Bugetul Mariei – benzina (I)

De cand am masina, din iunie, am consumat oarecum constant doua plinuri pe luna. Daca la inceput am facut cat mai multe drumuri pentru a invata sa conduc cat mai bine, prin septembrie conduceam de dragul de a conduce mai mult i scop de recreere si distractie. In ce sens? Pai conduceam pana la un magazin departe, sa zicem IKEA, intr-o zi in care consideram ca merit sa mananc acolo in timp ce cumpar si un cuier cu ventuze. Era placut, cu siguranta. Si si util, caci ma relaxam, mancam ceva care imi placea, cumparam ce aveam de cumparat si ma si distram, pentru ca toate cele enumerate sunt placute pentru mine. Daaaaar. Consideram ca pretul benzinei merita toata distractia.

Si chiar a meritat, pana la un punct – in care mi-am propus sa fac un experiment… sa vad daca nu cumva as putea face fata unei luni cu un singur plin de benzina. Indraznet planul, de la doua plinuri, la un plin.

Am reusit in luna Decembrie cu doar un plin pt toata luna. Am scazut de la ~160 la ~80/luna. Ei bine, asta e o reducere importanta pentru buget. Am fost foarte iincantata si mi-am propus sa repet experimentul.

Cum am facut totusi sa reduc atat de mult:
– am taiat cu totul cumparaturile de la magazinele indepartate facute asa, „de distractie”
– am incercat sa gasesc articolele de care aveam nevoie in magazinele locale; cand nu am reusit, mi-am propus sa „make do”, sa ma descurc cu cea am la indemana, sa improvizez si astfel sa nu mai conduc pana departe pentru ceva fara de care de fapt ma pot descurca
– plimbarile de relaxare de la sfarsitul saptamanii, cu copiii: am cautat alternative la punctele de atractie indepartate si am gasit cateva destul de aproape de casa: biblioteca la 4 minute de condus, o plaja superba la 10 minute de condus, un centru comercial la 9 minute de condus (unde mancam inghetata de la o romanca cu care ne-am imprietenit), plaja locala la 5 minute de condus, la care am adaugat cateva parcuri si locuri interesante la care putem ajunge pe jos; toate aceste locuri ne acopera nevoile in orice conditii meteo
– am renuntat sa mai conduc pana la benzinaria de la care luam mancare la pranz, imi aduc mancare de acasa (economie pe doua fronturi…)
– am renuntat sa mai conduc odata pe saptamana pana la orasul vecin unde luam masa cu colegii (economii pe trei planuri, daca pun la socoteala si costul parcarii)
– la magazinul local nu mai conduc ci merg pe jos 10 minute daca permite vremea(cu masina se poate doar pe un drum ocolit)
– chiar si la medicul de familie am mers pe jos atunci cand mi-a permis vremea – cca 15 minute

2 thoughts on “Bugetul Mariei – benzina (I)

Lasă un răspuns

