Bugetul Mariei pentru luna Februarie 2014

Planul pentru luna Februarie 2014 arata in felul urmator:

*Sumele de mai jos sunt in euro

2600 (Venit probabil, fiind primul salariu al anului 2014, ma astept la posibile modificari legate de taxe)

-1050 chirie (cheltuiala fixa)

1550

-300 gradinita (suma fixa in lunile fara vacante)

1250

-350 curent si gaz (aproximativ valoarea ultimei facturi acum doua luni – lunile trecute am incercat sa fac ceva economie, deci sper ca factura asta sa fie mai mica) (factura care apare o data la doua luni)

900

-50 internet (cheltuiala fixa)

850

-120 schimbat franele la masina (operatiune facuta luna ianuarie pe datorie) (tind sa fac si aceasta cheltuiala lunara, in viitor pur si simplu economisind acesti bani pentru masina, oricum in jumate de an vine asigurarea…)

730

-50 medicamente (25 ale mele lunare, plus pt posibile nevoi noi – sper sa nu apara nimic) (din nou tind sa cred ca a r fi bine sa fac si aceasta cheltuiala una lunara, economisind acesti bani atunci cand nu se cheltuie, creand astfel un buget pentru probleme medicale…)

680

-70 benzina (asta e planul, in rezervor mai am cam pentru o saptamana) (cheltuiala lunara)

610

100/saptamana mancare si alte consumabile = 400 (sigur se poate mai putin, trebuie sa ma controlez prin supermarket putin mai mult decat o fac deja )

210

10 – de donat unui prieten virtual care a inceput un nou drum in viata crezand ca poate ajuta oamenii […]

200

200 – pentru contul de economii

Nu am planificat nimic pentru:

-jucarii

-mancat in oras

-distractii de orice fel

De ce? Pentru ca, desi nu doresc sa le elimin, le-am redus in ultima vreme considerabil, iar cand nu le pot evita le reusesc foarte ieftin.

Sunt curioasa cat de departe de adevar ma voi situa la safrsitul lunii.

– Va urma –

30 thoughts on “Bugetul Mariei pentru luna Februarie 2014

  1. Foarte interesant de urmarit astfel un buget, cu siguranta ajuta pe ceilalti sa faca ajustarile necesare. Eu, de exemplu, la categoria mancare stau prost si cheltuiesc extrem de mult (undeva in jur de 1000 lei pe luna) dar lucrez din greu sa scad aceasta suma. Vazand ca se poate perfect cu 400, ma simt mai motivat ca niciodata!

    Referitor la prietenul virtual, este cumva unul care vrea sa scrie o carte, undeva in Belgia? Ar fi amuzant sa fie lumea atat de mica…🙂

    Apreciază

  2. Ca şi observaţie constructivă- nu văd nimic despre eventualul drum la stomatolog al unui membru al familiei, poate chiar al copilului, nimic despre situaţii nepravăzute gen accident, operaţie, înmormântare, nuntă (50 eur pt medicamente si alte situatii e f. putin), nimic despre cheltuieli adiacente cu gradi, de ex. costume la serbare, scos poze ca amintire (tot bani înseamnă), cheltuieli legate de o eventuala reparatie in casa (nu carpaceala), la tevi, baie, scurgere, etc.Poate doar daca apelează la contul de economii. Din cei 200 eur. In rest, planificarea mi se pare sustenabilă.

    Apreciază

    1. Ghinda, intr-adevar nu am alocat nimic pentru situatiile neprevazute pe care le-ai enumerat. O sa revin cu un articol in care sa explic si motivele.

      In legatura cu celelalte cheltuieli pe care le-ai mentionat, voi reveni cu un articol in detaliu.

      Multumesc!

      Apreciază

    1. E un buget bine alcatuit si perfect realizabil.
      Eu as pune totusi un 50 de euro pentru alte situatii si doar 150 la economii. Ghindaa a mentionat cateva posibile situatii, mai sunt si cele enumerate in articol, pot aparea si… altele. Acest buget poate fi transmisibil de la luna la luna (daca mai raman bani in el) si poate sa preia si economiile din celelalte categorii (facturi care sunt mai mici, etc). E ca un fond de urgenta/rezerva pentru cheltuieli care nu sunt urgente, dar e nevoie sa le faci intr-o luna sau alta. Daca la un moment dat se aduna mai multi bani in el, ii poti trece la economii/vacanta/o cheltuiala mai mare, sau poti sa nu mai aloci nimic o luna sau doua…
      Eu cam asa procedez si banii acestia ma ajuta mult sa nu intru niciodata in economii.

      Apreciază

      1. Iulia as avea si eu o mica nelamurire: sa zicem ca la sfarsitul acestei luni, in contul curent ramane o suma X, de exemplu EUR 100. Exista 3 variante si nu stiu care e cea mai buna. Prima ar fi de a deschide un cont separat in banca pentru fondul de urgenta dar avand in vedere ca deja avem 2 conturi curente si unul de economii si ca pentru toate platim taxe la banca, as evita sincer sa mai ingras bancarii. A doua varianta ar fi cred si cea mai „riscanta”, de a lasa banii acolo unde sunt, adica in contul curent, si a treia de a-i incasa cash si a-i tine undeva in casa pana se ajunge la o suma pentru care sa se justifice cautarea unei alte solutii.
        Ce zici, sa merg la sigur de la inceput si sa adopt prima varianta sau sa ma risc cu cea de-a doua sau sa-i pun la propriu, la ciorap?

