Iertare

Am visat-o pe mama mea azi noapte.
Mereu in preajma sarbatorilor de iarna imi amintesc ce calvar era pentru ea sa gateasca si sa coaca prajituri de Craciun noaptea, cand flacara aragazului era ceva mai vioaie…
Zilele astea mi-am amintit si multe din greselile mele fata de ea. Azi noapte mi-a aparut in vis. A fost un vis plin de pace si de liniste. Am simtit ca m-a iertat pentru ce i-am gresit, pentru ce nu am putut sau nu am vrut sa fac pentru ea.
As vrea ca ea sa nu fi facut tot maratonul ala extenuant de curatenie de sarbatori. Sa nu fi facut noptile alea albe la usa cuptorului de aragaz. As vrea ca eu sa nu fi considerat toate astea normal, sa fi stiut ca timpul impreuna in pace ne e masurat.
Craciunul e una din perioadele cand mi-e foarte dor de mama, cu tot cu boala ei ce ne-a furat una alteia.
Daca sunt cuminte poate mi se mai intoarce-n vis, ca azi noapte. Mi-e asa de dor, ata de dor… de mama…
mama

10 gânduri despre &8222;Iertare&8221;

  1. claudia popescu zice:

    Eu am locuit cu mama timp de 28 de ani, de anul asta m-am mutat cu familia mea intr-un apartament, de atunci mama mea nu vrea sa ne mai vada insa plnage ca ii e dor samd si sa ne intoarcem inapoi…de 9 luni nu vorbim si mi-e inima grea , grea , insa…nu intelege si gata ca am si eu familia mea.

    Apreciază

  2. simplitaly zice:

    Draga Claudia
    Ca toate iubirile, si cea de mama este deosebit de complexa. Pentru ca si mamele, si noi, suntem doar oameni, imperfecti, supusi greselii. Sigur ca delimitarea spatiala de familia de origine este foarte importanta pentru dezvoltarea propriei personalitati si a propriei familii si te felicit pentru pasul facut.
    Cat despre mame, ele sunt si raman cei mai severi profesori ai nostri. Invatam de la ele cum sa fim, cum sa vorbim, cum sa reactionam, cum sa procedam. Cateodata insa cele mai importante si necesare lectii ce ni le invata sunt despre cum sa NU fim, cum sa NU procedam, cum sa NU traim.
    Eu am ajuns azi, la aproape 40 de ani de existenta pe planeta sa stiu, sa fiu convinsa ca suferinta mamei mele a avut ca scop sa-mi dirijeze mie viata intr-o anumita directie, cea menita mie. Suferinta ei m-a protejat pe mine si mi-a dirijat viata spre ceea ce sunt azi, o femeie linistita si sigura de sine (in cele mai multe cazuri).
    Iti doresc sa gasesti curand solutia care sa te reapropie de mama ta poate reinventand relatia, rescriind.-o, gasind compromisul ala salvator pentru amandoua.

    Apreciază

  3. lili zice:

    Stau acuma si jelesc la greu cuvintele tale.
    Poate sunt mai sensibila zilele astea ca nu ne merge bine din mai multe directii.
    Uneori ma apuca dorul de tata.
    Sunt 16 de cand nu mai este.

    Apreciază

  4. Irina zice:

    si mama mea gatea cate 3-4 zile incontinuu, intorcea casa cu dosul in sus, si din cauza asta era obosita si f nervoasa. Sarbatorile erau un mare stres pentru mine, cu o multime de ,, trebuie,, , parca nu-mi tihnea nimic. De cand sunt la casa mea incerc sa fac acest timp din an cat mai placut si relaxant pt toata familia- gatesc ca de obicei, poate o prajitura mai sofisticata in plus, curatenie ca de obicei, si in rest ne odihnim si avem program de voie, fara nici o regula.Initial mama a fost socata de modul in care petrecem de sarbatori, i se pare ca nu ne agitam suficient :)), dar acum s-a obisnuit, ba chiar incepe sa-i placa :))
    Dumnezeu s-o odihneasca pe mama ta!

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      Multumesc mult Irina, stiu ca se odihneste, am vazut-o si am simtit-o in vis atat de linistita …
      Eu o sa am oaspeti de Sarbatori. Am luat niste carnati din Austria pe care i-am congelat, o sa-i fierb si-o sa-i mancam cu varza acra, asa se face in Austria si mie imi place tare mult simplitatea asta. La inceput nu mi-a venit sa cred ca nu au zeci de feluri de mancare cum aveam noi de Craciun pe masa… Prajitura o sa fac ceva, caut inca inspiratie. Initial am vrut sa fac fursecuri, insa ma cunosc deja si stiu ca nu (mai sunt) persoana care sa framante, intinda, taie, mute-n tava cu placere asa ca om avea sigur ceva turnat in tava si c-un motz de zahar praf in crestet.
      O sa ne uitam la niste filme si-o sa jucam Nu te supara frate cu prietenii.
      Fara agitatie si fara tamtam culinar. La urma umei suntem toti, cu exceptia unei prietene care o sa ne tina si ea companie, cu probleme de greutate 🙂

      Apreciază

  5. claudia popescu zice:

    de tata nu mai spun, ca nu mai e de 5 ani…:( cu mama nu s deloc ok, in irma articolului am sunat-o….nici vorba a zis clar ca nu vorbim daca nu ma intorc acasa.nu si-a vazut nepoata cea mare de 9 luni iar pe cea mica niciodata 😦

    Apreciază

    • simplitaly zice:

      Claudia imi pare rau, pentru ea in primul rand pentru ca pierde perioade atat de unice si de deosebite din viata voastra de familie tanara… poate timpul o sa reuseasca sa repare ruptura, pana atunci iti doresc multa rabdare si tarie sufleteasca. Da-mi voie sa te imbratisez de la distanta si sa-ti spun ca-ti tin pumnii.

      Apreciază

  6. dasca zice:

    Te imbratisez si te fericesc de „intalnirea” din vis cu mama ta…Si mie mi-e dor de ai mei, de acasa cel de atunci! Noi am petrecut Craciunul lejer, cu de toate, dar fara prea mult zbucium. Pentru aceasta dorinta de simplitate, iti multumesc! Iti multumesc si pentru pacea si armonia caminului meu, si pentru flay lady si pentru ca faci parte dintre oamenii dragi mie!
    La multi ani, fata draga!

    Apreciat de 1 persoană

Lasă un răspuns

