Curs de organizare a bugetului – Faza III

Faza a III-a a (auto)cursului de organizare a bugetului consta in stabilirea bugetului pentru veniturile care nu sunt constante. (http://economisim.info/2013/08/12/cum-stabilim-un-buget-atunci-cand-veniturile-nu-sunt-constante/)

Zilele astea am facut o analiza mai detaliata a veniturilor, care sunt structurate astfel:
– un venit fix care acopera cheltuielile fixe si mare parte din cele variabile
– un venit redus si inconstant care acopera cheltuieli asa zis „cotidiane” – alimente in general

Acuma o sa scriu un adevar foarte crud, actual insa si real:

CANDVA CHELTUIAM PE TIGARI MAI MULT DECAT CASTIG AZI! pe luna vorbind…

si asta m-a facut sa ma intreb daca exista si un buget care sa includa cheltuielile cu dependente varii (fumat, baut, mancat, aratat bine).

Eu cred ca alcatuirea unui buget mai ales in caz de dependente, ar putea constitui un pas spre vindecare, ma refer la efectul de soc cand la sfarsitul lunii dependenta a absorbit mai multi bani decat s-ar crede.

Anyway, ca sa ma intorc la bubele mele, azi traiesc fara dependente de vreun fel (cred eu) si am decis sa:
– gasesc moduri de a mari venitul inconstant
– continua sa ma informez asupra modurilor de a economisi

Monitorizarea precisa incepe in luna februarie, sa vedem la ce concluzii ajung la sfarsitul lunii.

4 thoughts on “Curs de organizare a bugetului – Faza III

  1. Imi place mult abordarea ta despre buget, dar sper ca nu trebuie sa fim intru totul de acord, ca sa ne iubim…:::))). Eu de exemplu, pot sa consider fumatul dependenta, m-am lasat obligata de dr, am fumat 33 de ani, vreo cateva masini, cred….dar si acum „mi-e dor” de o „cherry” cigarette, dar ma tem cumplit ca o sa ma apuc din nou , desi am incetat acum 6 ani sa mai fumez.
    In schimb, cu mancarea, bautul si aratatul bine…nu pot sa fiu de acord cu tine! Nu as renunta ever la un pahar de feteasca neagra cu o felie generoasa de branza brie si nici la parfum, acelasi de 40 de ani, hahaha… sau la fondul de ten ! Poate doar daca n-as mai avea bani DELOC ! Dar cat voi putea, financiar vorbind, desi sa recunoastem efortul este minim, fata de fumat, nu voi face asta! Nu vad sensul unei vieti in care sa nu ne facem noua si mai ales altora, nepoti, copii, mici placeri care inseamna atat de mult! Nu-mi mai pun pe masa lumanari albe lungi, scumpe, ca nu-mi mai permit, dar o „tea” candel, in fiecare seara la o discutie amicala de 60 de ani, cu dragul meu sot, caruia ii multumesc ca ma sustine si ma suporta, desi ma numeste „otrava lenta” – ca cica sunt in stare sa conving pe oricine, de orice,
    Lunga interventia mea, dar sunt plecata de acasa de 4 luni si sunt „nevorbita”…scuze si pupici multi!
    Cu drag si respect pentru perseverenta ta de care eu nu voi fi in stare niciodata, Vio

    Apreciază

    1. ce dragut si romantic sotul taaau🙂
      Draga mea Vio sigur ca nu-i musai sa fim si sa facem toti la fel, lumea ar fi taaare plictisitoare daca ar fi asa.
      Tu insa scrii despre un pahar de feteasca si 1 lumanare si un parfum… adica totul cu masura. Eu insa cand pun mancatul si bautul si aratatul bine in categoria dependentelor, ma refer la excese. La mancatul compulsiv si bautul obsesiv si aratatul bine inainte de orice altceva.
      Eu cu fumatul asa de bine mi-am curatat hard-discul ca acuma si cand vad la tv ca cineva fumeaza ma sufoc si mi se face rau :))

      Apreciază

      1. Da, iubire, ai dreptate…cu bautura, cu mancatul compulsiv , cu pitzi de arata „bine” in acceptiunea lor! Doamne ajuta ca asta nu intra in bugetul nostru!
        Te pup si iti / imi / ne doresc succes in a ne simti bine „in pielea” noastra!

        Apreciază

  2. Stiu ca si eu am facut calculul, inainte de a ma lasa de fumat, acum vreo 5 ani, cat m-a costat acest viciu. Ajunsesem la o masina bunicica la mana a doua. Si tot fum scotea, pana la urma… :))

    Spor la treaba cu bugetul, sper ca ne vei tine la curent in februarie, sunt foarte curios cum va merge totul. Eu lucrez exclusiv online si veniturile mele sunt variate de la o luna la alta (desi relativ constante) si primul lucru pe care l-am facut a fost sa incep sa pun de-o parte pentru un fond de urgenta. Incet, incet, pentru cand veniturile variabile nu mai sunt suficiente.

    Apreciază

Lasă un răspuns