        Apreciază

      1. Carmen, prea bine nu-mi dau seama, ca nu cunosc sistemul de taxe. Eu am un cont de economii unde pot adauga oricand bani, fara penalizari de dobanda, si cateva depozite unde trebuia sa astept termenul, dar tot fara taxe ii tineam – aici taxele se platesc la contul curent, pe urma poti sa iti faci cate depozite si conturi vrei. Bine, acum nu mai am nu stiu cate economii, dar evident ca din primii bani de dupa luarea apartamentului am inclus si ceva economii in buget🙂. Nu e nicio varianta in care ei nu te-ar taxa suplimentar pentru un depozit nou sau un cont de economii?

        Mie nu-mi place ideea de tinut bani in casa si nu sfatuiesc pe nimeni, decat daca ai un loc unde ti se par super siguri – in afara de siguranta, nu vad probleme cu banii din casa.

        Varianta cealalta era sa tii banii pe card… E o disciplina pe care eu am capatat-o, de exemplu. Ani buni cardul meu a stat in casa – e drept ca aveam un ING la parterul blocului, deci nu imi faceam mari probleme. Scoteam strict bugetul pe o perioada si ii tineam in plicuri pentru fiecare domeniu in parte (acel envelope system). Banii de cumparaturi saptamanale ii scoteam cu o seara inainte, oriunde mergeam, treceam si prin fata bancomatului. Pur si simplu nu aveam cardul la mine. Acum nu mai am probleme, dar disciplinarea a durat ani de zile. In plus, economiile le pun deoparte din prima zi, e primul lucru pe care il fac cand imi intra banii in cont.

        Apreciază

      2. IuliaS, credeam ca sunt nebuna daca imi pun banii in plicuri si ii scot cu o seara inainte de plata facturii/diverselor cheltuieli. Ma simt bine ca si altii gandesc la fel. La fiecare salariu (avans, lichidare) pun pe hartie cheltuielile (de obicei orice factura o impart in 2-3 salarii pe luna, adica strang in plic intretinerea/tel/cablu etc si suma o impart in 2 sau 3 parti corespunzator fiecarui salariu iar cand s-au strans banii platesc. Asa fac cu absolut orice cheltuiala. O fi bine, o fi corect, nu stiu dar noi asa ne descurcam cel mai bine desi poate parea hilar sa impart o factura de 62 lei in 3 parti, abonam metrou in 2, telefoanele in 3 si tot asa in functie de suma

        Apreciază

  3. Daca te costa doar 350 lei gazul si lumina esti fericit (a). La mine aceste doua utilitati se ridica la 500 ron/luna iarna. Mai urmeaza factura de apa 70lei/luna, telefonul meu si al sotului 100 ron/luna, internetul 70 ron/luna, tv-ul 25 lei/luna, gradinita de stat la mine costa 345 lei/luna mancarea pentru fiecare copil +”optionalele” care defapt sunt obligatorii, inca 200 lei/luna, plus 10 lei/luna consumabile pentru gradinita(hartie igienica, servetele, etc). Mai am si o rata la banca de 1200 lei/luna. Si am uitat sa spun ca am doi copii, ambii la gradinita. Dupa ce trag linie la costurile fixe, abea daca mai raman cu cate ceva pentru mancare. Daca racesc fetele (de obicei racesc amandoua in acelasi timp) medicamentele ma costa 100 ron. A…. si inca ceva. Nu stau intr-un palat. Am un apartament de 2 camera, termoizolat, si am reusit sa-mi fac bransamente separate de restul vecinilor pentru fiecare tip de utilitate in parte. Sincer, chiar nu inteleg cum de va ies voua cheltuieli asa mici, ca eu fac economie la tot ce pot si nu reusesc sa scad mai mult facturile.

    Va citesc cu interes, ca poate mai invat cate ceva de la voi. Rog dati-va cu parerea despre cheltuielile mele, daca vreti si daca gazda blogului permite. Chiar am nevoie de niste sfaturi constructive. Multumesc.

    Apreciază

    1. Mariana, multumesc.

      Intr-adevar bugetul meu e in euro si imi cer scuze ca am provocat confuzie.

      Cazul pe care il descrii tu e intr-adevar la limita. O sa revin in timp cu detalii despre cum incerc eu sa ma incadrez in buget. Pana atunci, observand bugetul tau, pot spune ca se impun actiuni… mai putin obisnuite (ca sa nu zic drastice). Ce as face eu – si te rog sa iei ca atare, nu ca pe un sfat – ar fi sa renunt la abonamentul de telefon mobil si sa trec pe cartele reincarcabila (iar aici nu stiu care sunt optiunile in Romania…), dar in primul rand as renunta la abonamentul tv (stiu ca suna drastic, dar… avand internet, nu vad necesitatea tv-ului; si ca sa nu par complet venita de pe luna marturisesc ca eu nu am nici un abonament tv si ca la mine in casa nu priveste nimeni la tv – [detalii mai tarziu]). In legatura cu copiii care se imbolnavesc (eu am doi) am dezvoltat in timp, dupa multe incercari, o metoda de a-i tine mai … sanatosi, mai rezistenti la raceli, metoda care costa constant niste bani, dar care ma tine departe de nevoia de antibiotice (pe scurt vitamina C, o sa revin cu detalii). Multumesc!

