Bugetul Mariei pentru luna Februarie 2014 – discutii (I)

Ghindaa
„nu văd nimic despre eventualul drum la stomatolog al unui membru al familiei”

Cum am gandit:
Nu am inclus nimic legat de dentist din doua motive:
– copiii sunt prea mici pentru probleme dentare
– eu personal nu am probleme… momentan

Dar tu ai dreptate. Obiceiul meu e sa merg la dentist cand vizitez Romania si sa repar ce e de reparat… dar nu pe gratis, ci din banii de concediu. Evident trebuie sa aloc o suma lunar pentru dentist.

„nimic despre situaţii nepravăzute gen accident, operaţie, înmormântare, nuntă (50 eur pt medicamente si alte situatii e f. putin)”

Cum am gandit: Accidentele si operatiile ar trebui sa fie acoperite de sistemul medical (spaga nu exista in tara in care traiesc), dar exista totusi o mica taxa daca ajungi la medicul de familie sau la urgente (50-100 euro; *mica zic in comparatie cu costul une operatii*) pe care evident ca trebuie sa ii am… Asadar inca o rubrica la bugetul meu.

Despre inmormantari… nu stiu de ce, dar nu imi vine sa ma gandesc la ele, asa ca momentan o sa ma prefac ca asa ceva mie nu mi se poate intampla (cu scuzele de rigoare, o sa mai copilaresc putin).

„nimic despre cheltuieli adiacente cu gradi, de ex. costume la serbare, scos poze ca amintire (tot bani înseamnă)”

Cum am gandit: Nu am prea avut cheltuieli adiacente pana acum… in afara de costumele de halloween pe care anul trecut le-am cumparat din timp. Fotografii nu am cumparat de la scoala pentru ca au venit cu niste preturi exorbitante si imi respect mult prea mult munca sa arunc banii chiar asa. Fotografii facem cu aparatele din dotare. Dar cu siguranta ar trebui sa aloc o mica suma si pentru capitolul asta, doar ca sa nu raman descoperita vreodata.

„cheltuieli legate de o eventuala reparatie in casa (nu carpaceala), la tevi, baie, scurgere etc.”

Cum locuiesc intr-o locuinta inchiriata, proprietarul ar trebui (si chiar) achita orice cheltuiala legata de reparatii. Nu neg ca nu s-ar putea sa stricam ceva din vina proprie si sa fim buni de cheltuiala, dar de 15 ani de cand stau in chirie nu mi s-a intamplat niciodata – dar sa zicem ca mi se strica yala.

Multumesc!

iulia S
„Eu as pune totusi un 50 de euro pentru alte situatii si doar 150 la economii […]. Acest buget poate fi transmisibil de la luna la luna (daca mai raman bani in el) si poate sa preia si economiile din celelalte categorii (facturi care sunt mai mici, etc). E ca un fond de urgenta/rezerva pentru cheltuieli care nu sunt urgente, dar e nevoie sa le faci intr-o luna sau alta. Daca la un moment dat se aduna mai multi bani in el, ii poti trece la economii/vacanta/o cheltuiala mai mare, sau poti sa nu mai aloci nimic o luna sau doua…
Eu cam asa procedez si banii acestia ma ajuta mult sa nu intru niciodata in economii.”

O idee foarte buna acest fond pentru urgente, mi se potriveste sa grupez in el cateva din cele de mai sus.

Multumesc din nou pentru idei. O sa revin cu bugetul refacut.

4 thoughts on “Bugetul Mariei pentru luna Februarie 2014 – discutii (I)

  1. Aaa,nu mă refeream la inmormântarea proprie (scuze!) ci la a terţilor…de ex. eu am un bunic bătrân neprevăzător în acest sens. Deci va trebui să ajut.Nu ma refeream nici la pozele cumpărate de la gradi, ci la cele făcute cu camera ta, pe care până la urmă le transferi pe carton foto.

    Apreciază

    1. Ghinda, nici eu nu ma gandeam la a mea proprie, ci la a celor apropiati, eventual batrani, ca am…
      Pozele nu le mai scot demult pe hartie… si nici nu intentionez sa o fac in viitorul apropiat. Multumesc🙂

      Apreciază

  2. Si eu consider ca un fond de urgenta ar fi numai bun pentru a acoperi aceste cheltuieli neprevazute. Ar fi chiar indicat, as zice eu, sa iti faci un fond de 6 – 12 luni la care sa nu mai cotizezi in momentul in care ai atins limita de sus, care te va ajuta cu siguranta in cazul majoritatii situatiilor neprevazute, fara a fi nevoita sa intri in economii.

    Apreciază

Lasă un răspuns

