Concluzii dupa o luna de buget. Pregatiri pentru luna martie

Tocmai am tras linie si-am socotit ce s-a intamplat la nivel financiar in februarie si-am inceput sa tricotez bugetul pe martie. Care buget este, in mare parte deja stabilit, cheltuielile fixe sunt alea care sunt, variabilele sunt reduse ca numar si volum.

Ce am constatat:
– ca desi am facut o eroare de organizare si am pierdut 50 de euro, la absolut toate cheltuielile fixe ori m-am incadrat in buget ori am fost sub plafonul stabilit
– cel mai bine am economisit la Mancare/Igiena prin faptul ca am reusit sa gasesc formula ideala mie pentru a PLANIFICA MENIUL , am intocmit liste de cumparaturi destul de exacte prin faptul ca am tinut mereu pe masa o hartiuta si-un creion cu care notam de cate ori observam ca vreun aliment sta sa se termine si, bineinteles, prin faptul ca am respectat lista respectiva. Tot aici am observat ca simplul fapt de a nota suma cheltuita pe mancare m-a ajutat sa ma auto-controlez. In rubrica de la „Mancare/Igiena” am notat doar suma, nu si data sau ce anume am cumparat.
– am mai economisit la benzina. Am redus drumurile cu masina la strictul necesar si folosim bicicletele, vremea frumoasa ne ajuta.
– cand am reusit sa ne focusam pe incadrarea in buget, s-au redus automat si alte cheltuieli, ca de exemplu cea cu tonerul la imprimanta. Printam inainte tot felul de exercitii pentru scolarii mei, in februarie le-am comunicat insa ca tonerul nu intra in buget asa c-au scris cu mana

Luna martie o sa fie, din punct de vedere financiar, una secetoasa dar asta nici ca ma sperie🙂 La fel ca in februarie, nu intra in buget nici o iesire la restaurant sau cinema. O sa continuam sa gatim acasa si sa ne uitam la tv. Am devenit tot mai receptiva la oferta culturala gratuita a satului, de exemplu vizionari de filme, expozitii etc.

Aici un link spre cum am invatat sa-mi organizez bugetul: https://simplitaly.wordpress.com/2014/01/23/curs-de-organizare-a-unui-buget-lunar/

* * *

In martie FlyLady ne invata sa ne incaltam cu pantofi legati cu sireturi in casa. Eu inca mai raman uneori corigenta la asta si stau incaltata cu papucii de casa toata ziua. O sa ma obisnuiesc incet sa ma incalt tot mai des cu pantofi de sport. Asta o sa ma faca mai sigura pe picioare si mai vioaie. Calendarul gospodariei pentru luna martie se poate descarca de AICI

2 thoughts on “Concluzii dupa o luna de buget. Pregatiri pentru luna martie

  1. Felicitari! Eu zic ca a mers totul foarte bine pentru doar o luna de budgeting. Cu cat iti inveti cheltuielile mai bine, cu atat te vei incadra mai usor in buget si veti reusi sa economisesti mai mult.

    De mult timp zic si eu ca o sa incerc meniul saptamanal pentru o mai buna organizare, dar uite ca l-am tot amanat. Trebuie facut, pana la urma.

    Apreciază

Lasă un răspuns