      Apreciază

      1. Soare, la telefon m-am gandit si eu ca ar trebui sa mai reduc. La tv nu pot pentru ca este la pachet (tv+internet+telefon fix+stuk wireless pentru net). Am nevoie de internet de mare viteza pentru ca sunt conectata 24 din 24 ore la serverul de la servici. Am un job care impune asta. Telefonul fix e inca sigilat in cutie. Nu-l folosesc deloc.
        Copiii, cel mare mi-a racit din doua in doua saptamani anul trecut de innebunisem, nu alta. Mezina e mai rezistenta. Oricum, si eu urmez o schema de imunizare, cu ceaiuri si siropuri facute in casa, si se simte. Anul asta n-au mai racit asa des…. dar au luat pojar de la gradi. Alta fericire. M-au tinut in casa doua luni, de era sa-mi pierd si serviciul. Bine ca a trecut.

        Apreciază

  4. simplitaly , bazandu-ma pe situatia din Romania, eu as tine banii la ciorap. Cunosc cazuri in care niste prieteni au pus economiile la banca si cand au retras au primit mai putin decat au depus, din cauza comisioanelor.

    Eu ca si metoda de economisire fac asa: la fiecare achizitie, daca nu este vorba de strictul necesar, calculez, si 10% din valoarea cheltuita o pun intr-un borcan. Fiind vorba de sume mici, nu se simte, dar dupa cateva luni, cand deschid borcanul constat cu multumire ca s-au strans ceva banuti.

    Apreciază

  5. Eu mai am in plan si putini banuti pusi deoparte pentru distractie (in general, muzee, plimbari cu hidrobicicleta etc) si mai strang lunar bani pt concediu. Traiesc totusi in Romania unde pentru 4 nopti in alt oras trebuie sa strang un an intreg (cel putin, cazul meu si al sotului).

    Apreciază

    1. In legatura cu distractia, in ultima vreme am renuntat la orice gen de distractie costisitoare – o sa revin cu un articol detaliat.

      Cu fondul pentru concediu ai foarte mare dreptate. Inc azul meu… eu am renuntat si la concedii, inbratisand un nou stil de viata si un plan mai special pentru viitorul meu si al copiilor. O sa revin cu un articol cand si daca va fi cazul. Multumesc🙂

      Apreciază

      1. Ai dreptate, dar daca as renunta si la un muzeu si la concedii chiar nu am pt ce trai, efectiv. Sunt singurele placeri ale noastre si singurele momente in care ne simtim fara griji. 5 zile in alt oras cu bani de cheltuit destui ca doar de aia strang un an ne fac sa uitam de grijile de acasa care sunt din ce in ce mai apasatoare.

        Apreciază

        1. Maria, deciziile mele sunt strict personale, potrivite situatiei mele si planurilor mele de viitor. Nu scrie nicaieri ca alte persoane ar trebui sa urmeze drumul pe care il urmez eu. In dfinitiv asta e frumusetea vietii de adult, ca suntem liberi intr-o anumita marja sa urmam ce drum ni se potriveste.🙂

          Apreciază

  6. Carmen , noi avem doar doua conturi. Unul de economii unde merge lunar suma fixa pe care ne.am propus sa o economisim. Si un al doilea cont cel de fiecare zi , acolo intra salariile, din el ne platim toate cheltuielile .

    Apreciază

  7. si eu am un cont de economii. Unul cu comisioane 0. Dobanda f. mica, insa.

    Citind raportul tau, imi dau seama ca am aprox. acelasi venit ca tine si aceleasi economii! Diferenta este ca eu platesc mai putin la incalzire (si stam la 18-21gr), si toate celelalte economii ale tale pt cazuri -stomatolog/deces, le-am denumit economii, si trec in cont. In caz de mers , retrag de acolo.
    Fata de tine, nu am masina.

    Pt cadouri aniversari- apelez la chestii handmade. In plus in general stiu din timp, deci pot estima corect. Pt costume carnaval/jucarii copil/hobby-urile mele, apelez la second hand.

    Apreciază

    1. arakelian, nici conturile mele de economii nu vin cu comisioane. vine insa cel curent…!

      Cadourile si eu mi le planific din timp, ba chiar cateodata sar peste. o sa scriu despre asta cand o sa am timp.

      Pe vremea cand faceam cumparaturi de hobby, mergeam si eu prin second-handuri; am renuntat si din lipsa de timp, dar si din lipsa de interes, copiii imi ocupa cam tot timpul liber.

      Multumesc!

      Apreciază

Lasă un răspuns

