Curs de organizare a unui buget lunar

Declar februarie luna claritatii financiare asa ca acuma fac un curs de organizare a bugetului pe economisim.ro
Informatiile sunt atat de precise si de complexe incat ma simt de parca as face un curs la distanta🙂

I. In prima faza am citit si urmeaza sa mai recitesc si sa-mi fac un rezumat al articolului asta: http://economisim.info/2013/08/14/cum-alcatuim-bugetul-lunar/

II. Pentru a ma mentine focusata si motivata citesc asta: http://economisim.info/2013/08/16/despre-buget-cu-liniuta/

III. Pentru cazul meu special citesc si despre organizarea bugetului in caz de venituri inconstante: http://economisim.info/2013/08/12/cum-stabilim-un-buget-atunci-cand-veniturile-nu-sunt-constante/

IV. O sa fiu atenta la capcane: http://economisim.info/2013/06/11/7-lucruri-care-ne-pot-da-bugetul-peste-cap/

Pentru prima faza o sa-mi concentrez atentia pe cele patru idei de mai sus. economisin.info ofera insa o paleta foarte larga de articole despre organizarea unui buget personal, articole scrise pe intelesul tuturor, pentru care as vrea sa-i multumesc Iuliei.

Prima decizie am luat-o deja. Dupa studierea atenta a mai multir tipuri de Haushaltsbuch-uri, am ajuns la concluzia ca pana la urma o sa-mi fac eu un tabel pe care o sa-l pun in Jurnalul de Control si o sa las jurnalul mereu deschis la pagina respectiva, cu un pix la indemana.

Nu este prima mea tentativa de organizare a unui buget. Pana acuma am esuat din cauza lipsei de organizare si pentru ca alcatuirea unui buget nu era pe lista mea de prioritati. Este insa din momentul acesta.

Doamne ajuta!

7 thoughts on “Curs de organizare a unui buget lunar

  1. Eu am inceput asa, usor pe ocolite: vreo doua luni am notat toate cheltuielile, am vazut cam pe unde se duc banii, am trecut peste socul initial si abia apoi am trecut la buget. In opinia mea, bugetul trebuie constituit pentru a te ajuta sa pui mai mult deoparte, iar in momentul in care iti urmaresti cheltuielile, cu siguranta vei stii unde se poate taia. E mult mai usor de zis decat de facut, dar cum tu deja ai facut primul pas, cu siguranta de aici totul va merge in sus🙂

    Apreciază

    1. Notez si eu de o vreme cheltuielile mai mari si am avut si eu momente de cruceala. De exemplu cand am constatat ca iesitul la cinema nu ne costa doar 7 euro de persoana pentru ca avem abonament CI si benzina pana la cinema (20 km dus si 20 intors, acuma au facut unul mai aproape), o masa la texanul de langa cinema pentru ca de la restaurant vin mirosuri imbatatoare si inclusiv o carte pe care o cumparam de la libraria din incinta cinema-ului stand sa asteptam sa ne vina randul…
      si exemplele de false economii ar putea continua…

      Apreciază

Lasă un răspuns

