„Ragù” din carne de gasca (si supa)

Cu ceva timp in urma am mancat intr-o Trattoria, undeva in munti, niste spaghete foarte de treaba, cu ragù din carne de rata. Carnea ca atare, pe fiecare blid, a fost putina, taiata in cubulete maruntele, gustul sosului a fost insa extraordinar de bun.
Asa mi-a trecut si mie prin cap ca pot face un sos (condiment) decent cu minimum de carne.

Azi am scos o jumatate (chiar mai putin de-o jumatate) de piept de gasca din congelator. Urmand un model de gandire antic si medieval, de pe vremea comunistilor, l-am fiert mai intai cu 2 morcovi, 5 cartofi (ca-mi trebuiau pentru pireu), o felie mare de telina, ierburi si condimente.

Le-am fiert in cucta. Nu mult. Carnea inca nu era moale de tot dar nici cruda.

Morcovii i-am mancat instantaneu cu sare.

Telina si cartofii i-am trecut prin presa de cartofi si i-am pus de-oparte, sa gat sosul de carne.

Pentru ragù am tocat o ceapa mare si un morcov, plus un catel de usturoi, in ulei. Am taiat carnea in cuburi si am adaugat-o amestecului de ceapa cu morcovi.

IMG_0164

Am stins totul cu niste vin si l-am lasat sa se evapore. Am adaugat 1 lingurita de triplu concentrat de rosii, 2 cani bune din supa facuta inainte, sare, piper si niste ierburi uscate ce le aveam prin bucatarie. Am lasat sa fiarba si-am mai adaugat un pic de supa cans a cerut.

Intre timp am pregatit salata de frunze tinere de papadie si de radicchio bicolor culese de pe o parcela ce a fost candva (anul trecut) camp cultivat. Le-am spalat toate in apa cu bicarbonat si le-am facut un dressing din ulei de masline, otet balsamic si sare.

IMG_0168

Am finisat pireul incalzind cartofii si telina presate impreuna c-un cub de unt, lapte si sare. Am invartit vartos ca sa devina cremos.

IMG_0166

Au iesit 4 portii normale de ragù de carne de gasca.

Avand in vedere ca mai am supa crema de legume, supa asta de gasca o s-o inghet.

Asa m-am gandit eu.

Si ma bucur c-am reusit sa mancam bine din aproape 200 g de carne…

Me happy!

Lasă un răspuns

