Organizarea practica a bugetului – Carmen

Dupa ce am stat si am calculat si socotit, am decis ca un sistem hibrid este cel mai potrivit pentru cazul meu. Am reusit sa gasesc o formula de buget pentru venitul fix. Intrarile din venitul variabil (foarte putine si imprastiate ca data de incasare) o sa le vars direct in contul de economii.

Ma intorc la venitul fix din care se platesc

* lunar 3 facturi, banii sunt luati automat din cont (rata masina, telefon, internet)

###

* gazul si curentul se platesc cu facturi ce vin pentru o perioada de facturare de 2 luni
* asigurarea masinii se plateste anual + gunoi

Am decis ca pentru a acoperi facturile astea cel mai bine este sa impart sumele pe luni aproximand, si ca banii sa-i depozitam in plicuri. Asa ca avem 3 plicuri, pe fiecare am scris suma de depus lunar si scopul.

###

Au mai ramas doua cheltuieli fixe (motorina si mancare/igiena noi + animalele) carora le-am stabilit un plafon relativ inalt pe luna. Urmeaza sa notam cheltuielile si, la sfarsit de luna sa tragem linie si sa socotim, sper sa ne incadram in suma aproximata.

Cam atat despre cheltuielile fixe.

La cele variabile nu am stabilit inca un buget, am stabilit insa ca 1 iesire/rubrica ajunge: o excursie, o masa la restaurant, o vizita la cinema.

Tot la categoria „variabile”, la cadouri, am notat zilele de nastere cu obligatie de cadou si am stabilit deja suma, am notat-o.

Cam asta am muncit apropo de buget. Mi-au servit ca sursa de inspiratie multe din comentariile lasate de voi aici, pe blog. Va multumesc!
Carmen

7 thoughts on “Organizarea practica a bugetului – Carmen

  1. Imi place ideea cu plicurile foarte mult. Nu stiu de ce eu am o mare retinere in a umbla cu cash. Poate pentru ca m-am dezobisnuit dupa atatia ani de utilizat cardul pt orice. Poate ma indur sa fac si eu o incercare…😀

    Apreciază

    1. e mai „riscant” cash-ul decat banii pe card. In sensul ca poti sa-i pierzi si-s dusi, arrivederci, au revoir, adieu! Cardul daca il pierzi primesti altul si banii tot aia ti-s.
      Noa dar cred ca am ajuns la un nivel de disciplina destul de mare ca sa putem umbla cu cash fara sa-l nenorocim. SPER!

      Apreciază

Lasă un răspuns

