, nu sunt semipreparate. Nu e bai daca cedez tentatiei de a lua in plus 2kg de mere, si 3 de morcovi

    Apreciază

Lasă un răspuns

