Chili con Carmen

Am modificat si rasmodificat reteta da chili con carne pana cand am ajuns la varianta ideala pentru noi. Sigur ca acuma e departe de chili con carne dar noa, de aia o cheama „con Carmen” hihi

Toc o ceapa mare si o calesc in 2-3 linguri de ulei. Adaug carnea, 1 lingura de concentrat de ardei (ardei macinati cu sare), in lipsa pun boia de ardei, cam o lingurita dar inca n-a fost cazul. Cand carnea isi schimba culoarea sting cu doua pahare de vin alb si adaug o jumatate de lingurita de pulbere de cimbru (pun ierburile uscate in masina de macinat cafea si le fac praf, atfel incat NU se mai vad in mancare dar imbunatatesc gustul extraordinar de mult), o jumatate de lingurita de pulbere de cimbrisor, o jumatate de lingurita de pulbere de tarhon, ardei iute dupa gust si, pentru ca azi am fost mult pe-afara si am gasit papadii inflorite, am taiat si petalele de la zece papadii si le-am adaugat la papica. Chiar la urma adaug o cutie cu boabe de porumb si mai las pe foc pana se incalzesc bine ca ele-s doara deja fierte.

IMG_0100

Am servit alaturi de painici din faina de grau dur acoperite cu seminte de mac din belsug.

IMG_0106
Pofta buna.

8 thoughts on “Chili con Carmen

  1. Pai mataluta papi carne??!! eu credeam ca esti vegetariana (eu sunt)
    imi plac mult chiflele tale, mai ales ca au mac pe ele, mi-ai facut o pofta..
    poate imi spui reteta sa fac si eu🙂

    Apreciază

    1. Daniela da, mananc carne. Am incercat de-a lungul vietii de cateva ori sa renunt dar n-am reusit si, din cauza unui comportament incorect, m-am ales si cu probleme de sanatate. Cred c-am mai scris pe undeva ca in loc sa-mi fi reorganizat alimentatia, am inlocuit carnea cu … carbohidrati…
      Acuma chestia e ca – si nu stiu daca e 100% reala sau iara mi-am inventat o scuza – ca am o intoleranta la lapte si produse lactate. Asta imi restrange mult sfera optiunilor alimentare, am inlocuit laptele din cafea cu lapte de soia sau orez, branza insa nu am cu ce s-o inlocuiesc…
      Am fluctuat mult in decizii in viata asta, am avut perioada fara carne, cu carne si cu carne putina – adica am folosit carnea ca si condiment. Acuma de-o vreme sunt iar carnivora din plin, ma consolez cu gandul ca nu arunc nici un gram de carne, pentru ca nici eu nu as vrea, daca as fi un animal sacrificat, sa ajung la gunoi.
      Acuma ca ma tragi de urechi – si bine faci!! – e cazul sa-mi iau avant si sa ma ocup mai indeaproape de retetele fara carne.
      Cumva carnea e mai usor de preparat. Pui in oala/tigaie – invarti si-ai gatat.
      La legume procesul e mai lung: spala-le, curata-le, taie-le, toaca-le, amesteste-le dar noah, nici un sacrificiu facut pentru sanatate nu e prea mare, nu-i asa?
      Asa ca pentru cina din seara asta o sa fac macaroane cu cartofi si jumarele de slaninuta (o am in frigider si tre’ s-o gat, apoi n-o sa mai cumpar, dixit!)

      Apreciază

Lasă un răspuns

